Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Recept na úspěch (nejen) podle Alzy

14.6.2021  |  Komerční článek
  


Obrázek: MístnostCo všechno stojí za úspěchem skutečně úspěšných v oblasti e-commerce? Jedním z hlavních předpokladů je „neusnout na vavřínech” v okamžiku, kdy se společnosti začíná dařit. Orientace na zákazníka, pravidelné inovace a schopnost přizpůsobit se změnám situace jsou faktory, které odlišují skutečně úspěšné e-shopy od těch, které možná na okamžik zazáří a brzy si na ně nikdo ani nevzpomene.



Pandemie jako ukazatel správného mindsetu



Poslední rok a kus by vlastně mohl sloužit jako poměrně přesný ukazatel toho, které e-shopy a podniky se dovedou přizpůsobit. E-shopy měly během pandemie oproti jiným podnikům samozřejmě ohromnou výhodu. Přesto jen některé ze situace dokázaly vytěžit skutečně maximum. Například Alza v minulém roce zvýšila obrat o 50 % – a to mluvíme pouze o českém trhu. V oblasti e-commerce se nejedná zase o takovou anomálii, Alza však k celé situaci přistoupila opět trošku jinak.

V čem všem byl přístup Alzy k pandemii tak unikátní?

Za úspěchem stojí okamžitá reakce na potřeby lidí



Úspěšné e-shopy slova „orientace na zákazníka” neberou na lehkou váhu a skutečně se jimi řídí. Právě v uplynulém roce jsme mohli pozorovat, jak moc to s nimi která firma myslí vážně. Alza se rozhodně zařadila k podnikům, které v žádném ohledu situaci nepodcenily. Udělat si na situaci, která se negativně dotkla tolika lidí, úspěšné PR, je v některých případech možná trochu pochybné. Alza se však situaci snažila v rámci svých možností i konstruktivně řešit.

Situace vyžadovala kreativní řešení – jak zvládnout takový nápor zákazníků a zároveň všechny udržet v bezpečí? Alza vše zmákla na jedničku. Jak?

Změna sortimentu podle současných potřeb

Na zavření restaurací a obchodů s módou Alza zareagovala zařazením sortimentu alkoholu a oblečení. Stejně tak se v nabídce objevily trvanlivé potraviny. Tím lidem umožnila nakoupit vše v pohodlí domova bez zbytečného rizika nákazy.

Pomoc podnikatelům

Společnost nezapomněla ani na podnikatele, pro které spustila program Alza Partner, díky kterému mohli prostřednictvím Alzy prodávat své zboží a obchodům zasaženým zákazem prodeje pomohla s doručováním zboží zákazníkům.

Rychlá reakce v oblasti logistiky

Možná jedním z nejdůležitějších bodů velkého úspěchu je to, že společnost nepodcenila ani logistiku, na které ze začátku pohořela spousta větších e-shopů. Alza rozšířila kapacitu skladů o 39 % a posílila možnosti přepravy. Umožnila bezkontaktní vyzvednutí zásilek na prodejně a rozšířila množství Alzaboxů.

Pomoc lidem a rodinám v nejvyšší nouzi

Alza nepodcenila ani PR v podobě příspěvků na charitu. Během pandemie pomohla rodinám i s domácí výukou – například darováním 50 notebooků, či nabídkou modulů pro online výuku.

Kde sehnat peníze na rychlou reakci?



To všechno jsou solidní a funkční způsoby nejen pozitivního PR, ale také skutečné pomoci. Jak ale podobné změny implementovat, pokud váš e-commerce projekt rozhodně nedisponuje takovými finančními prostředky? I ta nejmenší změna kolikrát vyžaduje finance, které budete mít třeba za půl roku, kdy už je však pozdě. Řešení podobných situací nabízí Cashbot, který vám proplatí faktury s dlouhou splatností okamžitě a podnikatelům pomáhá s financemi v okamžicích, kdy investice skutečně nepočká. Podívejte se, jak Cashbot pomáhá společnostem v oblasti e-commerce.


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2025?

Obrázek: Logo Visa Nej banka a pojišťovna 2025 Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 17. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2025. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici ze Scott & Rose vyhodnocují...

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: Kde získáte nejlepší sazbu?

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v listopadu převážně prodloužily nabídky svých garantovaných úrokových sazeb na spořicích účtech. Zatímco většina finančních domů ponechala stávající úročení beze změny, ČSOB mírně snížila výši bonusové sazby. Některé banky navíc lákají klienty na sazby...

Žebříček běžných účtů v říjnu: První místo patří Raiffeisenbank, následuje Moneta

Obrázek: Banka a stupně vítězů Přinášíme vám nový žebříček běžných osobních účtů. Upravili jsme kritéria hodnocení, do kterých jsme například zařadili náklady na vedení osobního účtu pro dva typy modelových klientů nebo bonusy a slevy, které může klient reálně získat. První místo patří...

Raiffeisenbank spustila InfoZónu. Nová funkce v aplikaci přináší ověřené informace o financích

Obrázek: Raiffeisenbank Raiffeisenbank spustila InfoZónu, novou funkci ve své mobilní aplikaci. Tato sekce slouží jako spolehlivý a srozumitelný zdroj informací z oblasti financí a každodenního života. Cílem je nabídnout lidem spolehlivý zdroj informací přímo v prostředí, které dobře znají a považují za bezpečné...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies