Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Kvalita bankovních služeb se podle nové studie zhoršuje

1.6.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Market Vision
  
  


BankaPodle aktuálních statistik se českému bankovnímu trhu daří lépe než kdykoli dříve. Ani kvetoucímu odvětví, které loni zvýšilo souhrnný čistý zisk meziročně o dvě miliardy na 75,9 miliardy korun, se však nevyhýbají vážná rizika. Vedle mimořádně napjatého trhu práce a rostoucích mzdových nákladů je to také klesající kvalita obsluhy stávajících klientů bank, kterou letos již druhým rokem po sobě odhalil průzkum agentury Market Vision.  


„Aktuální výsledky studie zaměřené na hodnocení obsluhy stávajících klientů u nejvýznamnějších tuzemských bankovních společností skutečně dokládají dále klesající úroveň kvality služeb v této oblasti,“ komentoval čtvrtý ročník studie Michal Skalický, senior consultant agentury Market Vision. „Celková úroveň kvality tržních služeb („tržní benchmark“) českých bank se podle našeho aktuálního měření meziročně snížila celkem o 7 procentních bodů. S výjimkou vzhledu bankéře a prostředí jeho pracoviště přitom meziročního poklesu doznaly všechny sledované oblasti.“

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde


Studie od roku 2014 pravidelně jednou ročně monitoruje úroveň služeb poskytovaných reálným klientům bank a stanovuje celkovou úroveň kvality tržních služeb („tržní benchmark“). Výzkum probíhá formou tzv. mystery shoppingu, při němž spolupracovníci agentury navštěvují jako běžní klienti pobočku „své“ banky s běžným servisním požadavkem. Hodnotí přitom nejen to, jak se daného úkolu bankéř zhostil, ale i jeho chování a zda je při jednání schopen vyhodnotit další potřeby klienta a nabídnout mu třeba novou půjčku, která v rámci nastavení studie představuje jeho skrytý potenciál.

reklama

Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce
RePůjčka - ušetříte v průměru více než 20 000 Kčvíce

mHypotéka Light - Není nad výhodnou hypotéku!více

Snižte Vaše měsíční splátky sloučením půjčekvíce

Rychlá půjčka - bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácenívíce



„Špatnou zprávou pro banky je, že největší slabinou procesu obsluhy byla, stejně jako loni, nedostatečná analýza skutečných potřeb klienta a pasivita při nabídce možné pomoci. Například odkrýt obchodní potenciál možné půjčky a aktivně ji klientovi nabídnout dokázalo při celkem 89 návštěvách pouze 10 % pracovníků bank. Nižší subjektivní spokojenost se službami ovšem vyjadřovali i zapojení klienti, kteří ji hodnotili o tři procentní body hůře než loni,“ uvedl Michal Skalický.

Žebříček běžných účtů najdete zde


Podle agentury stojí za zhoršující se kvalitou služeb pro stávající zákazníky dvě hlavní příčiny. „Jednak je to aktuální situace na trhu práce, doprovázená nedostatkem kvalifikovanějších pracovníků a vyšší fluktuací bankéřů. Jistou roli však pravděpodobně hraje i snaha bank své služby stále více digitalizovat a motivovat zákazníky, aby si dokázali své požadavky řešit sami. Bankéři se pak při osobním jednání často spokojí s tím, že je odkáží na tuto možnost. Nyní je ovšem na managementu bank, aby si výsledky studie správně interpretoval, a postavil se k problému čelem,“ řekl Michal Skalický.

Žebříček spořicích účtů najdete zde

Návštěvy utajených průzkumníků probíhaly v období od listopadu loňského roku do letošního ledna. Celkovou úroveň kvality tržních služeb každé banky agentura vyhodnocovala po deseti návštěvách. Nejlepšího celkového výsledku ze všech sledovaných společností letos stejně jako při předchozím ročníku studie dosáhla Air Bank s aktuálním hodnocením 67 %, následovaná Equa Bank (62 %) a Českou spořitelnou (61 %). Průměrná hodnota trhu činila 51 %. Dalšími společnostmi sledovanými v rámci studie byly ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.

Žebříček půjček najdete zde


      
  


Související články:
Nový fintech startup Refinanso.cz přináší na český hypoteční trh refinancování hypotéky online

Banka CREDITAS zavádí nový Spořicí účet + s úročením 2 % ročně a nabízí investiční produkty

UniCredit Bank spouští Apple Pay

Průměrné náklady klienta na vedení účtu v bance ve druhém čtvrtletí letošního roku klesly

Žebříček podnikatelských bankovních účtů - první nezávislé hodnocení podle profesionální metodiky



všechny články
Dále v rubrice

Nový fintech startup Refinanso.cz přináší na český hypoteční trh refinancování hypotéky online

Obrázek: Dům Letos na jaře vstoupil na trh nový fintech startup Refinanso.cz z dílny company builderu Creative Dock. Chce rozhýbat české hypotéky a nabídnout klientům něco jiného, než co nabízí současný trh...

Banka CREDITAS zavádí nový Spořicí účet + s úročením 2 % ročně a nabízí investiční produkty

Obrázek: Banka Creditas Od 22. července bude v nabídce Banky Creditas nový Spořicí účet +. Ten nabídne roční úročení ve výši 2 % pro část vkladu až do 1,5 milionu korun a 1,1 % pro část vkladu nad tento limit. Spořicí účet je...

UniCredit Bank spouští Apple Pay

Obrázek: UniCredit Bank UniCredit Bank pro své klienty spouští službu Apple Pay. Debetní karty Mastercard UniCredit Bank si tak jejich klieti mohou nahrát do digitální peněženky (Wallet) některého z chytrých zařízení Apple a díky NFC...

Průměrné náklady klienta na vedení účtu v bance ve druhém čtvrtletí letošního roku klesly

Náklady na vedení běžného účtu v bance Přinášíme vám výsledky pravidelné čtvrtletní analýzy společnosti Scott & Rose, která monitoruje náklady klientů na používání běžných účtů v českých bankách, tentokrát za druhé čtvrtletí roku...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz