Allianz využívá pro načtení údajů z tachometru a následnému výpočtu pojistného robota
| 19.2.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Allianz | |
Jakákoli lidská činnost, která běží podle přesně daných pravidel, má potenciál pro robotizaci. V pojišťovnách jsou proto možnosti využití těchto technologií veliké a postupně jsou zaváděny i v Česku. Allianz začala využívat robota pro výpočet pojistného na základě fotografie tachometru u autopojištění, kde sazba závisí na počtu ujetých kilometrů za rok. Přinášíme vám popis toho, jak Allianz pojišťovna v praxi softwarového robota používá.
Allianz dokončila počátkem ledna projekt, díky kterému robot sám hlídá blížící se výročí povinného ručeníklienta a několik týdnů před ním mu v mobilní aplikaci Allianz CZ připomene, že přišla doba na nahrání nové fotografie tachometru. U autopojištění od Allianz výše pojistného závisí na tom, jak často klient auto používá. Čím méně jezdí, o to menší pojistné pak platí, a to díky menšímu riziku, kterému se vystavuje. „Pomocí aplikace klient udělá fotografii. Robot prozkoumá, zda snímek nebyl uměle upraven, zda tachometr odpovídá pojištěnému modelu auta a tak dále. Pokud je vše v pořádku, zohlední najeté kilometry a sám spočítá pojistné na další rok,“ uvádí Martin Podávka, šéf Market managementu Allianz pojišťovny. Odhadl-li klient na začátku minulého pojistného období najetou vzdálenost špatně, zahrne do výpočtu přeplatek či nedoplatek. Pro klienta je ovládání pomocí mobilní aplikace snadné a zabere podle pojišťovny několik minut. Detekovat pokusy o pojistný podvod umí robot prý spolehlivě, a pokud nastanou jakékoli pochybnosti, předá případ svým lidským kolegům. Jinak však není zásah člověka potřeba a robot automaticky odesílá na e-mail klienta informaci o sazbě autopojištění na příští období. Přehled autopojištění najdete zde „Jednou z největších výhod robotizace je kromě rychlosti zpracování dat také to, že je robot schopný provést mnohonásobně více kontrol zaslaných údajů, než které by dokázal za stejný čas projít člověk. Během chvilky tak například zjistí, jestli jde opravdu o přístrojovou desku daného modelu pojištěného vozidla,“ dodává Martin Podávka.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
všechny články v rubrice
|