Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi čím dál častěji využívají smartbanking. Pobočky bank navštěvují stále méně

5.2.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva EY
  
  


Mobilní telefonTřetina Čechů je nakloněna mobilním platbám, v současnosti je ale využívá jen 12 % populace. Každý třetí klient využívá smartbanking a jeho obliba stále roste. Banky optimalizují počet poboček a zavádějí samoobslužné terminály. Na pobočky chodí klienti čím dál méně a klesá i četnost kontaktování callcentra banky, ukázal EY Consumer Banking Survey 2018.



Sedm z deseti Čechů používá chytrý telefon



7 z 10 Čechů využívá chytrý telefon, což je více než notebook nebo PC. Smartphony používají téměř všichni mladí (18-34 let) napříč zkoumanými zeměmi (Česká republika, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko a Srbsko).

Graf č. 1: Užívání digitálních technologií
Graf č. 1: Užívání digitálních technologií
Autor: EY
= Kliknutím na obrázek jej zvětšíte =
 
„Ve chvíli, kdy je více než polovina populace mnohem otevřenější ryze online bankovnictví než v minulosti, vidíme obrovský prostor pro zdokonalení smartbankingu. Tři čtvrtiny populace mají smartphony, ale stále jen 41 % z nich využívá smartbanking. Potenciál vidíme zejména v rozšíření nabídky služeb aplikací pro mobilní bankovnictví, jakož i zavádění fintechových služeb pod hlavičkami bank,“ uvádí Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce ve společnosti EY.  

Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Smartbanking má potenciál růst



I přesto, že smartbanking používá jen 41 % majitelů chytrých telefonů, mobilní bankovnictví má velký prostor pro růst. V posledních 12 měsících je jeho využívání na vzestupu, stále více jej používá pětina z nás. Oproti tomu na pobočky chodíme čím dál méně a podobný klesající trend nastává i při kontaktu s pracovníky bankovních callcenter. „Přichází období, kdy klienti ztrácejí důvod chodit na pobočku. Banky optimalizují jejich počet a zavádějí samoobslužné terminály.

S postupným rozmachem technologií a osvojováním digitálních dovedností se i banky snaží uzpůsobovat prostředí aplikací pro smartphony, pro něž aplikace vyvíjejí primárně. Lepší digitální zkušenost by banky mohly nabízet rozšířením prostředí mobilního bankovnictví například o e-mailové služby, zpravodajství nebo nakupování, a vytvořit tak jedinou platformu, prostřednictvím které budou lidé přistupovat na internet,“ uvažuje Pavel Riegger.

Graf č. 2: Způsoby a frekvence kontaktu s bankou v posledních 12 měsících
Graf č. 2: Způsoby a frekvence kontaktu s bankou v posledních 12 měsících
Autor: EY
= Kliknutím na obrázek jej zvětšíte =

Češi čekají na inovace



Mobilní platby využívá pouze 12 % Čechů, 14 % Slováků, 28 % Rakušanů a 33 % Maďarů. Zájem o využívání mobilních plateb aktuálně jeví více než třetina českých spotřebitelů. I přesto, že Česká republika kraluje v používání bezkontaktních platebních karet, inovace v oblasti mobilních plateb zde nejsou rozšířené tak jako jinde ve světě. Nabízí je jen některé banky a pouze uživatelům Androidu s čipem NFC.

„Češi jsou připraveni na inovace, které jim usnadní život. Naše banky často nabízejí skvělá řešení, ale klienti o nich vůbec nevědí. Finanční instituce musí své zákazníky seznámit s řešeními, která pro ně přichystaly. V opačném případě hrozí, že klienti odejdou ke konkurenci, která jim službu více přiblíží. Klientům je nutné vysvětlit, v čem jsou jejich inovace přínosné, jak ulehčí bankovní styk, a ujistit je, že jsou bezpečné,“ upozorňuje Pavel Riegger.

Graf č. 3: Jak Češi platí, nebo vybírají peníze z účtu

Graf č. 3: Jak Češi platí, nebo vybírají peníze z účtu
Autor: EY
= Kliknutím na obrázek jej zvětšíte =

O průzkumu:
Mezinárodní průzkum EY Consumer Banking Survey 2018, který realizovala poradenská společnost EY, probíhal v 7 zemích (Česká republika, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko a Srbsko). Internetového dotazování se celkem zúčastnilo 3500 respondentů. V České republice vyplnil dotazník reprezentativní vzorek populace o 500 respondentech z řad klientů bank. Průzkum mapoval postoje a důvěru klientů ve finanční instituce, význam bank, porozumění klientům bank a míru jejich angažovanosti v interakci s bankovní institucí. Závěry vyplývající z průzkumu naznačují budoucí vývoj přístupu finančních institucí ke klientovi, který v období digitální transformace představuje velkou výzvu a vytváří příležitosti pro zlepšení bankovních služeb.





      
  


Související články:
MONETA Money Bank nabízí novým klientům 1000 korun za online zřízení běžného účtu Tom

UniCredit Bank umožňuje nově založit si U konto online

Novinky v cenících bank za uplynulý měsíc: změny provedla Česká spořitelna, Komerční banka a UniCredit Bank

Cenu Finparády získala první česká multibankovní aplikace Richee od Banky CREDITAS

Založit si účet u Air Bank a stát se tak jejím klientem nyní lze přes mobilní aplikaci



všechny články
Dále v rubrice

MONETA Money Bank nabízí novým klientům 1000 korun za online zřízení běžného účtu Tom

Obrázek: MONETA Money Bank Pokud si nový klient zřídí online u MONETA Money Bank běžný účet Tom získá za to do konce dubna odměnu jeden tisíc korun. Proces zřízení běžného účtu Tom přes mobilní bankovnictví Smart...

UniCredit Bank umožňuje nově založit si U konto online

Obrázek: U konto od UniCredit Bank online UniCredit Bank přichází s možností založit si účet U konto online přímo na webových stránkách unicreditonline.cz. Je k tomu potřeba mobilní telefon a e-mail, existující bankovní účet, občanský...

Novinky v cenících bank za uplynulý měsíc: změny provedla Česká spořitelna, Komerční banka a UniCredit Bank

Peníze, poplatky Přinášíme vám pravidelnou měsíční informaci o změnách poplatků a produktů bank či dalších finančních společností, ke kterým došlo v období od minulého článku na téma poplatkových změn. Změny ve svých...

Cenu Finparády získala první česká multibankovní aplikace Richee od Banky CREDITAS

Richee Portál Finparáda.cz každoročně na konci ledna vyhlašuje výsledky soutěže Finparáda.cz - Finanční produkt roku. Vítězové v jedenácti produktových a ve dvou speciálních kategoriích získali ocenění...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka CREDITAS




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz