Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Recept na úspěch (nejen) podle Alzy

14.6.2021  |  Komerční článek
  


Obrázek: MístnostCo všechno stojí za úspěchem skutečně úspěšných v oblasti e-commerce? Jedním z hlavních předpokladů je „neusnout na vavřínech” v okamžiku, kdy se společnosti začíná dařit. Orientace na zákazníka, pravidelné inovace a schopnost přizpůsobit se změnám situace jsou faktory, které odlišují skutečně úspěšné e-shopy od těch, které možná na okamžik zazáří a brzy si na ně nikdo ani nevzpomene.


Pandemie jako ukazatel správného mindsetu



Poslední rok a kus by vlastně mohl sloužit jako poměrně přesný ukazatel toho, které e-shopy a podniky se dovedou přizpůsobit. E-shopy měly během pandemie oproti jiným podnikům samozřejmě ohromnou výhodu. Přesto jen některé ze situace dokázaly vytěžit skutečně maximum. Například Alza v minulém roce zvýšila obrat o 50 % – a to mluvíme pouze o českém trhu. V oblasti e-commerce se nejedná zase o takovou anomálii, Alza však k celé situaci přistoupila opět trošku jinak.

V čem všem byl přístup Alzy k pandemii tak unikátní?

Za úspěchem stojí okamžitá reakce na potřeby lidí



Úspěšné e-shopy slova „orientace na zákazníka” neberou na lehkou váhu a skutečně se jimi řídí. Právě v uplynulém roce jsme mohli pozorovat, jak moc to s nimi která firma myslí vážně. Alza se rozhodně zařadila k podnikům, které v žádném ohledu situaci nepodcenily. Udělat si na situaci, která se negativně dotkla tolika lidí, úspěšné PR, je v některých případech možná trochu pochybné. Alza se však situaci snažila v rámci svých možností i konstruktivně řešit.

Situace vyžadovala kreativní řešení – jak zvládnout takový nápor zákazníků a zároveň všechny udržet v bezpečí? Alza vše zmákla na jedničku. Jak?

Změna sortimentu podle současných potřeb

Na zavření restaurací a obchodů s módou Alza zareagovala zařazením sortimentu alkoholu a oblečení. Stejně tak se v nabídce objevily trvanlivé potraviny. Tím lidem umožnila nakoupit vše v pohodlí domova bez zbytečného rizika nákazy.

Pomoc podnikatelům

Společnost nezapomněla ani na podnikatele, pro které spustila program Alza Partner, díky kterému mohli prostřednictvím Alzy prodávat své zboží a obchodům zasaženým zákazem prodeje pomohla s doručováním zboží zákazníkům.

Rychlá reakce v oblasti logistiky

Možná jedním z nejdůležitějších bodů velkého úspěchu je to, že společnost nepodcenila ani logistiku, na které ze začátku pohořela spousta větších e-shopů. Alza rozšířila kapacitu skladů o 39 % a posílila možnosti přepravy. Umožnila bezkontaktní vyzvednutí zásilek na prodejně a rozšířila množství Alzaboxů.

Pomoc lidem a rodinám v nejvyšší nouzi

Alza nepodcenila ani PR v podobě příspěvků na charitu. Během pandemie pomohla rodinám i s domácí výukou – například darováním 50 notebooků, či nabídkou modulů pro online výuku.

Kde sehnat peníze na rychlou reakci?



To všechno jsou solidní a funkční způsoby nejen pozitivního PR, ale také skutečné pomoci. Jak ale podobné změny implementovat, pokud váš e-commerce projekt rozhodně nedisponuje takovými finančními prostředky? I ta nejmenší změna kolikrát vyžaduje finance, které budete mít třeba za půl roku, kdy už je však pozdě. Řešení podobných situací nabízí Cashbot, který vám proplatí faktury s dlouhou splatností okamžitě a podnikatelům pomáhá s financemi v okamžicích, kdy investice skutečně nepočká. Podívejte se, jak Cashbot pomáhá společnostem v oblasti e-commerce.


      
  


Související články:
MONETA Money Bank a Sberbank modernizovaly bankomatovou síť

KB Pojišťovna opět vylepšila cestovní pojištění ke kartám Komerční banky

Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů se v červenci proměnily

Sberbank nabízí nové běžné účty pro podnikatele a malé firmy

Domény na prodej - kde koupit nejlepší domény?

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde





všechny články
Dále v rubrice

MONETA Money Bank a Sberbank modernizovaly bankomatovou síť

Obrázek: Bankomat Třicet procent veškeré bankomatové sítě Skupiny MONETA již tvoří vkladové bankomaty. Banka chce touto mohutnou plánovanou investicí podpořit především živnostníky a drobné podnikatele. Sberbank v současné...

KB Pojišťovna opět vylepšila cestovní pojištění ke kartám Komerční banky

Obrázek: Platební karty KB Pojišťovna vylepšila podmínky cestovního pojištění pro držitele zlatých a prémiových karet Komerční banky. Došlo především k navýšení limitů na lékařské výlohy, prodloužení doby pojištění na 90 dní...

Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů se v červenci proměnily

Obrázek: Žebříček Finparády Na Finparádě byly aktualizovány žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů. V polovině června Expobank výrazně zvýšila úrokovou sazbu u spořicího účtu, a tak se pořadí bank v žebříčcích spořicích účtů opět proměnilo...

Sberbank nabízí nové běžné účty pro podnikatele a malé firmy

Obrázek: Podnikatel Sberbank od 1. července 2021 připravila nové běžné účty pro podnikatele a malé firmy. Pod názvem Firemní FÉR účet banka nabízí variantu Start, Plus a Extra...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší spořicí účet roku 2020
Hello bank!
Hello bank!


Nejlepší penzijní spoření roku 2020
Česká spořitelna - penzijní společnost
Air Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz