Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Konzervativní Češi mají kupodivu rádi moderní technologie, například při využívání mobilního bankovnictví

1.11.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank
  


Nové technologieČeši jsou otevření novým technologiím. Ověření totožnosti pomocí rozpoznání tváře by v bankovnictví uvítala pětina lidí. Hodně lidí ale stále dává přednost heslům. Zájem roste o přihlášení otiskem prstu. Ukázal to průzkum agentury STEM/MARK pro Air Bank. Zájem obyvatel ČR o moderní technologie dokládá i rychlý rozvoj ve využívání mobilního bankovnictví a neustálé vylepšování jeho funkčností ze strany většiny bank, které by do této technologie nevkládaly tolik prostředků a energie, kdyby necítily tlak a zájem ze strany klientů.



Češi jsou poměrně otevření využívání nových technologií pro ověřování identity. Podle průzkumu STEM/MARK pro Air Bank vzrůstá u Čechů vedle tradičních hesel a číselných PINů i obliba přihlašování pomocí otisku prstu. A nejen to, přestože u nás zatím není možné pro vstup do bankovních aplikací využít rozpoznání tváře nebo hlasu, už dnes by právě tento způsob uvítal každý pátý Čech.

Čtěte také zde:
Mobilní bankovnictví ušlo za šest let kus cesty. Kde se nachází dnes?




„Důvodů, proč se identifikace přes otisk prstu u Čechů setkává se stále větší oblibou, je hned několik. Zaprvé to lidem usnadňuje běžný život, je to pro ně velmi rychlý a snadný způsob přihlášení, při kterém si navíc nemusí pamatovat žádná hesla. Zadruhé na tom má nepopíratelnou zásluhu rozšíření technologií, které otisk prstu využívají. Typicky to jsou chytré mobilní telefony se zabudovanou čtečkou otisků,“ říká Tomáš Motl, vedoucí výzkumu trhu Air Bank.

Srovnání bankovních osobních účtů najdete zde

V Česku se možnost přihlášení do bankovní aplikace pomocí otisku objevila teprve před necelými třemi lety a dnes tento způsob vítá už 58 % lidí. Oblíbenější je jen klasické heslo (68 %) nebo PIN (66 %). Češi mají zájem využívat i ostatní nové technologie pro ověřování identity pro vstup do internetového a mobilního bankovnictví nebo pro přihlášení k bankomatu. A to přestože tyto způsoby nejsou v České republice zatím ještě dostupné. Například skenování sítnice oka by podle svých slov uvítalo 33 % lidí, rozpoznání krevního řečiště 20 %, rozpoznání obličeje 20 % a rozpoznání hlasu 19 %. Méně oblíbenou variantou se zatím zdá být čip pod kůží, zájem o něj má 12 % lidí, z toho by si čip nechali rozhodně aplikovat jen 4 lidi ze 100.

„Podle příkladu rostoucí obliby přihlášení pomocí otisku prstu se dá proto logicky očekávat, že s tím, jak budou především mobilní telefony více využívat další způsoby identifikace uživatele, například rozpoznání obličeje, se i tento způsob stane brzy běžným standardem,“ dodává Tomáš Motl.

Například společnost Apple právě v těchto dnech uvádí na trh svůj nový chytrý telefon iPhone X, který nově nabízí uživatelům možnost odemknout telefon a přihlásit se k aplikacím právě i pomocí rozpoznání tváře (takzvané Face ID).

Čtěte také zde:
Jak na novinku skenování obličeje mobilem reagují české banky? Kdy Face ID najdete v mobilním bankovnictví?


Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil formou online dotazování v květnu na reprezentativním vzorku 512 respondentů ve věku 18 až 65 let.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Češi přesouvají platby do digitálu. S bezhotovostní revolucí roste ale i počet podvodů

Obrázek: Placení digitalizace Bezhotovostní platby se v České republice staly standardem a jejich význam stále roste. Podle aktuálního průzkumu je dnes již 59 % plateb realizováno bezhotovostně, zatímco hotovost představuje pouze 41 %. S rostoucí oblibou digitálních plateb však bohužel...

Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...

Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky

Obrázek: Hodiny a peníze V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...

MONETA rozšiřuje Smart Banku o sekci s výhodami pro podnikatele

Obrázek: Pobočka MONETA Money Bank MONETA připravila pro živnostníky a podnikatele ve své mobilní aplikaci Smart Banka novou sekci s názvem Chytré služby a slevy. V té nově naleznou exkluzivní nabídku zaměřenou na podporu jejich podnikání – například cenové zvýhodnění na kurýrní služby...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies