Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká spořitelna a ČSOB se posouvají v bankovní identitě

20.1.2021  |  Jan Bachura, zpráva České spořitelny a ČSOB
  


Obrázek: Dva notebookyBankovní identita představuje jednoduchou a bezpečnou identifikační metodu v rámci online komunikace jak se státem, tak soukromými společnostmi. Česká spořitelna a ČSOB již bankovní identitu nabízejí svým klientům. V jakých případech ji klienti mohou využít?


Česká spořitelna



Během prvního týdne letošního roku již Česká spořitelna umožnila využívat bankovní identitu k prokázání totožnosti při vstupu do Portálu občana více než 460 tisícům klientů. Téměř dva tisíce klientů již se prostřednictvím Bankovní IDentity České spořitelny do Portálu občana přihlásilo. Během ledna banka aktivuje Bankovní IDentitu 1,8 milionu klientů, kteří ji až dosud využívali výhradně k přihlašování se do internetového bankovnictví George. Poté, co každý klient obdrží zprávu o možnosti používat Bankovní IDentitu nejen v České spořitelně, bude se moci přihlašovat i do Portálu občana stejně rychle a bezpečně, jako se přihlašuje do internetového bankovnictví George.

„Bankovní identita je moderní nástroj pro ověření totožnosti v online prostředí. Usnadní nám komunikovat z domova s úřady a v další fázi i se soukromými společnostmi. Je to v podstatě nová digitální občanka, pomocí které jednoduše online ověříte svou identitu. Nemusíte nikam chodit. Nemusíte si pamatovat spoustu přihlašovacích údajů. Stačí se digitálně přihlásit do České spořitelny tak, jak jste zvyklí,“ říká Petr Zíma, product owner ze squadu Bankovní identita.

Bankovní identita je klientova elektronická občanka, která poslouží k ověření totožnosti v online prostředí. V první fázi bude možné využít bankovní identitu k ověření totožnosti v komunikaci se státem (prostřednictvím Portálu občana), zhruba od poloviny roku pak bude využitelná ke stejnému účelu i v komunikaci se soukromoprávními poskytovateli online služeb. Díky ní už klient například nebude muset posílat kvůli potvrzení totožnosti kopie svých dokladů. Navíc bude mít přehled, kdy a komu se ověřoval. Bankovní identita bude umět za klienta vyplnit i formuláře, lidé už nebudou muset dokola vyplňovat stále stejné údaje. Nemusí si vytvářet a pamatovat nová přihlašovací údaje a hesla – mohou používat jedny přihlašovací údaje pro více příležitostí.

Zásadní je i bezpečnost klientských dat. Ty zůstávají vždy v bance, banka je nikdy nesdílí s dalšími subjekty, pouze potvrdí totožnost klienta. Ztotožnění prostřednictvím bankovní identity je zdarma jak pro klienty, tak pro stát.

ČSOB



ČSOB ukončila testovací provoz bankovní identity a oficiálně službu spustila možností přihlašování do Portálů státní správy. Aktuálně si tak klienti prostřednictvím ČSOB Identity mohou například ověřit platnost svých dokladů, nahlédnout do bodového systému řidiče, vyzvednout e-recept nebo založit datovou schránku.

„Jsme nadšeni z toho, že se nám podařilo mezi prvními spustit bankovní identitu a nabídnout ji našim klientům. Už teď je jisté, že klienti ušetří mnoho času u činností, u kterých by jinak museli navštěvovat úřad, lékaře či jinou instituci. Řidiči navíc získají perfektní přehled o svém bodovém stavů. Jedná se o velmi bezpečnou službu, která je zdarma a bez jakýchkoliv poplatků,“ říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka za oblast Inovace a Digital.

Nová služba se bude neustále rozšiřovat a klientům nabízet nové možnosti. V březnu bude například možné ČSOB Identitu využít i v rámci Sčítání lidu 2021. Díky ČSOB Identitě se klienti budou moci přihlásit do elektronického sčítacího formuláře. 

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde


Kdo může s bankovní identitou využít elektronické služby státu a jak ji získat?



Bankovní identitu mohou využít všichni klienti České spořitelny, kteří splní následující podmínky:
  • občan ČR (má trvalý/přechodný pobyt),
  • fyzické ověření na pobočce banky,
  • uzavřená smlouva o Bankovní IDentitě,
  • vzdálený způsob identifikace klienta u České spořitelny je zaregistrován u Národního identifikačního bodu jako prostředek ověření (za klienta udělá Česká spořitelna).
ČSOB Identitu je možné sjednat přímo v ČSOB Internetovém bankovnictví nebo na jakékoliv pobočce ČSOB. Pokud klient plní zákonné podmínky, v případě banky se jedná zejména o evidovaný platný doklad totožnosti vydaný českým státem, dojde následně k jeho automatické registraci (ověření totožnosti oproti státním registrům). Služby ČSOB Identity může klient následně začít ihned využívat. K jednotlivým partnerům a jejich službám je možné se přihlašovat s použitím uživatelského jména a hesla pro rychlý přístup k základním informacím a službám, nebo bezpečnějším dvou-faktorovým ověřením, kdy je potřeba přihlášení potvrdit kódem z SMS, mobilní aplikací ČSOB Smart klíč nebo certifikátem pro plný přístup ke službám tohoto partnera.

Očekávané novinky na rok 2021 v oblasti bankovní identity



"Poskytnutí bankovní identity našim klientům pro účely komunikace se státem je teprve první krok. V roce 2021 umožní spořitelna třetím stranám (firmám), aby prostřednictvím společnosti Bankovní identita a.s. ověřovaly naše klienty ve svých procesech prostřednictvím bankovní identity. Díky tomu si například naši klienti jednoduše a plně digitálně uzavřou novou smlouvu s poskytovatelem energií či telefonním operátorem," říká Filip Hrubý, tiskový mluvčí České spořitelny.

Podle vyjádření Filipa Hrubého z České spořitelny bude možné výhledově bankovní identitu využívat například pro změnu mobilního operátora nebo služby jiných soukromých společností (pojišťoven, dodavatelů energií, ostatních bank, půjčoven, sharingových společností), pro komunikaci s lékaři, školami, na nákup v e-shopech či podpis smluv.

"ČSOB Identita patří k bezpečné a moderní formě elektronické identifikace, která je již nyní hojně využívaná firemními klienty ČSOB. V první polovině roku plánuje ČSOB také postupný přechod retailových klientů k službám ČSOB Identity, tím dojde k nahrazení stávajícího způsobu přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví ČSOB. V druhé polovině roku bude možné využívat ČSOB Identitu i pro přihlašování k soukromým poskytovatelům služeb, mezi které patří dodavatelé energií, e-shopy apod.," komentuje Patrik Madle, tiskový mluvčí ČSOB.

reklama

Spořicí účet+ spoření s výhodnou sazbou 0,50 % ročněvíce
Spořicí účet HIT - úrok až 0,70 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 1,6 % ročněvíce

NEObyčejný účet - úroková sazba 0,25 % p.a.více




      
  


Související články:
ING Bank v Česku končí, služby bude nabízet pouze firmám. Klienti mohou přejít k Raiffeisenbank

Bankovní identita: 14 otázek a odpovědí

Finparáda.cz je na Instagramu

Air Bank a ČSOB rozšiřují možnost komunikace s virtuální asistentkou

Změny poplatků během ledna: Česká spořitelna některé služby na pobočce zdražila, lidé od 70 let je však mají nově zdarma



všechny články
Dále v rubrice

ING Bank v Česku končí, služby bude nabízet pouze firmám. Klienti mohou přejít k Raiffeisenbank

Obrázek: ING Bank Po 20 letech působení na tuzemském trhu končí ING Bank s poskytováním produktů a služeb osobního bankovnictví. Klientům tak již nebude nabízet produkty ING Konto a ING Podílové fondy. Nadále bude...

Bankovní identita: 14 otázek a odpovědí

Obrázek: Oko Od letošního roku je v České republice umožněno se přihlásit s pomocí bankovní identity jednotlivých bank k službám státu, konkrétně eGovermentu. Společnost Bankovní identita na trh přinese řešení i pro soukromý...

Finparáda.cz je na Instagramu

Obrázek: Instagram Zajímají vás novinky ze světa financí? Chcete mít přehled o tom, jaké produkty a služby nabízejí banky, pojišťovny, družstevní záložny, stavební spořitelny nebo penzijní společnosti na českém trhu? Kromě Facebooku...

Air Bank a ČSOB rozšiřují možnost komunikace s virtuální asistentkou

Obrázek: Žena s animacemi Air Bank a ČSOB rozšířila možnosti komunikace s virtuální asistentkou. Klienti Air Bank mohou mobilní bankovnictví ovládat i hlasem. Do aplikace My Air přibyla virtuální asistentka Aneta, která rozumí...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší spořicí účet roku 2020
Hello bank!
Hello bank!


Nejlepší penzijní spoření roku 2020
Česká spořitelna - penzijní společnost
Air Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz