Pojišťovna odmítla vyplatit odškodnění za úraz kolene, protože se s ním poškozený již dříve léčil. Stačila však výzva právníka
| 19.7.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše Nároky.cz | |
Přinášíme vám další ze skutečných příběhů společnosti Vaše nároky.cz. Pan Ladislav Kuzma z Prahy v prosinci 2016 uklouzl v bazénu. Následkem pádu si poranil koleno a musel podstoupit operaci menisku a zdlouhavé léčení, které trvalo až do října 2017. Jelikož měl pan Kuzma sjednané úrazové pojištění, nahlásil pojistnou událost své pojišťovně. Dle pojistných podmínek mu mělo být vyplaceno denní odškodné za následky úrazu ve výši 500 Kč/den.
Shodou náhod byl téhož roku v listopadu pan Kuzma u lékaře, který mu sdělil, že má sraženinu v koleni, a diagnostikoval mu onemocnění synoviální blány a šlachy. I když úraz a následná léčba neměly s diagnozou nic společného, pojišťovna vyplacení denního odškodněno zamítla právě z důvodu, že klient měl s kolenem problémy již před úrazem. Pan Kuzma si však byl svým nárokem na odškodnění z úrazového pojištění jistý, a proto se obrátil na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz. „Můj klient uklouzl v bazénu, tudíž došlo k náhlému a neočekávanému působení zevních sil nezávisle na jeho vůli. Z důvodu tohoto pádu došlo k natržení menisku a můj klient byl nucen postoupit operaci a zdlouhavé léčení. V tomto případě je tedy zjevně dána příčinná souvislost mezi úrazem a následným léčením kolene,“ argumentuje v předžalobní výzvě právník pana Kuzmy a dodává: „Léčení mého klienta trvalo od 20. 12. 2016 do 1. 10. 2017 a můj klient má tedy za tuto dobu nárok na úhradu pojistného plnění ve výši 500 Kč/den s karenční dobou 7 dnů.“ Předžalobní výzvu právník pojišťovně odeslal na konci ledna 2018, již na začátku února přišla odpověď, že celý případ pana Kuzmy pojišťovna znovu prošetří. Na konci března přišlo vyrozumění, že nárok klienta na denní odškodnění za úraz pojišťovna uznává. V dubnu bylo panu Kuzmovi vyplaceno 35 000 Kč. Přehled nabídky životního pojištění najdete zde „Bohužel se vůbec nejedná o ojedinělou situaci. Pojišťovny často zamítají pojistné plnění u úrazového pojištění. Jedním z hlavních důvodů zamítnutí je pak právě údajná spojitost úrazu s dřívější diagnostikovanou nemocí. V mnoha případech se však jedná pouze o výmluvu pojišťovny. Pokud klienti pojišťovny s výsledkem šetření nesouhlasí, vždy by se měli proti rozhodnutí bránit,“ dodává právník Mgr. Novák z Vaše nároky.cz.
všechny články | |
Dále v rubrice
Zranění na chodníku v zimě: kdo nese odpovědnost a jak získat odškodnění
Zimní období přináší zvýšené riziko uklouznutí a úrazů na chodnících. Kdo ale v takových případech nese odpovědnost a kdy má zraněný nárok na odškodnění? Rozhodující je, komu chodník patří, kde k úrazu došlo a zda byla splněna povinnost zimní údržby...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
všechny články v rubrice
|