Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Recept na úspěch (nejen) podle Alzy

14.6.2021  |  Komerční článek
  


Obrázek: MístnostCo všechno stojí za úspěchem skutečně úspěšných v oblasti e-commerce? Jedním z hlavních předpokladů je „neusnout na vavřínech” v okamžiku, kdy se společnosti začíná dařit. Orientace na zákazníka, pravidelné inovace a schopnost přizpůsobit se změnám situace jsou faktory, které odlišují skutečně úspěšné e-shopy od těch, které možná na okamžik zazáří a brzy si na ně nikdo ani nevzpomene.



Pandemie jako ukazatel správného mindsetu



Poslední rok a kus by vlastně mohl sloužit jako poměrně přesný ukazatel toho, které e-shopy a podniky se dovedou přizpůsobit. E-shopy měly během pandemie oproti jiným podnikům samozřejmě ohromnou výhodu. Přesto jen některé ze situace dokázaly vytěžit skutečně maximum. Například Alza v minulém roce zvýšila obrat o 50 % – a to mluvíme pouze o českém trhu. V oblasti e-commerce se nejedná zase o takovou anomálii, Alza však k celé situaci přistoupila opět trošku jinak.

V čem všem byl přístup Alzy k pandemii tak unikátní?

Za úspěchem stojí okamžitá reakce na potřeby lidí



Úspěšné e-shopy slova „orientace na zákazníka” neberou na lehkou váhu a skutečně se jimi řídí. Právě v uplynulém roce jsme mohli pozorovat, jak moc to s nimi která firma myslí vážně. Alza se rozhodně zařadila k podnikům, které v žádném ohledu situaci nepodcenily. Udělat si na situaci, která se negativně dotkla tolika lidí, úspěšné PR, je v některých případech možná trochu pochybné. Alza se však situaci snažila v rámci svých možností i konstruktivně řešit.

Situace vyžadovala kreativní řešení – jak zvládnout takový nápor zákazníků a zároveň všechny udržet v bezpečí? Alza vše zmákla na jedničku. Jak?

Změna sortimentu podle současných potřeb

Na zavření restaurací a obchodů s módou Alza zareagovala zařazením sortimentu alkoholu a oblečení. Stejně tak se v nabídce objevily trvanlivé potraviny. Tím lidem umožnila nakoupit vše v pohodlí domova bez zbytečného rizika nákazy.

Pomoc podnikatelům

Společnost nezapomněla ani na podnikatele, pro které spustila program Alza Partner, díky kterému mohli prostřednictvím Alzy prodávat své zboží a obchodům zasaženým zákazem prodeje pomohla s doručováním zboží zákazníkům.

Rychlá reakce v oblasti logistiky

Možná jedním z nejdůležitějších bodů velkého úspěchu je to, že společnost nepodcenila ani logistiku, na které ze začátku pohořela spousta větších e-shopů. Alza rozšířila kapacitu skladů o 39 % a posílila možnosti přepravy. Umožnila bezkontaktní vyzvednutí zásilek na prodejně a rozšířila množství Alzaboxů.

Pomoc lidem a rodinám v nejvyšší nouzi

Alza nepodcenila ani PR v podobě příspěvků na charitu. Během pandemie pomohla rodinám i s domácí výukou – například darováním 50 notebooků, či nabídkou modulů pro online výuku.

Kde sehnat peníze na rychlou reakci?



To všechno jsou solidní a funkční způsoby nejen pozitivního PR, ale také skutečné pomoci. Jak ale podobné změny implementovat, pokud váš e-commerce projekt rozhodně nedisponuje takovými finančními prostředky? I ta nejmenší změna kolikrát vyžaduje finance, které budete mít třeba za půl roku, kdy už je však pozdě. Řešení podobných situací nabízí Cashbot, který vám proplatí faktury s dlouhou splatností okamžitě a podnikatelům pomáhá s financemi v okamžicích, kdy investice skutečně nepočká. Podívejte se, jak Cashbot pomáhá společnostem v oblasti e-commerce.


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Češi přesouvají platby do digitálu. S bezhotovostní revolucí roste ale i počet podvodů

Obrázek: Placení digitalizace Bezhotovostní platby se v České republice staly standardem a jejich význam stále roste. Podle aktuálního průzkumu je dnes již 59 % plateb realizováno bezhotovostně, zatímco hotovost představuje pouze 41 %. S rostoucí oblibou digitálních plateb však bohužel...

Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...

Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky

Obrázek: Hodiny a peníze V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...

MONETA rozšiřuje Smart Banku o sekci s výhodami pro podnikatele

Obrázek: Pobočka MONETA Money Bank MONETA připravila pro živnostníky a podnikatele ve své mobilní aplikaci Smart Banka novou sekci s názvem Chytré služby a slevy. V té nově naleznou exkluzivní nabídku zaměřenou na podporu jejich podnikání – například cenové zvýhodnění na kurýrní služby...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies