Bezkontaktní trh s pojištěním
12.6.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva D.A.S. pojišťovny právní ochrany | |
Mimořádná opatření se nevyhnula ani trhu s pojišťovacími službami. Finanční instituce tak byly nuceny se rozhodnout, jak s danou situací naloží, a to nejen v souvislosti s krytím pandemických rizik, ale také změnou komunikace s klienty.
Podle údajů České asociace pojišťoven, trh s pojištěním za první tři měsíce celkově rostl o 5,6 %, ale v některých segmentech zaznamenal pokles. Jednalo se především o hodnoty předepsaného pojistného v souhrnném odvětví zahrnující v rámci neživotního odvětví všechna ostatní odvětví mimo pojištění vozidel, majetku a odpovědnosti občanů i firem. V tomto segmentu, do kterého patří rizika cestovního pojištění, došlo k poměrně významnému propadu pojistného o 5,9 %, přestože předchozí roky byl průměrný růst o 6,7 %. Naopak pokračoval růst povinného ručení (7,2 %) a retailového pojištění majetku a odpovědnosti (10,4 %). A rovněž pojištění právní ochrany. „Zejména v době krize se objevuje řada sporných situací, na které lidi a firmy neznají odpovědi. A proto i poptávka po právní ochraně roste. Vždy je ale třeba myslet na to, že (podobně jako u ostatních typů pojištění) je třeba nejdřív pojištění sjednat, a pak teprve může nastat problém,“ říká Roman Flek z D.A.S. pojišťovny právní ochrany. Zájem o bezkontaktní komunikaci Mimořádná opatření s sebou přinesla omezení vycházení. Finanční instituce se tak musely stávajícímu stavu přizpůsobit a přejít na bezkontaktní komunikaci a sjednávání služeb. Podle dat některých společností se ukazuje, že klientům možnost, kdy nemusí dojíždět na schůzky, částečně vyhovuje. To potvrzují také data D.A.S. pojišťovny právních ochrany. „Oproti předkoronavirové době (od začátku roku do 15.3.) výrazně vzrostl po vyhlášení nouzového stavu zájem o naše služby, a to až o desítky procent. Největší nárůst zájmu jsme zaznamenali přes Facebook (o 200 %), následovaný kontaktním formulářem na našich webových stránkách (110 %). Přes chat projevilo zájem o 68 % lidí více a po telefonu se jednalo o 42% nárůst poptávky,” doplňuje Roman Flek. V tomto období došlo také nárůstu počtu žádostí o telefonickou právní radu (13,3 %). RIXO.cz je bezplatná online pojišťovací služba, díky které budete vždy správně pojištěni. Nahrajte své pojistné smlouvy do internetového přehledu nebo aplikace v mobilu a RIXO.cz vám je zdarma zkontroluje. Poskytne vám zpětnou vazbu včetně doporučení, u které pojišťovny je možné si sjednat stejné pojištění za lepších podmínek. Služba vám také pomůže sjednat nové výhodné pojištění. Službu si můžete vyzkoušet zde >>> Reklama |
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Pojištění odpovědnosti u nemovitostí: kdy se hodí a před čím vás ochrání
Každý vlastník nemovitosti nese odpovědnost za škody, které jeho dům či byt může způsobit druhým. Ať už jde o pád střešní krytiny, únik vody nebo jiné nečekané situace, náklady na náhradu škody mohou být vysoké. Právě proto existuje pojištění odpovědnosti u nemovitosti...
|
Podpojištění hrozí i u aut. Jak se mu vyhnout?
Mnoho řidičů podceňuje správné nastavení hodnoty svého auta při sjednávání havarijního pojištění. Pokud je vozidlo pojištěno na nižší částku, než kolik skutečně stojí, hrozí podpojištění – tedy nižší pojistné plnění při nehodě či škodě. Podle pojišťoven se tento problém...
|
Pillow uvádí nové pojištění: Přichází pojištění všech rizik
Pojištění bytů a domů v Česku prochází zásadní proměnou. Pillow pojišťovna uvádí na trh nový produkt inspirovaný moderními trendy ze zahraničí. Přináší tři hlavní novinky: allriskové krytí stavebních součástí, možnost sestavit si pojištění skutečně na míru a odstranění zbytečných limitů...
|
všechny články v rubrice
|