Bezkontaktní trh s pojištěním
12.6.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva D.A.S. pojišťovny právní ochrany | |
Mimořádná opatření se nevyhnula ani trhu s pojišťovacími službami. Finanční instituce tak byly nuceny se rozhodnout, jak s danou situací naloží, a to nejen v souvislosti s krytím pandemických rizik, ale také změnou komunikace s klienty.
Podle údajů České asociace pojišťoven, trh s pojištěním za první tři měsíce celkově rostl o 5,6 %, ale v některých segmentech zaznamenal pokles. Jednalo se především o hodnoty předepsaného pojistného v souhrnném odvětví zahrnující v rámci neživotního odvětví všechna ostatní odvětví mimo pojištění vozidel, majetku a odpovědnosti občanů i firem. V tomto segmentu, do kterého patří rizika cestovního pojištění, došlo k poměrně významnému propadu pojistného o 5,9 %, přestože předchozí roky byl průměrný růst o 6,7 %. Naopak pokračoval růst povinného ručení (7,2 %) a retailového pojištění majetku a odpovědnosti (10,4 %). A rovněž pojištění právní ochrany. „Zejména v době krize se objevuje řada sporných situací, na které lidi a firmy neznají odpovědi. A proto i poptávka po právní ochraně roste. Vždy je ale třeba myslet na to, že (podobně jako u ostatních typů pojištění) je třeba nejdřív pojištění sjednat, a pak teprve může nastat problém,“ říká Roman Flek z D.A.S. pojišťovny právní ochrany. Zájem o bezkontaktní komunikaci Mimořádná opatření s sebou přinesla omezení vycházení. Finanční instituce se tak musely stávajícímu stavu přizpůsobit a přejít na bezkontaktní komunikaci a sjednávání služeb. Podle dat některých společností se ukazuje, že klientům možnost, kdy nemusí dojíždět na schůzky, částečně vyhovuje. To potvrzují také data D.A.S. pojišťovny právních ochrany. „Oproti předkoronavirové době (od začátku roku do 15.3.) výrazně vzrostl po vyhlášení nouzového stavu zájem o naše služby, a to až o desítky procent. Největší nárůst zájmu jsme zaznamenali přes Facebook (o 200 %), následovaný kontaktním formulářem na našich webových stránkách (110 %). Přes chat projevilo zájem o 68 % lidí více a po telefonu se jednalo o 42% nárůst poptávky,” doplňuje Roman Flek. V tomto období došlo také nárůstu počtu žádostí o telefonickou právní radu (13,3 %). RIXO.cz je bezplatná online pojišťovací služba, díky které budete vždy správně pojištěni. Nahrajte své pojistné smlouvy do internetového přehledu nebo aplikace v mobilu a RIXO.cz vám je zdarma zkontroluje. Poskytne vám zpětnou vazbu včetně doporučení, u které pojišťovny je možné si sjednat stejné pojištění za lepších podmínek. Služba vám také pomůže sjednat nové výhodné pojištění. Službu si můžete vyzkoušet zde >>> Reklama |
všechny články | |
Dále v rubrice
V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?
Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...
|
Tipy pro daňové přiznání
Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...
|
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...
|
Produktové novinky bank v březnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka...
|
všechny články v rubrice
|