Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny v červnu

13.6.2012  |  Zdeněk Bubák


Přinášíme Vám informace o tom, co se aktuálně děje na pojistném trhu. Od 12. června například může veřejnost hlasovat pro nejvíce inovativní produkt, který nabízejí pojišťovny působící na českém trhu. V rámci samostatné kategorie srovnávacího výzkumu Nejlepší pojišťovna 2012 se rozhoduje mezi investičním životním pojištěním, speciálními pojistkami pro ženy i muže, pojištěním zemědělských plodin či pohřbu. Hlasovat pro Pojišťovacího inovátora 2012 je možné on-line na www.nejpojistovna.cz do 29. června.

V letošním ročníku soutěže Nejpojišťovna bojuje o prvenství v této kategorii 18 pojišťoven. Mezi nominacemi se nejčastěji objevuje investiční životní pojištění, které za svůj nejvíce inovativní produkt označilo 6 institucí. Další dvě pak usilují o pomyslnou zlatou medaili s webovými portály, na kterých je možné životní pojistku uzavřít bez návštěvy pobočky. Cílem kategorie Pojišťovací inovátor je představit zajímavé novinky v nabídce pojišťovacích institucí a nechat veřejnost vybrat produkt, službu nebo přístup, které považuje za inovativní, nejvíce zajímavé a užitečné. V loňském roce získala titul Direct Pojišťovna s produktem AutoHelp. Tato služba vychází vstříc motoristům, kteří se stali účastníky dopravní nehody, již nezavinili.

Výzkum Nejlepší pojišťovna nabízí již čtvrtým rokem unikátní srovnání pojišťoven na základě celé řady kritérií s důrazem na maximálně objektivní proces hodnocení. Titul Nejlepší pojišťovna 2012 získá instituce, jež dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele. Vítězové Nejlepší pojišťovny 2012, stejně jako soutěže o Pojišťovacího inovátora 2012, budou slavnostně vyhlášeni 11. září 2012.

Kooperativa nabízí pojištění ŽABKA pro děti
(Aktualizováno k 19. červnu 2012)

„V létě každoročně zaznamenáváme cca 10% nárůst počtu úrazů oproti ostatním měsícům,“ říká Filip Král, ředitel Úseku pojištění osob v pojišťovně Kooperativa. Proto Kooperativa právě v této době přichází na trh se speciálním dětským programem v rámci svého životního pojištění PERSPEKTIVA, který se jmenuje ŽABKA.

Program ŽABKA poskytuje kompletní pojistnou ochranu pro dítě a jednu dospělou osobu na společné pojistné smlouvě. Dítě je možné pojistit od komplexního úrazového pojištění přes vážná onemocnění, která jsou speciálně upravená pro dětskou klientelu, až po nová dětská pojištění - pojištění pro případ péče o zdravotně postižené dítě a pojištění pro případ ošetřování nemocného dítěte. Tyto dvě novinky nabízejí rodiči dorovnání ušlého příjmu v situacích, kdy je nutné věnovat více sil péči o dítě a nelze se soustředit na výdělek.

„Pokud vezmeme v úvahu nejčastější úrazy, tak doslova za pár korun pojistného denně můžeme v případě řezné rány malému klientovi vyplatit až 4 200 Kč v rámci denního odškodného (při sjednané denní dávce 200 Kč). Pokud si například na kole způsobí lehký otřes mozku s hospitalizací, může plnění činit až 7 000 Kč, je-li navíc sjednána varianta se speciálním krytím pro případ dopravní nehody, pak až dvojnásobek této částky,“ doplňuje Filip Král.  

Výhodou programu ŽABKA je možnost sjednání dětských pojištění do 26 let věku dítěte za zvýhodněné ceny. Pro dospělého pojištěného jsou k dispozici všechna pojištění nabízená v rámci PERSPEKTIVY a zároveň i osvobození od placení, kdy pojišťovna v případě smrti dospělého „přebírá starost o smlouvu na sebe“ (bude hradit pojistné do konce sjednané pojistné doby dětských rizik).

Program ŽABKA zároveň nabízí i usnadnění vstupu do samostatného života – pomocí spořicí složky pojistného lze dítěti naspořit finanční částku do začátku. Pro zhodnocování finančních prostředků nabízí pojišťovna 10 tržních investičních fondů a pro konzervativnější klienty garantovaný fond se zhodnocením 2,4 % p.a.

Maminky řeší výběr pojišťovny v 96 % na diskuzních fórech


Z aktuálního průzkumu společnosti Brand Embassy vyplývá, že 4 z 10 internetových uživatelů řeší změnu pojišťovny na sociálních sítích. Zákazníci využívají internetových diskuzí pro dotazování na zákaznickou zkušenost, nejčastěji jsou využívané servery pro maminky. Ve studii všech zmínek pojišťoven odhalených monitoringem veřejných diskuzí na Facebooku, Twitteru a dalších diskuzích v průběhu dubna a května se ukázalo, že dotazy na pojišťovny se z 96 % vyskytují na diskuzních fórech. Více než třetina zákazníků v diskuzích zjišťovala spokojenost uživatelů s jinými pojišťovnami. 7 z 10 uživatelů pro stížnosti na pojišťovny využilo diskuzní fóra, 12 % vyjadřovalo nespokojenost na Facebooku.

Cestovní pojištění Allianz letos nově kryje i riziko storna zájezdu kvůli rozvodu a výpovědi

V posledních čtyřech měsících stoupl dvojnásobně počet klientů Allianz, kteří si sjednávají pojištění storno poplatků. Lidé si pořizují zájezdy do zahraničí s velkým předstihem. Výhodný nákup několik měsíců před cestou však bývá spojený s většími riziky, počínaje onemocněním cestujících až po majetkovou škodu, způsobenou například řáděním živlů. Mezi rizika, která kryjí pojištění storno poplatků, Allianz nově zařadila také podání žádosti o rozvod a nedobrovolnou výpověď ze zaměstnání.

Rezervujte si svoji dovolenou včas, budete mít velký výběr a ušetříte, lákají cestovní kanceláře a zákazníci na takovou nabídku slyší – některé mají již na podzim vyprodané určité termíny letních pobytů na další rok. Co když se však dvojice, chystající se na společnou dovolenou, rozejde ještě předtím, než na ní odjede? „Vycházeli jsme ze zkušeností klientů a hlavně situací, které musejí řešit a kvůli kterým zájezd stornují a proto jsme nově zahrnuli do pojištění storna i několik nestandardních rizik, jako je podání žádost o rozvod, obdržení nečekané výpovědi zaměstnavatelem a v neposlední řadě zmeškání odjezdu dopravního prostředku z České republiky do zahraničí zrušením nebo zkrácením linek veřejné dopravy,“ říká Hana Páleníková z oddělení správy smluv cestovního pojištění Allianz.

„Eventualit, které se mohou do samotného odjezdu přihodit, je mnoho. Zvlášť pokud jde o rodiny s dětmi, které kupují zájezd kvůli slevě ve velkém časovém předstihu,“ upozorňuje Páleníková. K běžným důvodům storna zájezdu, jako jsou akutní onemocnění, úraz, úmrtí pojištěného, spolucestujících nebo jiné blízké osoby, či značná škoda na majetku v místě bydliště, jako je například postižení povodní, nebo jiným živlem, přidala před letošní turistickou sezónou Allianz ještě další, ne zcela tradiční rizika.

Mezi další letošní novinky patří rozšíření ročních sazeb pro opakované pobyty až do 45 dnů, automatické prodloužení  konce pojištění, pokud se pojištěný z důvodu omezení dopravy kvůli občanským nepokojům, stávce, nebo přírodní katastrofě nemůže vrátit do ČR v původně plánovaném termínu. „Z pojištění zavazadel je pak nově hrazen pronájem náhradního sportovního vybavení v případě ztráty nebo zpoždění zavazadla až do pěti tisíc korun, z pojištění odpovědnosti pak škody způsobené psem nebo kočkou na zdraví i majetku do 20 tisíc korun,“ doplňuje Pavla Formánková z oddělení cestovního pojištění Allianz.

V roce 2011 evidovala Allianz pojišťovna téměř 380 tisíc smluv cestovního pojištění, ať už pro jednotlivce, nebo celé rodiny, či skupiny turistů. Nejčastěji byly v jedné smlouvě pojištěny dvě osoby – buď dva dospělí, nebo jeden dospělý spolu s jedním či dvěma dětmi. Po různých pojistných událostech platila náhradu škody téměř 7 tisícům klientů. Nejčastěji se úhrady za ošetření nebo jinou škodu pohybovaly v řádu desítek tisíc korun, ale výjimkou nebyly ani milionové platby, například za léčbu na druhé straně kontinentu v Kolumbii nebo Číně s následným leteckým transportem zpět do republiky.

Základem cestovního pojištění je pojištění léčebných výloh, k němu si zhruba pětina klientů sjednává pojištění storno poplatků. Každý dvanáctý klient si do pojištění zahrne připojištění zavazadel. Nejčastěji hlášenými letními škodami jsou jednoznačně onemocnění - žaludeční a trávicí problémy, chřipka nebo zánět průdušek, sluneční alergie a další alergické reakce či akutní zubní ošetření.


Aplikace Pojišťovna pomáhá nově i při řešení škodních událostí majetkového pojištění

Uživatelé chytrých telefonů mohou nově mobilní aplikaci Pojišťovna od České pojišťovny využít i pro nahlášení případné škody na majetku či pro fotodokumentaci své pojištěné domácnosti. S příchodem verze 5.0 získala Pojišťovna také další významná vylepšení, jako např. možnost preferovaného volání na infolinku České pojišťovny. Uživatel aplikace se může spojit přímo s konkrétními specialisty komunikačního centra, likvidace nebo asistenčních služeb, kde bude prioritně odbaven.

„Mobilní aplikace Pojišťovna je užitečný nástroj, který pomůže nejen v případě majetkových škod. Proces likvidace se díky ní stává jednodušším, a my tak můžeme klientům u vybraného segmentu škod garantovat jejich vyřízení a poukázání peněz na účet do dvou pracovních dnů. Přiložené fotografie i detailnější popis škody představují pro práci likvidátorů velkou pomoc,“ vysvětluje Renata Kosová, ředitelka Odboru likvidace pojistných událostí neživotního pojištění ČP.

Mobilní aplikace Pojišťovna se tedy po pojištění motorových vozidel, cestovním či úrazovém pojištění otevírá i pro potřeby klientů v oblasti pojištění nemovitostí a domácností. Řada nových funkcionalit umožňuje:
  • nahlášení škodní události: stačí zadat základní údaje o škodě, jako jsou její příčina, seznam poškozených věcí či poškozených místností, a vše odeslat ke zpracování do České pojišťovny
  • odeslání fotografií a dokumentů: aplikace umožňuje připojit fotografie poškozeného majetku a společně s případnými dokumenty vše zaslat do klientského centra ČP, fotografie i dokumenty lze zaslat také následně až po přidělení čísla pojistné událost
  • elektronický archiv - aplikace nabízí možnost vyfotit vybavení domácnosti a umožňuje zálohování snímků v elektronickém archivu. V případě odcizení nebo zničení pojištěných věcí (zejména cenností) je pak proces likvidace škody jednodušší.
  • návod, co dělat po škodě: aplikace přináší srozumitelný návod, jak postupovat v případě škody na majetku. Poradí například, co všechno je potřeba pro správné nahlášení škodní události.
Redesignem prošla také kompletní grafika aplikace, která by měla být uživatelsky přívětivější a díky použitým barevným kombinacím a úpravám menu také přehlednější.





    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies