Pojišťovna si vyložila pojistné podmínky po svém a pojistné plnění z cestovního pojištění nevyplatila
7.10.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva spol. Vaše nároky.cz | |
Pojišťovna klientům nevyplatila odškodnění z cestovního pojištění za krádež hotovosti a mobilních telefonů. Její argumentace stála na jednom bodu pojistných podmínek, který hovořil o tom, že se pojištění nevztahuje na ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech, přičemž tento bod ve vyjádření vyzdvihla a aplikovala na všechny typy krádeže. Právník, který začal klienty zastupovat, však nesmyslné tvrzení pojišťovny vyvrátit a oponoval tím, že mobilní telefony a peníze nejsou zvíře. Klienti nakonec od pojišťovny získali 10 609 Kč.
Manželům z Opavy byly při pobytu v Řecku odcizeny z hotelového pokoje dva mobilní telefony v hodnotě celkem 410 € a hotovost ve výši 120 €. Manželé celou záležitost řešili ihned na místě a sepsali protokol o krádeži i s řeckou policií. Jelikož měli sjednané cestovní pojištění, obrátili se po návratu z dovolené na pojišťovnu s nárokem na pojistné plnění. Po několika týdnech obdrželi poškození dopis od pojišťovny, ze kterého se dozvěděli, že vyplacení pojistného plnění bylo ze strany pojišťovny zamítnuto s tvrzením, že se dle pojistných podmínek plnění nevztahuje na krádež. „Podle pojistných podmínek pro cestovní pojištění, kterými se pojištění řídí, pojistitel není povinen poskytnou pojistné plnění, podle Zvláštních pojistných podmínek části IV., článku 3 výluky z pojištění, odstavce 3.3. Pojištění se nevztahuje na 3.3.6 ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech,“ znělo ve vyjádření pojišťovny. Poškozený s manželkou se však s výsledkem šetření pojišťovny nehodlali smířit, protože právě pro takové případy si cestovní pojištění platili, obrátili se proto na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz, která spory s pojišťovnami za klienty řeší. „Argumentace pojišťovny je zavádějící. Pokud by zmíněný bod 3.3.6 odkazoval na jakoukoli krádež, jak pojišťovna tvrdí, nenacházel by se pak v odstavci 3.1. rozsáhlý výčet výluk z pojištění spojených s krádeží. Dle formulace výše zmíněného bodu se jedná o ztrátu, krádež nebo škodu, ale pouze na zvířatech, nikoli však na mobilních telefonech či hotovosti Klientů. Vzhledem k faktu, že se tedy jednalo o škodu na majetku, způsobenou krádeží vloupáním podle § 205 odst. 1 písm. b) trestního zákoníku, mají Klienti nárok na pojistné plnění v plné výši,“ uvedl k případu zastupující právník a v podobném duchu i protistraně zaslal předžalobní výzvu. Pojišťovna reagovala na předžalobní výzvu kladně a slíbila, že pojistné plnění vyplatí. Případ tedy nakonec nebylo nutné předat soudu a poškození manželé od pojišťovny získali za odcizenou hotovost a telefony 10 609 Kč. Záporným faktem však u tohoto případu zůstává to, že kdyby se klienti nebránili prostřednictvím právníka, pravděpodobně by peníze z cestovního pojištění, na které měli nárok, nikdy nedostali. „Je přitom očividné, že jednání pojišťovny bylo účelové,“ uzavírá právník. reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Pillow uvádí nové pojištění: Přichází pojištění všech rizik
Pojištění bytů a domů v Česku prochází zásadní proměnou. Pillow pojišťovna uvádí na trh nový produkt inspirovaný moderními trendy ze zahraničí. Přináší tři hlavní novinky: allriskové krytí stavebních součástí, možnost sestavit si pojištění skutečně na míru a odstranění zbytečných limitů...
|
Na co si dát pozor při sjednání povinného ručení
Sjednání povinného ručení nemusí být složité, přesto se při něm řidiči často dopouštějí chyb, které je později stojí nemalé peníze. Podcenění rozsahu krytí, unáhlený výběr podle ceny nebo přehlédnutí detailů ve smlouvě mohou mít nepříjemné následky...
|
Životní pojištění: Kdy vás začne skutečně chránit?
Mnoho lidí se domnívá, že sjednáním životního pojištění získají ochranu okamžitě. Ve skutečnosti však u řady rizik platí tzv. čekací doba, během níž pojišťovna pojistnou událost neproplatí. Její délka se liší podle typu rizika i konkrétní pojišťovny, proto je důležité ji znát ještě před podpisem smlouvy...
|
Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...
|
všechny články v rubrice
|