Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny v březnu

12.3.2012  |  Zdeněk Bubák


Přinášíme další informace z pojistného trhu, nyní jde o aktuality z března. Wüstenrot přichází s inovovaným pojištěním vozidel ProAuto, Generali informuje o škodách, které mají největší podíl na těch celkových, Česká spořitelna analyzuje škody u povinného ručení, Direct Pojišťovna informuje o výsledcích své mateřské skupiny, v Tesco autopojištění najdete nově odtah auta zdarma, Direct Pojišťovna nabízí pojištění proti poškození vozu vlivem špatného stavu vozovky, Kooperativa zveřejnila výsledky nového životního pojištění Perspektiva, Pojišťovna České spořitelny nabízí pojištění pohřbu, Kooperativa připravila asistenci k pojištění majetku a Allianz pojišťovna hlásí více požárů, přičemž podotýká, že často hoří domácí výrobny pervitinu.

Wüstenrot - levnější povinné ručení, tři varianty havarijního pojištění a tři výše spoluúčasti

Pojišťovna Wüstenrot přichází s inovovaným pojištěním vozidel ProAuto. Upravila jak povinné ručení, které pro mnohé majitele vozidel výrazně zlevnila, tak havarijní pojištění, kde si klient může kromě kompletního pojištění zvolit z dalších dvou nových variant. Nyní lze nové pojištění ProAuto sjednat snadno a rychle i online na novém portálu wüstenrot24.cz nebo telefonicky na 800 22 55 55, volání je zdarma pomocí prodejního call centra.

Pokud však někdo dává přednost sjednání pojistné smlouvy klasickým standardním způsobem, může tak učinit jak na pobočce Wüstenrotu, tak přes finančního poradce.

U povinného ručení nabízí Wüstenrot pojistné závislé na věku, bydlišti a zkušenostech za volantem. Základní pojištění nejvíce zlevnilo v kategoriích nejběžněji používaných vozů a pro mimopražské řidiče. “Vyježděný“ bonus činí až 60 %, a to po 120 měsících jízdy bez nehod.

Také na havarijním pojištění lze ušetřit a zvolit podle rozsahu krytí rizik levnější variantu. Všechna rizika kryje pojištění Komplet, a to poškození nebo zničení vozidla jakoukoliv nahodilou událostí, např. nárazem na jakoukoliv překážku, střetem s jiným účastníkem silničního provozu včetně střetu se zvěří, pádem stromu, skal a jiných předmětů, které nejsou součástí pojištěného vozidla, požárem, výbuchem, poškozením přírodními živly, vandalismem, vloupáním, odcizením pojištěného vozidla či ztrátou vozu v důsledku povodně či záplavy.

Varianta Praktik kryje škody na vozidle ve stejném rozsahu jako verze Komplet, nezahrnuje však již krytí škody v důsledku odcizení vozidla. Wüstenrot Expert - na rozdíl od verze Komplet - kryje nezaviněné škody, a proto nezahrnuje pojištění škody způsobené nárazem na překážku či střetem s jiným účastníkem silničního provozu.

U každé z variant havarijního pojištění se nabízejí tři druhy spoluúčasti: 5 % z pojistného plnění, minimálně 5 000 Kč, 10 % z pojistného plnění, minimálně 10 000 Kč a 20 % z pojistného plnění, minimálně 20 000 Kč. O výši této spoluúčasti se snižuje pojistné plnění pojišťovny.

A kdo chce být skutečně dokonale pojištěn, může si sjednat připojištění skel, úrazu, zavazadel, poskytnutí náhradního vozu a rozšířené asistenční služby.

Příklad:
Klient z Klatov (28), který od svých 18 let jezdí bez nehod, si koupil Škodu Octavii, 1,9TDI Classic, o výkonu 66kW z roku 2002.
Povinné ručení  Povinné ručení (Komplet)
Roční pojistné 4 040 Kč 4 698 Kč
Sleva za propojištěnost -5%
Bonus za 120 měsíců jízdy bez nehod -60 % -60%
Výsledné roční pojistné 1 620 Kč 1 901 Kč
Zdroj: Pojišťovna Wüstenrot

Za pojištění ProAuto zaplatí 3521 korun ročně. Navíc bude mít úrazové pojištění na celkovou částku 1 000 000 Kč a také asistenční služby po celou dobu pojištění zdarma.

Nejvyšší škody podle Generali

Nejvyšší škody posledních let mají na svědomí kromě přírodních živlů především dopravní nehody. Vyplývá to z analýzy pojistných událostí, které Generali nahlásili její klienti během posledních pěti let. Přestože počet škod z povinného ručení klesl z 25 tisíc v roce 2007 na 23 tisíc v roce loňském, vzrostla výše škod o pětinu na 1,2 miliardy korun. Mohou za to zejména rostoucí škody na zdraví, které se dokážou snadno přehoupnout přes zákonný limit 35 milionů korun. Dojde-li k nehodě v zahraničí, mohou být ještě vyšší. Zákonný limit v takových případech nestačí. U zaviněné dopravní nehody mohou řidiče před finančními následky ochránit nadstandardní limity krytí ve výši 70 nebo dokonce 100 milionů korun.
 
„Lví podíl na růstu výše škod u povinného ručení mají především škody na zdraví. Nedodržení povolené rychlosti nebo nesprávné předjíždění mají na území ČR za následek škody, které atakují či překračují zákonné limity ve výši 35 milionů korun,“ říká Marek Heyda, vedoucí oddělení likvidace pojistných událostí motorových vozidel pojišťovny Generali. „Zákonný limit krytí škod na zdraví na takové škody nestačí. U zaviněné dopravní nehody mohou řidiče před finančními následky ochránit nadstandardní limity krytí povinného ručení Generali ve výši 70 nebo dokonce 100 milionů korun,“ dodává Marek Heyda.

V důsledku nesprávného předjíždění došlo k vážnému zranění řidiče a spolujezdkyně protijedoucího vozidla. Oběma mladým lidem se přitom rýsovala slibná pracovní kariéra manažerů u jedné zahraniční společnosti. Muž, který nehodu zavinil, měl štěstí a vyvázl jen se zlomenou klíční kostí a několika pohmožděninami. Psychické následky, před kterými bohužel nedokáže ochránit žádné pojištění, si ponese do konce života. Před finančními následky jej a jeho blízké ochránilo povinné ručení s vysokými limity krytí 100 milionů korun. Pokrylo nejen škodu na druhém vozidle, která je ve srovnání se škodami na zdraví zanedbatelná, ale především náklady na dlouhodobé léčení a výpadek příjmů z důvodů úrazu a léčení. Už samotné náklady na zdravotnickou péči, která je čím dál tím více dokonalejší a lékaři dokáží provést před pár lety ještě nemyslitelné zákroky, jdou do desítek milionů korun. „V takovém případě pokryje povinné ručení řidiče, který nehodu zavinil, oběma zraněným mladým lidem i výpadek příjmů během předpokládaného dlouhodobějšího léčení následků,“ upřesňuje Marek Heyda, vedoucí oddělení likvidace pojistných událostí motorových vozidel pojišťovny Generali.
 
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla není jen zákonná povinnost, ale také důležitý finanční prostředek chránící ekonomickou stabilitu každého řidiče a jeho blízkých. V případě zaviněné vážné dopravní nehody je velice pravděpodobné, že řidič, který nehodu způsobil, je zodpovědný za některou z následujících škod, případně jejich kombinaci:
•    poškození nebo zničení vozidel jiných účastníků dopravní nehody
•    poškození zdraví jiného účastníka nehody – náklady na léčení, výpadek příjmů z důvodu úrazu a léčení
•    oprávněné finanční nároky pozůstalých osob závislých na osobě, jejíž úmrtí bylo způsobeno dopravní nehodou nebo v důsledku této dopravní nehody
•    jiné škody na majetku v důsledku dopravní nehody (například škody na nemovitosti, dopravním značení, pozemní komunikaci, na převáženém nákladu u některého z poškozených účastníků, apod.)

Z výčtu potenciálních škod vyplývá, že povinnost řidiče uhradit způsobenou škodu, se může velice rychle vyšplhat do desítek milionů korun. Generali nabízí nejen základní variantu povinného ručení Standard se zákonnými limity krytí škod na zdraví a majetku (35/35 milionů korun), ale také limity  dvakrát vyšší v případě varianty Komplet nebo limity ve výši 100 milionů korun u varianty Exkluziv. Povinné ručení Generali poskytuje v závislosti na uzavřené variantě také pojistnou ochranu pro krytí škod na vozidle způsobených střetem se zvěří nebo úrazové pojištění řidiče. Málokdo si totiž uvědomuje, že řidič vozidla, které zaviní dopravní nehodu, je jedinou osobou, na kterou se nevztahují náhrady škod na zdraví. Samozřejmostí jsou rozšířené asistenční služby. Součástí povinného ručení může být zapůjčení náhradního vozu až na 5 dnů zdarma či bezplatná asistence v případě havárie a poruchy. A to i v takových případech jako jsou  zalomení, ztráta nebo zabouchnutí klíčků od vozidla, záměna pohonných hmot, vybití akumulátoru apod. Díky individuálnímu přístupu mohou zkušení řidiči jezdící ohleduplně a bez nehod ušetřit u Generali až 80% oproti základním tarifním sazbám.

Škody u povinného ručení u České pojišťovny

Česká pojišťovna v poslední době eviduje stále více případů vysokých úhrad škod z povinného ručení. Za nehodami, které se stávají v běžném provozu, zůstávají částky na odškodnění stoupající do desítek milionů korun. Zákonný pojistný limit 35 milionů korun pro škody na zdraví i na majetku tak nemusí pro motoristy představovat dostatečný způsob ochrany.

Zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla stanovuje minimální limity pojistného plnění u škod na zdraví a majetku ve výši 35 milionů korun. Jak ale ukazují poslední měsíce, Česká pojišťovna eviduje stále více případů, kdy se náklady spojené s likvidací škod způsobených nehodou dostávají vysoko nad tuto hranici. „V takových případech úhrada rozdílu mezi tím, co poškozenému vyplatí pojišťovna, a mezi skutečnou výši škody, zůstává na majiteli vozidla,“ upozorňuje Pavel Martynek, vrchní ředitel úseku pojištění motorových vozidel ČP.

Vysoké náklady generují především škody spojené s jakoukoli újmou na zdraví. „Příkladem může být nehoda osobního automobilu s motocyklem, na němž jeli dva mladíci. Po střetu oba utrpěli vážná poranění hlavy s trvalými následky a náklady na pojistná plnění přesáhla sto pět milionů korun,“ potvrzuje Pavel Martynek. V případě této nehody Česká pojišťovna bude chlapcům hradit po zbytek jejich života kromě jiného bolestné, ztížení společenského uplatnění, náklady na osobní péči, úhradu za ušlý výdělek a náklady na rehabilitaci, lázně a další speciální zdravotní pomůcky.

Podobně vysoké jsou i úhrady účastníkům dopravních nehod, kteří kvůli závažným zraněním nejsou schopni dále vykonávat svoji původní profesi. Nehoda, při níž vážná zranění vedla k trvalé invaliditě mladého podnikatele-řemeslníka, který dříve vydělával přes 100 tisíc korun měsíčně, znamenala jen v oblasti náhrad ušlého zisku částku téměř 80 milionů korun.

Výjimečné nejsou ani případy, kdy se střet dvou vozidel obešel bez vážných zranění, ale přesto škoda atakovala hranici sto milionů korun. Řidič stařičké škodovky totiž způsobil nehodu, při níž havaroval kamion převážející náhradní díly do nedaleké továrny. Kvůli zničení těchto náhradních dílů byla ohrožena výroba a ušlý zisk továrny představoval právě škodu ve výši cca 100 milionů korun.

Vyšší limity pojistného plnění ze zákonného pojištění odpovědnosti z provozu vozidla přitom nutně neznamenají výrazně větší výdaje za pojištění. „U 1. Povinného ručení Bez povinností nabízíme pojistné limity nejen v základní variantě 35/35, ale také ve výši 50 a 100 milionů korun. U prémiových variant povinného ručení Exclusive Plus a Exclusive Max jsou tyto částky nastaveny ještě výše – na 120, respektive 150 milionů korun. Praxe ukazuje, že přibývá stále více řidičů, kteří se o výši pojistných limitů zajímají a raději volí vyšší varianty,“ vysvětluje Pavel Martynek a rozhodně tento způsob uvažování o výběru povinného ručení doporučuje.

„Víte, že pojištění odpovědnosti z provozu vozidla – tzv. povinné ručení – zajišťuje hrazení škod v celé řadě případů? Například se z jeho titulu řeší výplata škod na zdraví, věci a majetku, dále pak bolestné, náhrady ušlého výdělku a ztíženého společenské uplatnění, stejně jako například platby zdravotním pojišťovnám za léčení či příspěvky na pečovatele.“

Agentura S&P zvýšila v únoru 2012 rating skupiny RSA z hodnoty A na A+

Čisté předepsané pojistné skupiny RSA v roce 2011 dosáhlo 8,138 miliard liber, což představuje 9% nárůst v porovnání s rokem 2010. Skupině se navíc podařilo navýšit také čistý zisk po zdanění. Meziročně vzrostl o 20 % na 427 milionů liber. Vynikajících hospodářských výsledků dosáhla mateřská skupina DIRECT Pojišťovny i přes problémy v celosvětové ekonomice a rekordní počet přírodních katastrof v roce 2011.

„Za úspěchem RSA v posledním roce stojí výrazné zvýšení ziskovosti. I přes nelehké podmínky na trhu jsme stále vylepšovali naši nabídku a hledali příležitosti k růstu. Při tom jsme stavěli na spolupráci s partnery a využití zkušeností z celé sítě mezinárodní skupiny RSA,“ říká Andrew Burke, generální ředitel RSA Group pro střední a východní Evropu, a dodává: „Ekonomická situace v roce 2011 byla skutečně náročná, ale ve střední a východní Evropě vidíme pozitivní známky stabilizace. To nám také pomohlo dosáhnout v tomto regionu růstu čistého předepsaného pojistného až o 8 % na 219 milionů liber.“

„I DIRECT Pojišťovna přispěla k úspěchu skupiny RSA, když v roce 2011 dále výrazně posilovala postavení na českém trhu. Naše hrubé předepsané pojistné dosáhlo výše 323,7 milionů korun a v porovnání s předešlým rokem vzrostlo o 9 %,“ říká Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny. „Náš výsledek pramení především z inovativního přístupu v pojišťovnictví. Inspirací je nám přitom právě mateřská skupina RSA,“ doplňuje Ján Čarný.

V domovské Velké Británii dosáhla skupina RSA 6% růstu například díky úspěchu pojištění domova a domácích mazlíčků. RSA v Irsku uzavřela za rok 2011 celkem 123 akvizic, což jí pomohlo k 16% růstu. Ve Skandinávii dosáhla RSA celkového výsledku ve výši 264 milionů liber a dařilo se jí také v dalších světových regionech. V Kanadě dosáhla nárůstu tržeb o 19 % a zisku o 45 %. Na rozvojových trzích zahrnujících země Latinské Ameriky, Asie, Středního Východu i střední a východní Evropy zaznamenala RSA navýšení čistého pojistného o 15 % hlášeného základu na 1,2 miliard liber.

Globální ratingová agentura Standard & Poor’s v návaznosti na roční uzávěrku a audit modelování kapitálu zvýšila rating skupiny RSA z hodnocení A (pozitivní vyhlídky do budoucnosti) na A+ (stabilní). Mezi hlavní důvody, které podle agentury S&P stojí za zlepšením ratingu RSA, patří především stabilní výkon v ekonomickém cyklu, zeměpisná rozmanitost portfolia aktivit, konkurenceschopnost a potenciál dalšího růstu zisků.

Tesco autopojištění s odtahem vozu zdarma v ČR bez omezení kilometrů


Bezplatný odtah vozu je jednou z nejžádanějších výhod, kterou by řidiči u svého autopojištění uvítali. Tesco pro zájemce připravilo speciální nabídku.

Tesco pojištění automobilů nabízí bezplatný odtah vozu po nehodě, a to bez omezení kilometrů v rámci České republiky. Společnost Tesco tak reaguje na potřeby řidičů, kteří podle průzkumu  uvedli bezplatný odtah vozu jako jednu z nejžádanějších výhod, kterou by u svého autopojištění uvítali. Klienti s Tesco pojištěním automobilu si mohou nechat nepojízdný vůz odtáhnout přímo do místa bydliště nebo oblíbeného servisu bez ohledu na vzdálenost od místa nehody. Benefit získají zdarma všichni klienti, kteří si od 4. do 31. března sjednají jeden ze tří balíčků Tesco autopojištění.

„Při zavádění nových služeb se vždy snažíme vycházet z potřeb našich zákazníků. Z průzkumu mezi řidiči víme, že benefit v podobě odtažení vozu zdarma bez omezení kilometrů k pojištění automobilu považují za velmi užitečný. Díky této službě se totiž klienti nemusí obávat, že by museli opravu vozu řešit v jiném než ve svém servisu například v místě bydliště, a to díky neomezené vzdálenosti odtahu,“ říká Lucie Hadaričová, manažerka finančních služeb Tesco.

Téměř třetina (30 %) respondentů v průzkumu uvedla, že benefit v podobě odtahu vozu po nehodě zdarma bez omezení kilometrů, je pro ně důležitý. Respondenti (37 %) častěji hlasovali pouze pro pojištění čelního skla, které Tesco autopojištění již obsahuje v rámci pojistných balíčků Tesco Standard a Finest. „Tesco autopojištění umožňuje spočítat každému řidiči cenu pojištění na míru,“ dodává Lucie Hadaričová.

Tesco poskytuje autopojištění prostřednictvím Direct Pojišťovny, a to ve třech balíčcích (Tesco Value, Standard a Finest), nastavených podle konkrétních potřeb zákazníků. Klienti si mohou sjednat jak povinné ručení, tak pojištění proti vandalismu, živlům, odcizení a havarijní. Samozřejmou součástí jsou asistenční služby a možnost převedení bonusu od stávajícího pojistitele. Autopojištění si zákazníci mohou jednoduše sjednat online přibližně do 7 minut.

Ke každému pojistnému balíčku získají navíc asistenční služby 24 hodin 7 dní v týdnu, bonus za jízdu bez nehod až 50 % a v případě balíčku Finest i kopírování bonusů z povinného ručení       na havarijní pojištění. Další výhodou pojištění Tesco je rychlost výplaty pojistného plnění, které je standardně vypláceno do 2 dnů od uzavření pojistné události.

83 % řidičů se obává poškození svého vozu vlivem špatného stavu vozovky

Zimní období je už téměř u konce a na našich silnicích se začínají více než kdy jindy projevovat četné výmoly a jiné nerovnosti způsobené sněhem a ledem. Právě ohlasy klientů na neutěšený stav českých vozovek vedl DIRECT Pojišťovnu k průzkumu, který jasně ukázal, že 83 % řidičů se takového poškození vozu obává  a uvítali by možnost pojištění proti tomuto typu škod. DIRECT Pojišťovna proto nově přichází s unikátním Pojištěním vozidla proti špatnému stavu vozovky.

„Nové Pojištění vozidla proti špatnému stavu vozovky je reakcí na zkušenosti samotných řidičů, které vyplynuly z našeho průzkumu. Klienti si jej mohou zřídit ke kterémukoli typu autopojištění od DIRECTu. Právě tato flexibilita z něj dělá na trhu jedinečnou inovaci,“ říká Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny.

Z průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplývá, že polovina řidičů považuje poškození svého vozu způsobené špatným stavem vozovky za spíše pravděpodobné, další třetina (33 %) dokonce za velmi pravděpodobné. Tomu odpovídá i to, že dotázaní řidiči označili pojištění podvozkové části automobilu proti škodám způsobeným špatným stavem vozovky za nejužitečnější z nabízených (40 % respondentů), a to i například i ve srovnání s pojištěním čelního skla (označilo 33,8 %).

DIRECT Pojišťovna proto od 5. března 2012 přichází s unikátní nabídkou Pojištění vozidla proti špatnému stavu vozovky. Toto pojištění chrání v případě poškození podvozkové části vozidla vlivem závady na povrchu vozovky, jako jsou výmoly a další nerovnosti. Je ideálním doplňkem k povinnému ručení, ale lze jej sjednat i k jakémukoli jinému pojištění motorových vozidel, které DIRECT Pojišťovna nabízí. Řidiči si jej mohou dokoupit jen za 349 Kč za rok.

Jak se daří nové Perspektivě?

Kooperativa po roce připravila novou verzi svého vlajkového produktu, univerzálního životního pojištění PERSPEKTIVA. Novinka reaguje na poptávku trhu. 

„Trendem, který na trhu pozorujeme, je zvyšující se zájem o kvalitní pojištění celé rodiny. Riziková složka hraje u životního pojištění čím dál podstatnější roli“, upozorňuje na měnící se požadavky klientů Filip Král, ředitel Úseku pojištění osob Kooperativy.

Proto PERSPEKTIVA nabízí i možnost rizikové varianty univerzálního životního pojištění vhodného například pro krytí hypotečního úvěru. Zároveň může klient podle své finanční situace měnit v průběhu pojištění poměr mezi rizikovou a investiční složkou pojištění. Nová PERSPEKTIVA si zachovala i z minulosti známé výhody pro klienta – prémii za bezeškodní průběh nebo možnost bonusu při sjednání pojistné smlouvy ve formě pojištění zdarma.

Nově byla PERSPEKTIVA rozšířena o další doplňková pojištění, jako například kompletní úrazové pojištění dospělých i dětí speciálně pro případ dopravní nehody, možnost pojištění pro případ II. stupně invalidity, zproštění od placení pojistného v případě III. stupně invalidity nebo osvobození od placení v případě smrti pojistníka. Změny se dotkly také stávajících pojištění – krytí trvalých následků úrazu bylo rozšířeno o progresivní plnění až do výše 600 % pojistné částky.

Dále byl v produktu významně rozšířen okruhu krytých nemocí u pojištění vážných onemocnění. Novými chorobami, proti kterým se lze v rámci PERSPEKTIVY pojistit, jsou například roztroušená skleróza nebo meningokokové onemocnění. Unikátní nabídkou na trhu je pak pojistná ochrana pro případ snížené soběstačnosti v rámci tohoto pojištění.

Rozsáhlou inovací prošla také nabídka v oblasti dětského pojištění, která byla doplněna o pojištění vážných „specificky dětských“ onemocnění. Unikátní jsou také zcela nová dětská pojištění -  pojištění pro případ péče o zdravotně postižené dítě a pojištění pro případ ošetřování nemocného dítěte. Obě tato pojištění pomáhají rodičům, kteří musejí věnovat výrazně více času péči o dítě a nemohou vydělávat, k dorovnání ušlého výdělku. V prvním případě se jedná o zásadní dlouhodobé omezení, v tom druhém pak o kompenzaci finanční újmy při krátkodobé a dočasné nemoci nebo úrazu dítěte. Investiční část PERSPEKTIVY byla obohacena o nabídku 2 nových  fondů - C-QUADRAT Strategie AMI a Komoditní fond od společnosti BNP Paribas. Univerzální životní pojištění PERSPEKTIVA si u Kooperativy sjednalo již přes 400 tisíc klientů. 

Pojišťovna České spořitelny přichází na trh s pojištěním pohřbu

Pojišťovna České spořitelny přichází na trh s novým produktem – Pojištěním pohřbu. Reaguje tak na vývoj demografické křivky populace a vzrůstající poptávku po jistotě zajištění posledního rozloučení. Je teprve druhou pojišťovnou na českém trhu, která tento produkt nabízí. Klient je do pojištění přijat bez zkoumání jeho zdravotního stavu, může si vybrat z varianty jednorázového nebo pravidelně placeného pojistného. Vyplacená částka nevstupuje do dědického řízení a nepodléhá dani z příjmů. Pojistná událost bude v pojišťovně zpracována přednostně do tří dnů po obdržení potřebné dokumentace.

„Zajištění posledního rozloučení bývá zejména mladší generací vnímáno spíše negativně. Je to tabu, o kterém se nemluví. Čím starší ale člověk je, tím více se touto otázkou zabývá,“ uvedl Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny. „Osoby starší sedmdesáti let mívají jasnou představu o tom, jak by jejich poslední rozloučení mělo vypadat. Často ale nemají nikoho, kdo by se o vypravení pohřbu postaral, nebo si uvědomují špatnou finanční situaci svých blízkých nebo nechtějí ‚obtěžovat‘ se zabezpečením těchto záležitostí někoho dalšího, a spoří si proto na vypravení své poslední cesty sami. Pojištění pohřbu je produkt, který jim může v danou chvíli pomoci,“ doplňuje Petr Procházka.

Pojišťovna České spořitelny nabízí dvě varianty pojištění pohřbu – jednorázové, nebo běžné pojistné. Na poslední rozloučení si klient může naspořit buď po malých částkách během deseti let (jeho vklady jsou garantovány a průběžně zhodnocovány podíly na výnosech), nebo uložit větší finanční obnos najednou. Vstupní věk do pojištění je u jednorázového pojistného omezen hranicí 80 let, u běžně placeného hranicí 60 let. Pokud si klient určí obmyšlenou osobu, nevstupuje pojistka a pojistné plnění do dědického řízení. Pojistné plnění nepodléhá dani z příjmů a bude vyplaceno do tří pracovních dnů od obdržení veškerých požadovaných dokumentů.

Pojištění pohřbu se sjednává bez zkoumání zdravotního stavu. Klientovi umožňuje uložit a zhodnocovat finanční prostředky určené přímo na zajištění posledního rozloučení. Pojistné plnění se v plné výši vyplácí tomu, koho pojištěný určí ve smlouvě, přičemž lze uvést až tři obmyšlené osoby. Pojistná událost bude v pojišťovně řešena přednostně, bez zbytečné administrativy.

Podle údajů ČSÚ každý rok v České republice umírá více než 100 000 osob, 80 % z nich jsou lidé starší 65 let. Nejčastějším místem úmrtí je nemocnice (v 60 % případů), dále domov, léčebné ústavy a sociální zařízení. Tito lidé často žijí sami a nemají nikoho, kdo by se o ně postaral. Pro ně primárně je produkt určen. Ocení ho ale i klienti, kteří chtějí svým blízkým ušetřit starosti se zajištěním posledního rozloučení.


Parametry produktu:
•    Typ pojištění:  Jednorázové pojistné
Běžné pojistné – placeno po zkrácenou dobu 10 let
(po této době se běžné pojistné již nehradí, připisují se podíly na výnosech)
•    Pojistná částka:  min. 20 000 Kč a max. 500 000 Kč pro případ smrti z jakýchkoliv příčin
•    Vstupní věk pojištěného: běžné pojistné – min. 18 let, max. 60 let
jednorázové pojistné – min. 18 let, max. 80 let
•    Počátek pojištění: nejdříve od následujícího dne po sjednání pojistné smlouvy
•    Počet obmyšlených osob: max. 3 – lze je v průběhu pojištění libovolně měnit

Kooperativa připravila asistenci k pojištění majetku

Nadstandardní služby podobné jako u pojištění motorových vozidel mohou od 1. 3. 2012 zdarma využívat i klienti, kteří u Kooperativy mají sjednané pojištění domácnosti nebo nemovitosti ve variantě KOMFORT, KOMPLET nebo VÝHODA.

„Asistence je určena pro stav nouze – náhlé havárie nebo poruchy. Když se na nás klient obrátí, zajistíme služby řemeslníků jako je elektrikář, instalatér, plynař, topenář, sklenář nebo zámečník. Ti ke klientovi přijedou a nouzovou situaci vyřeší. V ceně asistenčního zásahu je i drobný materiál na opravy“, představuje novinku Tomáš Reitermann, vedoucí odboru pojištění občanů pojišťovny Kooperativa.   

Tzv. Domácí asistenci získají noví i stávající klienti v rámci pojištění domácnosti, pojištění rodinného domu, nebo pojištění bytové jednotky, kteří mají sjednanou variantu KOMFORT, KOMPLET nebo VÝHODA. V rámci bezplatné asistence Kooperativa klientovi zajistí dva asistenční zásahy za pojistný rok, limit na jeden zásah činí 2 000 Kč. Obdobnou službu získávají noví i stávající klienti k produktu Pojištění bytového domu. Zde Kooperativa asistenci poskytuje plošně, bez ohledu na variantu pojištění. Asistence se vztahuje na zásahy ve společných prostorách a na společných částech bytového domu, přičemž Kooperativa uhradí až sedm asistenčních zásahů za pojistný rok.

„Kromě asistence přicházíme s řadou dalších vylepšení naší produktové nabídky, například  s novinkou v podobě unikátního připojištění elektronických a strojních zařízení proti technickým rizikům (all-risk), které si u nás nově mohou sjednat klienti v rámci pojištění nemovitého majetku občanů“, doplňuje Tomáš Reitermann.

Kooperativa pojišťovna aktuálně spravuje přes 970 tisíc pojistných smluv pro pojištění majetku a odpovědnosti občanů s kmenovým pojistným ve výši 3 miliardy Kč.

Allianz pojišťovna hlásí více požárů, místo cigaret hoří domácí výrobny pervitinu


Allianz pojišťovna likvidovala v loňském roce 420 požárů svých klientů, což je o pětinu více než v roce 2010. Ani letošní lednová a první únorová čísla nevykazují pokles, ba právě naopak.  V žebříčku tří hlavních příčin požárů figurují nejrůznější technické závady, lidská nedbalost a v neposlední řadě i úmyslné zapálení. Se vznikem tzv. samozhášivých cigaret v posledních měsících téměř zmizely požáry, které byly obvykle dozvukem alkoholových dýchánků, po nichž majitel nemovitosti usnul v posteli s cigaretou. Nahradily je však ohně, spojené s domácí výrobou drog.
 
„Skutečně to byla jedna z nejčasnějších příčin požárů a hlavně tragických konců jejich aktérů. Norma Evropské unie, díky níž jsou dnes prodávané cigarety tzv. samozhášivé, se již pozitivně projevila jak na hmotných škodách, tak i zdravotních újmách. Stejně tak se snížil počet požárů vzniklých od nedopalků, či odhozených cigaret,“ uvádí Petr Jandek, vedoucí úseku likvidace majetkových pojistných událostí Allianz pojišťovny.

Kouření přestalo být nebezpečím, ale téměř okamžitě je nahradilo riziko domácí výroby drog. V hlášeních Allianz jsou aktuálně dva požáry, které způsobily přehřáté lampy v panelákových pěstírnách marihuany a dokonce jeden výbuch s následným požárem, který se stal v domácí varně pervitinu. Všechny škody v okolních bytech, stejně jako náklady na opravy společných prostor domu pojišťovna uhradí, ale záhy bude vyplacené peníze vymáhat po domácích „chemicích“.

S mrazivou zimou také vzrostly počty požárů, které vznikly od poruch topných zařízení, nebo vznícením sazí v komínech. Lidé v tuhé zimě kamna přetápějí,  mnohdy spalují nekvalitní paliva, nebo mokré dřevo a to vše komíny znečišťuje. „Často se stává, že příčinou požáru je špatný technický stav kouřovodů v rodinných domech, „roznětkou“ ohně pak jsou i trámy procházející komínovým tělesem, zejména ve  starších domech,“ říká Roman Tichý z úseku likvidace Allianz pojišťovny.

Každou pojistnou událost, kterou měl na svědomí oheň, řeší likvidátoři pojišťovny ve spolupráci s policií a hasiči a pečlivě se zkoumají příčinné souvislosti možného zanedbání pravidelného čištění a revize komínu se škodou. Pokud se prokáže, že událost vznikla hrubou nedbalostí majitele, může pojišťovna krátit pojistné plnění, nebo je dokonce odmítnout. „Jsme však v tomto ohledu vstřícní a lidem se snažíme víc radit a jejich povinnosti jim připomínat, než je sankcionovat,“ doplňuje Roman Tichý.

Mnohem méně vstřícnosti projevuje Allianz pojišťovna vůči lidem, u jejichž škody se projeví byť jen náznak podezření z úmyslného založení požáru. Žhářství neboli úmyslné založení požáru bylo donedávna považováno za ojedinělou trestnou činnost. V poslední době však jejich počet roste, kvalifikované odhady dokonce hovoří o tom, že žhářství se na všech škodách vzniklých z požárů v celé Evropě podílí minimálně z 30 % a ve státech východní Evropy, tedy i u nás, je pak jejich podíl  ještě vyšší.

Úmyslný požár, bohužel většinou s nezjištěným pachatelem, již však není doménou pouze podnikatelů, kteří se ničivým živlem snažili ukončit svoji vesměs ne příliš úspěšnou podnikatelskou kariéru, ale postupně se dostává i do občanského majetkového pojištění. Takhle si například klient ze severu Čech úmyslně podpálil dům v rekonstrukci, na jejíž dokončení mu chyběly peníze. Se svým úmyslem se ale několik týdnů před tím pochlubil kamarádovi v místní restauraci… Odškodnění nedostal a ještě čelí trestnímu stíhání z pojistného podvodu.

Poslední příčinou požáru bývá také sváření, nebo letování, a to hlavně ve výrobních halách. Ale i kutilové a amatéři v tomto oboru jsou nebezpeční sobě i okolí. Při sváření potrubí v rodinném domě odlétla jiskra a podpálila kůlnu, která stála v jeho těsné blízkosti. Oheň si kromě kůlny vzal i střechu domu majitele, ale bohužel také část chalupy souseda. „Požáry, to obvykle nejsou škody za pár korun, ale mohou dosahovat vysokých částek a to i u občanského majetku, natož pak u průmyslových objektů. Takže kutil byl pak nemile překvapen, že jeho limit v pojištění odpovědnosti nestačil na kompletní úhradu opravy domu souseda a zbytek peněz mu musel splácet. Požáry berou nejen vlastní majetek, ale i cizí, na to by neměl žádný majitel nemovitosti zapomenout a k pojištění stavby a domácnosti přidat i dostatečné pojištění odpovědnosti za škody, které by mohl způsobit,“ doplňuje Petr Jandek.

Porovnejte si pojištění zde.





    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies