Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi nedokončí každou dvacátou platbu v e-shopech, ukazuje průzkum společnosti Pays

22.6.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Pays
  


Obrázek: e-Shop Epidemie koronaviru posílila v Česku objem internetového nakupování. Vysoký je také počet nedokončených plateb za nákupy v e-shopech a storna objednávek. Na první pokus je v průměru každá dvacátá transakce nedokončená, upozorňuje průzkum společnosti Pays. Za nedokončenými platbami za objednané zboží stojí podle expertů řada faktorů. Mezi hlavní patří nedokonalý systém konvenčních platebních bran, dále nezkušenost s platební kartou nebo technický problém na straně zákazníka.
 



Každá dvacátá platba při nakupování je nedokončená



„Každá dvacátá platba při nakupování v e-shopu neproběhne správně, ukazují výsledky našeho šetření v oblasti internetového nakupování. Zákazník si vybere zboží do košíku, chce zahájit platbu, jenže ji nedokončí. Prodejcům takto vznikají vysoké ekonomické ztráty, které se cyklicky opakují. Každého druhého zákazníka s nedokončenou platbou je přitom možné znovu kontaktovat mailem nebo esemeskou. Nejlépe se to daří e-shopům vybaveným speciální platební bránou, která dokáže přimět 65 % zákazníků k dokončení přerušeného nákupu a úhradě platby,“ informuje Karel Sasín, poskytovatel platební brány Pays.

Pokud zákazníci neuspěli při prvním pokusu o platbu, díky výzvě Pays se jim to pak v 28 % případů podařilo při druhém pokusu. Platební brána však umí kvalitně upomínat i nezrealizované platby převodem. Zde je úspěšnost zrealizování poté, co zákazník objednávku neuhradil ani do druhého dne, až 37 %.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


V Česku je přes 40 tisíc e-shopů s tržbami přes 180 miliard korun



Společnost Pays uvádí, že během epidemie koronaviru zaznamenala razantní nárůst nákupů přes svoji platební bránu, konkrétně o 27%. Dalším údajem, který stojí za zmínku, je průměrná doba od vložení zboží do košíku a jeho zaplacení. Během epidemie se navýšila až o 11 procent. „Kamenné prodejny byly zavřené, takže lidé ve zvýšené míře nakupovali na internetu a strávili na e-shopech více času. Během koronavirové krize také rostl počet plateb přes platební bránu Pays. Měsíce březen, duben a květen byly třikrát úspěšnější než v loňském roce. Trend internetového nakupování v Česku všeobecně sílí. Máme zde přes 40 tisíc prodejen se souhrnným ročním obratem kolem 180 miliard korun a jejich počet neustále roste,“ říká Karel Sasín ze společnosti Pays.
 

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě i Česku



Rostoucí objem nákupů v Česku potvrzuje i Asociace pro elektronickou komerci APEK. Koronavirová krize zapříčinila, že česká e-commerce stejně jako ta evropská zaznamenala nečekaný růst. Podle původních odhadů měl prodej e-shopů v ČR růst o přibližně 15 %, v současné chvíli se zdá, že se bude pohybovat okolo 20 % a atakovat tak hranici 190 miliard korun. „Internetové obchody v průběhu nouzového stavu uspěly a našly nové zákazníky. Zároveň krize přispěla k rychlejšímu vstupu řady dalších obchodníků do on-line prostředí, které i do budoucna pro ně bude sloužit jako další prodejní kanál. Za výjimečných podmínek by dokonce mohl meziroční růst české e-commerce být až o 10 procentních bodů vyšší, než jsme očekávali v lednu 2020,“ uzavírá šéf APEK Jan Vetyška.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?

Obrázek: Hodiny a peníze I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies