Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Air Bank a ČSOB rozšiřují možnost komunikace s virtuální asistentkou

9.2.2021  |  Jan Bachura, zpráva Air Bank a ČSOB
  


Obrázek: Žena s animacemiAir Bank a ČSOB rozšířila možnosti komunikace s virtuální asistentkou. Klienti Air Bank mohou mobilní bankovnictví ovládat i hlasem. Do aplikace My Air přibyla virtuální asistentka Aneta, která rozumí mluvené češtině. Umělá inteligence také nově mluví na klientské lince ČSOB.


Air Bank přidala mluvící virtuální asistentku do mobilní aplikace



Virtuální asistentka Aneta od Air Bank pomáhá klientům od července loňského roku. Na webových stránkách banky jí mohou pokládat dotazy prostřednictvím chatu. Nově se Aneta přesouvá i do mobilní aplikace My Air, kde dokáže navíc komunikovat také na základě hlasových pokynů.

„Trend hlasových asistentů si už našel svoje místo u těch největších digitálních firem světa. A my věříme, že i naši klienti si tento zcela nový způsob ovládání aplikace oblíbí, protože je pohodlný a má potenciál jim podstatně usnadnit bankování. V oblasti technologických inovací se v Air Bank chceme soustředit především na technologie, u kterých věříme, že je čeká velká budoucnost, a na technologie, které se na trhu ukážou jako úspěšné,“ říká Jiří Suchý, manažer Digitálního bankovnictví Air Bank.

Jak může klient s virtuální asistentkou komunikovat? Po spuštění aplikace My Air stačí kliknout na ikonu virtuální asistentky Anety a začít mluvit. Aneta klientovi na jeho otázku odpoví jak verbálně, tak textově i s případnými odkazy do patřičné sekce aplikace či webových stránek banky. Svůj dotaz ale může klient Anetě samozřejmě i napsat, tak jak je zvyklý z chatovacího okna na webových stránkách banky.

Aneta je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu, a klienti se tak na ni mohou obracet i v době, kdy je kontaktní centrum banky uzavřené. Virtuální asistentka umí v aplikaci například nabídnout klientovi tlačítko, které mu umožní ihned si zobrazit zapomenutý PIN, nebo jedním kliknutím klienta přenese přímo k žádosti o novou kartu. Stejně jako její webová verze dokáže Aneta s klienty i zažertovat. Úkony, které Aneta zvládne, bude banka postupně rozšiřovat tak, aby hlasem ovládaná virtuální asistentka dokázala pomoci s co nejširší škálou požadavků. Další rozvoj virtuální asistentky bude záviset také na zpětné vazbě, kterou klienti mohou Anetě v aplikaci rovnou předat.

Aneta s hlasovým ovládáním bude nejprve k dispozici v aplikaci My Air pro chytré telefony s operačním systémem Android. Verze pro iOS banka spustí v následujících měsících.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde


Virtuální asistentka mluví nově také na klientské lince ČSOB



V Klientském centru ČSOB nově pomáhá řešit požadavky volajících i virtuální hlasová asistentka, která nahradila automatickou předvolbu. Funguje na informační lince nebo při ověřeném volání z mobilního bankovnictví Smartbanking. Její služby využilo již přes 60 tisíc klientů banky.

Využívání virtuálních hlasových asistentů a chatbotů v Klientském centru se bude postupně rozšiřovat. „Hlasová asistentka jen za první měsíc provolala přes 1 000 hodin. V letošním roce chceme přes chatboty a voiceboty obsluhovat pět procent dotazů Klientského centra a do roku 2030 je naší ambicí celá polovina,“ uvádí Jan Sadil. Operátoři centra se tím budou moci pečlivěji věnovat stávajícím i novým klientům a řešení jejich finančních potřeb.

„Naší hlavní prioritou je spokojenost klientů, a proto virtuální asistentku neustále vylepšujeme a průběžně učíme nové věci. Již dnes umí spolehlivě identifikovat klientův požadavek a podle toho nasměrovat klienta na správný řešitelský tým dle 120 produktových oblastí. Dále také umí rozesílat automatické SMS zprávy nebo rozpoznat i anglicky hovořícího zákazníka, kterého přesměruje na speciální linku,“ doplňuje Jakub Hlaváč, ředitel klientského centra ČSOB.

Klientské centrum ČSOB vedle tradičních telefonických hovorů a e-mailových či SMS zpráv vyřizuje podněty zákazníků i přes online chat, WhatsApp, Skype, Facebook nebo Twitter. Součástí týmu jsou i osobní bankéři služby ČSOB Premium, investiční specialisté nebo odborníci na elektronického bankovnictví a platební karty.

Digitální platforma rozšiřuje kapacity zákaznické linky v příchozí nebo odchozí komunikaci o automatizované hovory včetně možnosti online přepojení klienta na živého operátora. Některé rutinní požadavky umí voicebot vyřešit kompletně sám, čímž dává operátorům prostor pro řešení složitějších dotazů.

reklama

Kreditní karta - vedení zdarma a cashback 1 %více
Běžný účet - vedení účtu a nejběžnější transakce zdarmavíce
Standard účet - běžný účet bez skrytých poplatkůvíce
mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce
mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce



      
  


Související články:
Investujte a my necháme vysadit strom, slibuje banka

Mobilní aplikace DoKapsy má již 100 tisíc uživatelů. Co klientům nabízí?

Denní zprávy

Žebříček rizikového životního pojištění v listopadu

Stavební spořitelny lákají klienty na prémie. Kde získat nejvíce?



všechny články
Dále v rubrice

Mobilní aplikace DoKapsy má již 100 tisíc uživatelů. Co klientům nabízí?

Obrázek: Mobil Lifestylovou mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB má ve svém mobilu již přes sto tisíc uživatelů. Nejvyužívanějšími službami jsou nákupy jízdenek v MHD a placení parkovného. Uživatelé mají k dispozici i řadu slev

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Žebříček rizikového životního pojištění v listopadu

Obrázek: Žebříček Finparády Na Finparádě došlo k aktualizaci žebříčku rizikového životního pojištění. První místo obhájila Allianz pojišťovna, druhé místo patří MetLife pojišťovně, na třetím místě nově skončila Simplea pojišťovna, na čtvrté místo se usadila...

Stavební spořitelny lákají klienty na prémie. Kde získat nejvíce?

Obrázek: Prasátko na spoření Stavební spořitelny v současné době nabízejí sjednání stavebního spoření s prémií. Nejde o nic neobvyklého, stavební spořitelny spouští marketingové kampaně již tradičně na konci roku, aby nalákaly nové klienty...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz