mBank nově nabízí potvrzování internetových plateb pomocí mobilu
16.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva mBank | |
mBank přidala do svého mobilního bankovnictví nové funkcionality. Operace prováděné prostřednictvím internetového bankovnictví, mohou být nově bezpečně autorizovány namísto SMS kódu prostřednictvím notifikace v mobilním telefonu. Tím se mBank zařadila mezi banky, které nabízejí potvrzování transakcí, případně i přihlašování se do internetového bankovnictví pomocí tzv. Smart klíče. Banky které tento typ zabezpečení již nějakou dobu nabízejí jsou: ČSOB, UniCredit Bank, Komerční banka, Air Bank nebo Moneta Money Bank. Smart klíč (mobilní klíč) je moderní metoda autentizace plateb či dalších operací, která je bezpečnější, než potvrzování pomocí SMS zprávy s kódem. SMS zprávy s potvrzovacím kódem umí zachytit případný škodlivý malware nasazený na váš mobil nájezdníkem a odklonit platbu na svůj účet.
Zvýšené zabezpečení potvrzování elektronických plateb požaduje evropská směrnice, jež vstoupila v platnost 14. září 2019 a psali jsme o ní již zde. Klienti mBank mají nově možnost potvrzovat mobilní platby a jiné operace v internetovém bankovnictví prostřednictvím mobilní autorizace přímo v aplikaci v telefonu. V ní si mohou nastavit, že jim mají při práci s internetovým bankovnictvím chodit namísto SMS kódů notifikace na mobilní telefon. Platbu pak potvrdí kliknutí a nemusejí přepisovat SMS kód. Údaje o operaci najdou v seznamu notifikací o autorizaci v telefonu. Po zadání platby nebo jiné operace v internetovém bankovnictví se na displeji mobilního telefonu s nainstalovanou aplikací mBank zobrazí notifikace. Po kliknutí na ni a přihlášení do mobilní aplikace je pak nutné kliknout na možnost Potvrdit. Jak aktivovat mobilní autorizaci v aplikaci mBank? Po otevření aplikace je potřeba kliknout na ikonu s třemi proužky v levém horním rohu, vybrat položku Mobilní autorizace a kliknout na Aktivovat. Aktivace bude potvrzena pomocí kódu PIN. Další novinka: skenování údajů z faktur nebo šeků mobilem Další aktuální novinkou v mobilní aplikaci je, že při placení faktur či šeků už není nutné manuálně přepisovat všechny údaje do platebního příkazu. Klient může pomocí mobilního telefonu postupně naskenovat všechny informace jako IBAN, suma či variabilní symbol a ty se mu ihned zobrazí přímo v aplikaci. Platbu tak stačí zkontrolovat a potvrdit.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Generali Česká pojišťovna...
|
Která bankovní mobilní aplikace je podle uživatelů nejlepší?
Banky své mobilní aplikace stále vylepšují a dodávají nové funkce, aby vyšly vstříc svým klientům a umožnily jim pohodlnou a snadnou obsluhu sjednaných produktů přímo z mobilního telefonu. Klienti pak mohou dát zpětnou vazbu, jak se jim aplikace líbí...
|
U Fio banky si nově při výběru zvolíte skladbu bankovek
Vybíráte si hotovost z bankomatu a rádi byste si zvolili bankovky, které zrovna potřebujete? Většina bank již tuto možnost ve svých bankomatech nabízí. Nově ji ještě před koncem roku přidala Fio banka...
|
Nachytat se může každý: Jak se chovat, abyste nepodlehli kyberútokům?
Počet kyberútoků stále roste a škoda, kterou kyberútočníci napáchají, se neustále zvyšuje spolu s tím, že kyberútoky jsou čím dál častější. Loni celková škoda na klientech všech bank přesáhla miliardu korun a přesáhne ji i letos. Jak se chovat, abyste útokům odolali...
|
všechny články v rubrice
|