Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Cestovní ruch zažívá letos období konjunktury

10.8.2017  |  Iva Korgerová, zpráva ČSOB
  


LetadloCestovní kanceláře a agentury si po letech krize mnou ruce radostí. Prudký meziroční růst prodaných zájezdů může letos vyústit i v nový rekord v přijatých tržbách. Vyplývá to ze zjištění v rámci Indexu očekávání firem ČSOB věnovanému cestovnímu ruchu. Stávající maximum tržeb z roku 2008 činí 51,5 miliardy korun. Lidem rostou nároky na dovolenou, cestují více a častěji upřednostňují dovolenou „po vlastní ose“.


Ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tereza Picková pro letošní rok hovoří o zhruba pětinovém růstu počtu prodaných zájezdů. „Letošní nárůst je kolem dvaceti procent, některé cestovky mají i čtyřiceti procentní růst,“ přidává se marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz Michal Tůma. Podle orientačního šetření Českého statistického úřadu ještě loni tržby meziročně klesly o tři procenta, což odborníci na cestovní ruch připisují teroristickým útokům.

Rostoucí ekonomika a nižší nezaměstnanost jsou hlavními důvody růstu



„Češi si léto bez dovolené v přímořském letovisku dokážou představit jen velmi těžko a příznivý ekonomický vývoj s nízkou nezaměstnaností a rostoucími platy jejich cestovním tužbám dodává křídla. Cestovní kanceláře tento optimismus sdílejí, necítí se ohroženy ekonomikou ani teroristickými hrozbami,“ uvedl výkonný ředitel útvaru Firemního bankovnictví ČSOB Petr Manda.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,60 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 4,70 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
Půjčka s odměnou až 12 000 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5 % p.a.více



U mladých je trendem individuální plánování dovolené přes internet



Devítiletá cesta na vrchol konjunktury obratu cestovních kanceláří a agentur neznamená, že až letos Češi začali cestovat stejně jako v roce 2008. V důsledku rozmachu internetu, referenčních systémů ubytování, low-costových letenek apod. se rozšířil trend individuálního cestování. Podle jednatelky teplické Tep Tour Anny Schönmannové je internet obrovský fenomén, který dal lidem individualitu. „To je asi ta největší změna v cestovním ruchu.“

Českému turistickému byznysu vévodí malé a střední CK



Český trh cestovních kanceláří (CK) je specifický. Většinu obratu zde netvoří velké cestovní kanceláře, ale naopak malé. Cestovní ruch se tak stále nachází v rukou malých a středních podnikatelů a má často charakter rodinného podnikání. Český zákazník se tak může těšit nevídané rozličnosti jednotlivých kanceláří a agentur. Klíčovými skupinami pro cestování s CK jsou rodiny s dětmi a aktivní senioři.

Češi už se nespokojí se základními službami



Jednatelka liberecké CK Karavan Hana Páclová připomíná i rostoucí nároky české klientely. „Češi nepožadují luxus, ale chtějí lepší ubytování. Před deseti lety stačil dvouhvězdičkový hotel, nyní se zákazníci vyptávají na doprovodné programy pro děti, výlety a dávají přednost all inclusive hotelům, aby se nemuseli starat o nápoje. Zákazníci jsou ochotnější si i připlácet za hotel na pláži.“

Cestovní ruch omezují spíše regulace než terorismus



Více než měnící se kurzy koruny nebo živelné pohromy a teroristické útoky ohrožuje podnikání cestovních kanceláří stát se svými regulacemi. CK zájezdy organizují, proto podléhají vysoké regulaci, aby byl spotřebitel chráněný před úpadkem a neměl problémy se dostat z dovolené domů. Reakcí na digitální trh je chystaná evropská směrnice o souborných cestovních službách, která bude účinná od července příštího roku. „Když si koupíte přes web letenky, vždy vám prodejce začne nabízet i ubytování či autopůjčovnu. Jenže pokud prodáváte více než jednu službu, měl byste jako prodejce splňovat podmínky cestovní kanceláře a platit pojištění a řídit se i dalšími zákony,“ vysvětluje Tereza Picková. Směrnice nevytvoří z prodejců letenek cestovní kanceláře, ale řeší ochranu spotřebitele a ukládá povinnosti i obchodníkům. Nově tak zákazník může bezplatně zrušit svou dovolenou, pokud se cena za souborné cestovní služby zvýší o osm a více procent, může požadovat ubytování tří nocí navíc, pokud nebude možné opustit destinaci v důsledku přírodních katastrof nebo občanských nepokojů apod.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Náklady na povinné ručení v dubnu nepatrně stouply

Obrázek: Auto Náklady na pojištění typického vozu se v měsíci dubnu nepatrně zvýšily. Provozovatelé běžných vozidel, které zastupuje Broker Consulting POVIndex, toto zvýšení téměř nepocítili. Konkrétně se hodnota zvýšila z březnových 6 907 korun na dubnových 6 927 korun...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Velké srovnání termínovaných vkladů

Obrázek: Termínoindex Termínoindex pokračuje v poklesu. Aktuálně se nejvýhodnější sazby termínovaných vkladů pohybují pod 5 %. Jaké banky provedly změny u termínovaných vkladů a kdo nabízí aktuálně nejvyšší sazbu?

Aktuální data z hypotečního trhu

Hypoteční sazby se snižují pomaleji, než se očekávalo. Počet nově poskytnutých hypoték i přesto roste. Aktuální data ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

všechny články v rubrice









   
 
Minutová půjčka
Minutová půjčka od 4,8 % p.a. Samozřejmě
Raiffeisenbank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz