Jak reklamovat zboží, které zakoupil někdo jiný? Typicky jde například o vánoční dárky, které jsou vadné
| 27.12.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva dTest | |
Může se stát, že některý z vánočních dárků nefunguje nebo má vady. Přinášíme vám radu od společnosti dTest, jak takovou reklamaci řešit. Dárce totiž může obdarovanému postoupit právo reklamovat. Jak se to ale má správně udělat? Jak postupovat, když byl dárek pořízen ve výprodeji nebo v akci? A jak je to s darovanými poukázkami či vouchery na zboží, pokud propásnete datum jejich platnosti?
Reklamace dárku se nijak výrazně neliší od reklamace jiného zakoupeného zboží. Problém je v tom, že prodejce může chtít prokázat, že zboží pochází od něj a že je v záruce. K tomu je obvykle nezbytná účtenka nebo pomoc člověka, který dárek koupil. Čtěte zde: Co se skrývá pod názvem Šanon? Jde o nově připravovanou službu Air Bank reklama

|
 E-shopy mohou od reklamujícího vyžadovat pověření od osoby, která dárek koupila Záruka či odpovědnost za vady je součástí kupní smlouvy mezi prodejcem a kupujícím, v našem případě tedy dárcem. Právo uplatňovat reklamaci má výlučně dárce, pokud své právo nepostoupí jiné osobě. V praxi většinou nikdo neověřuje, zda osoba, která reklamuje a přinese všechny doklady, byla skutečně kupujícím; často to ověřit ani nejde. Jinak je tomu ale u e-shopů, které identitu svých zákazníků znají a k reklamaci mohou vyžadovat pověření. Nejčastěji jim však postačí účtenka či faktura. Převést právo reklamovat zboží na jiného člověka může kupující jednoduše sepsanou formulací („Já, dárce, postupuji právo reklamovat na obdarovaného…“) nebo mu může udělit plnou moc („Já, dárce, zplnomocňuji obdarovaného, aby vyřizoval vše kolem konkrétní reklamace věci a přijímal případná plnění…“). Může se stát, že reklamaci sice obdarovaný úspěšně uplatní, ale peníze za neopravitelný výrobek přijdou na účet dárce, ze kterého bylo zboží placeno. Předejít tomu lze při sepisování reklamačního protokolu nebo právě pověřením od kupujícího. Srovnání bankovních osobních účtů najdete zde A co když dárce pořídil dárek ve výprodeji či v akci? Zlevněné zboží se od toho nezlevněného má lišit pouze cenou. Výprodej nikdy nesmí znamenat horší služby zákazníkovi, nezbavuje ho zákonných práv, jako je možnost reklamace. Řešení případných problémů má být stejné jako kdykoli jindy. Výjimkou je pouze situace, kdy si ve slevě kupujete vadné, kazové či poškozené zboží. To musí být zlevněno a je logické, že vada, pro kterou zákazník dostal slevu a věděl o ní od začátku, není reklamovatelná. Koupíte-li například bundu se špatným zipem s tím, že ho vyměníte sami, nemůžete za měsíc přijít zpět a bundu vracet, protože jste si to s vlastní opravou rozmysleli. Pokud vám propadl poukaz nebo voucher, smiřte se s tím Pokud jste dostali k Vánocům poukaz či voucher na zboží nebo služby, pozor na jeho platnost. Propásnete-li datum na něm uvedené, nemusí prodejce poskytnout vůbec nic; poukázka prostě propadne. Ačkoliv to vypadá nefér, už v minulosti rozhodl Nejvyšší soud ve prospěch prodejců a poukázku přirovnal k jogurtům. Je jen na zákazníkovi, jestli jogurt sní, nebo nechá datum spotřeby vypršet.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|