Desetina lidí v prvním pololetí přešla do jiné banky
5.9.2018 | Iva Korgerová, zpráva Air Bank | |
Během prvního pololetí změnil každý desátý Čech svoji primární banku. 9 % lidí si nový účet plánuje otevřít do roka. Pomáhá proces zvaný mobilita, který klientům ušetří práci s přenastavováním trvalých příkazů nebo inkasa.
Od ledna do června změnilo svou hlavní banku 11 % lidí. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK zadaný Air Bank, který se dotazoval 900 respondentů ve věku od 18 do 60 let. Nejčastěji klienti z velkých bank přecházeli do Air Bank a Monety Money Bank Podle průzkumu více než čtvrtina lidí, kteří v uplynulém půlroce změnili svou hlavní banku, odešla z České spořitelny, 17 % z Komerční banky a po 12 % klientů odešlo z ČSOB a z Poštovní spořitelny. Za novou hlavní banku, tedy takovou, kam si klienti nechávají posílat výplatu nebo kterou nejčastěji používají pro placení, si 22 % lidí zvolilo Air Bank, 13 % Monetu Money Bank a 10 % klientů přešlo do Equa bank a také do Fio banky. Další lidé se na změnu banky teprve chystají. Během následujících 12 měsíců si nový bankovní účet plánuje otevřít téměř každý desátý dotázaný respondent. reklama

|
 „Trend změny staré banky za novou stále pokračuje. Poměrně silné konkurenční prostředí, které dnes na českém bankovním trhu existuje, totiž vytváří neustálý tlak na zdokonalování služeb. A nejvíce z toho těží samotní klienti. Díky široké nabídce a snadnému procesu změny banky lidem nic nebrání, aby mohli jít právě tam, kde je to pro ně nejvýhodnější,“ říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank. Proces „mobilita“ za klienta převede inkasa i zruší účet Ke snadnějšímu přechodu z jedné banky do druhé přispívá proces zvaný „mobilita“. Pokud klient mění banku pomocí mobility, nová banka za něj vyřídí nejen zrušení účtu u původní banky, ale také například přenastaví trvalé příkazy a inkasa. V Air Bank mobilitu využilo už více než 118 tisíc klientů.
Související články:
všechny články | | Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|