Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

První cestovní pojištění proti úpadku cestovky

25.6.2012  |  Zdeněk Bubák


Generali, Pojištění, Cestovní pojištění, Cesta, Zahraničí, Dovolená, Úpadek, Cestovní kancelář, Limit, PojistnéGenerali přichází s prvním cestovním pojištěním pro případ neuskutečnění zájezdu. Výhodou je, že jako klient nemusíte čekat např. půl roku, než vyřídíte své oprávněné nároky při úpadku cestovní kanceláře vůči pojišťovně, u které je daná cestovní kancelář pojištěná, ale Generali Vás v tomto případě vyplatí ihned (cca do 14 dnů) a bude si pohledávku vymáhat u pojišťovny sama.




V případě úpadku cestovní kanceláře vyřídí Generali veškerou agendu a zajistí rychlé vyplacení peněz za neuskutečněný zájezd


Ještě v letošní sezóně tak budou moci lidé odjet na dovolenou, i když by došlo k úpadku cestovky, u které si zájezd zakoupí. Pojišťovna Generali tak všem českým turistům nabízí formou služby adekvátní ochranu do té doby, než bude novelizován zákon upravující některé podmínky podnikání v cestovním ruchu, který nechrání koncové spotřebitele dostatečně.

„Toto pojištění je službou pro klienty. Pokud přihlásí svůj nárok za neuskutečněný zájezd kvůli krachu cestovní kanceláře z našeho nového cestovního pojištění, vyřídíme veškerou agendu v rámci úpadku s pojišťovnou, u které je pojištěna cestovní kancelář a vyplatíme plnou cenu zájezdu až do výše sjednané pojistné částky,“ vysvětluje jednoduchý princip fungování nového pojištění generální ředitel a člen představenstva pojišťovny Generali Štefan Tillinger.

Na běžný zájezd do ciziny Vám bude stačit 50 korun na osobu

„Na jeden zájezd a jednu osobu se lze jednorázově pojistit za dvacet korun do limitu 10 000 korun, za padesát do 20 000. Maximální pojistný limit je 80 000, tato varianta stojí osmdesát korun,“ upřesňuje Pavel Sivák, vedoucí oddělení pojištění privátních rizik pojišťovny Generali.

„Časový limit na odškodnění klientů z povinného pojištění pro případ úpadku cestovních kanceláří je zhruba půl roku. Obvykle tak většina lidí zůstává doma, protože málokdo má stranou našetřené peníze na další dovolenou. S naším připojištěním lidé mohou stihnout svoji vysněnou dovolenou ještě během sezóny. Po přihlášení nároku za neuskutečněný zájezd z cestovního pojištění a doložení potřebných dokladů mohou mít klienti peníze na svých účtech do čtrnácti dnů,“ dodává Pavel Sivák.

První cestovní pojištění pro případ neuskutečnění zájezdu lze uzavřít online již dnes na webových stránkách pojišťovny Generali. Počínaje příštím týdnem jej bude možné sjednat na všech pobočkách Generali a prostřednictvím vybraných cestovních agentur a kanceláří.

Současný zákon nechrání spotřebitele dostatečně

Současná zákonná úprava sice stanoví CK povinnost pojistit se proti úpadku, výši pojistného limitu ale určuje jen velmi obecně. Konkrétní částka tak záleží prakticky jen na rozhodnutí cestovní kanceláře. V praxi se často ukazuje, že tento limit nemusí být dostatečný.

Za cenu několika desítek korun k ceně zájezdu dostává nyní každý klient možnost připojistit se tak, aby v případě úpadku CK dostal zpět své peníze.
„Dlouhodobě upozorňujeme na to, že zákon z minulého století je zastaralý a nedokonalý,“ připomíná Štefan Tillinger. „Ministerstvo pro místní rozvoj jsme vyzvali k jeho změně a vítáme, že práce na novele se konečně rozbíhá,“ dodává Tillinger.

Limity a pojistné u nové služby Generali - zdroj: Generali.

Podle dostupných informací se s předložením návrhu novely na jednání vlády ale počítá teprve v prosinci 2012 a s nabytím účinnosti dokonce až o rok později, v prosinci 2013. Nová koncepce stoprocentní ochrany spotřebitele, která by byla plně v souladu s příslušnou směrnicí EU a judikáty Evropského soudního dvora, navíc zatím není vůbec ujasněna. Dokazují to prvotní jednání o podobě novely, jichž se zástupci pojišťovny Generali spolu s dalšími partnery zúčastnili na Ministerstvu pro místní rozvoj. Mluvilo se zde například o zřízení garančního fondu a institutu bankovní záruky.

„Garanční fondy jsou ale v zemích, kde fungují, dlouhodobě ztrátové,“ upozorňuje Štefan Tillinger. „A bankovní záruky v podobě, jak si je představuje Asociace cestovních kanceláří České republiky, by zase v případě krachu pravděpodobně nestačily ani na návrat turistů do vlasti, natož na jejich odškodnění,“ varuje Tillinger.





    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce




všechny články
Dále v rubrice

Zranění na chodníku v zimě: kdo nese odpovědnost a jak získat odškodnění

Obrázek: Pojištění v zimě Zimní období přináší zvýšené riziko uklouznutí a úrazů na chodnících. Kdo ale v takových případech nese odpovědnost a kdy má zraněný nárok na odškodnění? Rozhodující je, komu chodník patří, kde k úrazu došlo a zda byla splněna povinnost zimní údržby...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies