Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co se nám banky snaží prodat nejvíce?

13.6.2012  |  Zdeněk Bubák


Inzerce, Televize, Banka, Půjčka, Hypotéka, Spoření, Účet, Úrok, KartaSpolečnost Scott & Rose provedla analýzu prezentace českých bank v médiích. Zabývala se jejich reklamou v televizi, tisku, na internetu a formou přímého marketingu, tj. dopisy, informacemi na výpisech apod. Z analýzy vyplynulo, co se nám banky snaží nejvíce nabízet. Na prvním místě skončily hypotéky, stříbrnou medaili získaly spotřebitelské půjčky a na třetím místě pak skončily spořící a vkladové účty. Bramborová medaile s velkým odstupem patří běžným účtům a kartám. Vzhledem k dlouhodobému vztahu s klientem při poskytnutí hypotéky je tento produkt pro banku zřejmě velmi důležitý a výnosný, samozřejmě, pokud hypotéky poskytuje.

Nejvíce televizních spotů za poslední tři měsíce je od UniCredit Bank

Za poslední tři měsíce, tj. březen, duben a květen, banky zaplatily televizním stanicím za 17 166 reklamních spotů. Nejvíce jich prezentovala UniCredit Bank (cca 7 tisíc), následovaná Komerční bankou (cca 3 tisíce) a ČSOB (cca 2 tisíce). Na dalších místech z hlediska počtu televizních spotů skončily Česká spořitelna, Air Bank, Raiffeisenbank a GE Money Bank.

Banky - televizní inzerenti - na prvních třech místech (z pohledu počtu spotů) využívaly širokou škálu televizních kanálů.


TV kanály, na kterých první tři nejaktivnější banky inzerovaly: 
UniCredit Bank
: AXN, CS Film, ČT1, ČT4, Film+, MGM, National Geographic, Nova, Nova Cinema, Óčko, Sport 1, Spectrum, TV Paprika, Universal Channel; 
Komerční banka
: AXN, CS Film, ČT4, Film+, MGM, National Geographic, Nova, Nova Cinema, Óčko, Prima Family, Prima Cool,  Prima Love, Spectrum, Sport 1, TV Barrandov, TV Paprika, Universal Channel;
ČSOB
: AXN, CS Film, Film+, MGM, National Geographic, Nova, Nova Cinema, Óčko, Prima Family, Prima Cool,  Prima Love, Spectrum, Sport 1, TV Barrandov, TV Paprika, Universal Channel.

Další banky (nebo spíše agentury, které pro ně inzerci zajišťují) byly více konzervativní a využívaly spíše klasické televizní stanice:
Česká spořitelna: ČT1, ČT2, ČT4, Nova, Nova Cinema, Prima Family, Prima Cool, Prima Love, TV Barrandov;
Air Bank
: Nova, Nova Cinema, Prima Family, Prima Cool, Prima Love;
Raiffeisenbank
: Nova, Nova Cinema, Prima Family, Prima Cool, Prima Love, TV Barrandov;
GE Money Bank
: Nova, Nova Cinema, TV Barrandov.


Inzertní televizní klasiku vyznává nejvíce Česká spořitelna

Pokud bychom brali v úvahu jen tři nejsledovanější a nejznámější televizní stanice (ČT1, Nova, Prima Family), tak by bylo pořadí bank v počtu spotů následující: Česká spořitelna (818), Air Bank (802), Komerční banka (601), UniCredit Bank (392), Raiffeisenbank (297), ČSOB (285) a GE Money Bank (275).

V tisku banky za poslední tři měsíce (březen až květen 2012) vydaly jen 1 075 inzerátů a
na internetu předvedly za tu dobu 3 364 reklamních prezentací.

Přehled vybraných inzertních aktivit českých bank v období březen až květen 2012

TV spoty podle zadavatele v období březen až květen 2012
Banka Počet TV spotů
UniCredit Bank 7 035
Komerční banka 3 217
ČSOB 2 244
Česká spořitelna 1 723
Air Bank 1 669
Raiffeisenbank 752
GE Money Bank 526
Celkem 17 166
Zdroj: Admosphere, s.r.o.

TV spoty podle produktového zaměření v období březen až květen 2012
Produkt Počet TV spotů
Hypotéky 4 692
Půjčky 4 464
Spoření, spořicí účty 4 001
Běžné účty, karty 945
Zdroj: Admosphere, s.r.o.

Z toho TV spoty na ČT1, Nova a Prima Family
Produkt Počet TV spotů
Hypotéky 900
Půjčky 894
Spoření, spořicí účty 441
Běžné účty, karty 354
Zdroj: Admosphere, s.r.o.





    



Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

všechny články v rubrice









   
 
PRESTO půjčka od UniCredit Bank
Úrok už od 4,49 % p.a.
UniCredit Bank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna


Lepší půjčka od Trinity Bank
Úrok 3,99 % p.a.
Trinity Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies