Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Nehoda se nestala tak, jak popisujete, řekla pojišťovna a odmítla řidiče odškodnit

9.11.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz
  


AutomobilPřinášíme vám další z příběhů skutečných lidí, kteří se v úzkých obrátili na společnost Vaše nároky.cz při z jejich pohledu neoprávněném krácení nároků na odškodnění ze strany pojišťovny. Dnes si přiblížíme případ pana Baštáře, kterému nedala přednost v jízdě jiná osoba, přičemž došlo k autonehodě. S velkým překvapením pan Baštář zjistil, že v jeho prospěch nechce pojišťovna plnit, protože vhledem k poškození jeho auta podle pojišťovny nehoda proběhla jinak.



Řidička nedala panu Baštářovi přednost v jízdě, když vyjížděla z vedlejší silnice. Následkem nedání přednosti v jízdě musel pan Baštář prudce strhnout řízení, aby se vyhnul bezprostředně hrozícímu střetu, přičemž po změně směru jízdy skončilo jeho vozidlo částečně v příkopu. Došlo k poškození pravé přední a levé zádní části vozidla řidiče, vozidlo řidičky poškozeno nebylo.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce



K nehodě, která se stala již v roce 2014, byla přivolána policie, která navrhla sepsání záznamu o dopravní nehodě účastníky, neboť odhad škody nepřesáhl 100 000 Kč. Řidička si byla plně vědoma svého zavinění a své pochybení uznala, pan Baštář proto předpokládal, že záležitost bude u pojišťovny rychle vyřízena. Překvapením pro něj tedy bylo zjištění, že pojišťovna odmítla škodu z pojištění odpovědnosti hradit s tím, že nehoda se nestala tak, jak je popsáno. „Provedeným šetřením bylo zjištěno, že uplatňované poškození na vozidle svým charakterem neodpovídá deklarovanému nehodovému ději. Z technického hlediska muselo být vozidlo poškozeno jiným způsobem, než bylo popsáno v předložených dokladech,“ argumentovala pojišťovna v oznámení o likvidaci škodné události.

Přehled nabídky autopojištění najdete zde

Pojišťovna své rozhodnutí zdůvodňovala tím, že střet s vozidlem nebyl prokázán, a tedy pojistné plnění vyplaceno nebude. Pan Baštář s tvrzením samozřejmě nesouhlasil a zaslal pojišťovně odvolání, ve kterém podrobně uvedl průběh nehody, jména dvou policistů jako možných svědků nehody a podpis řidičky, která uznává svou vinu. Po pojišťovně požadoval proplacení faktury za opravu vozidla ve výši 43 167 Kč a nákladů za pronájem náhradního vozu v částce 10 648 Kč. Pojišťovna však i přesto plnit odmítla, pan Baštář se proto na začátku roku 2015 obrátil na právníka Petra Nováka ze společnosti Vaše nároky.cz.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Právník se spor s pojišťovnou prvně pokusil vyřešit mimosoudně, pojišťovna však i nadále nárok poškozeného odmítala, v polovině roku 2015 proto podal žalobu k soudu. „Jelikož byly splněny zákonné podmínky pro náhradu škody – byla prokázána existence škodné události, dále byla prokázána vzniklá škoda, a zároveň byla prokázána příčinná souvislost mezi škodnou událostí a vzniklou škodou – je pojistitel povinen ji uhradit,“ argumentoval před soudem zastupující právník.

Soudní řízení trvalo téměř dva roky. Na jaře 2017 nakonec došlo k soudnímu smíru obou stran, kdy vítězem by poškozený pan Baštář. Pojišťovna mu nakonec uhradila 53 815 Kč se zákonným úrokem z prodlení, který činil 4762 Kč, a náhradu nákladů řízení. „Bohužel se nejedná o ojedinělý případ, pojišťovny mnohdy neoprávněně krátí či zcela zamítnou pojistné plnění, aniž by k tomu měly relevantní důvod. Již několikrát jsem se setkal s tím, že pojišťovna zamítla vyplatit pojistné plnění na základě argumentace, že vozidlo bylo poškozeno jiným způsobem, než bylo popsáno. Většinou však šlo ze strany pojišťovny o nedůvodné námitky,“ dodává právník Novák z Vaše nároky.cz.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies