Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Dvě třetiny Čechů by rádo změnilo banku! Proč to neudělají?

2.7.2012  |  Zdeněk Bubák


Společnost Ernst & Young provedla průzkum mezi 28 560 klienty bankovních institucí z 35 zemí celého světa včetně České republiky zaměřený na spokojenost klientů s bankami. Z průzkumu vyplynulo, že Češi se svými bankami nejsou spokojeni. Jen 27 % českých respondentů si myslí, že banka přizpůsobuje své služby jejich potřebám. 63 % českých klientů by bylo dokonce ochotno zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí. 7 z 10 českých klientů je pak kvůli výši poplatků svou banku ochotno změnit. Výsledek je neočekávaný vzhledem k realitě, která nenasvědčuje příliš velké ochotě klientů měnit banku. Zřejmě klienti v Česku by sice rádi banku změnili, ale pokládají to za příliš náročné. Přitom tzv. Kodex mobility, který vydala Česká bankovní asociace, jim umožňuje jednoduše banku změnit, a to dokonce tak, že předají žádost nové bance a ta převod účtu již zajistí. Banku však pomocí Kodexu mobility nezměníte, pokud u ní čerpáte úvěr nebo byste chtěli převést podnikatelský účet. Na tyto případy se Kodex mobility nevztahuje. O zkušenostech s Kodexem mobility u Air Bank více zde.

Čechům se nelíbí poplatky, jsou ochotni kvůli nim změnit svou banku

  • 69 % českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku kvůli vysokým poplatkům
  • Čeští klienti by chtěli za svou věrnost bance kvalitnější služby (86 %) a nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %)
  • 73 % českých klientů bank není přesvědčeno, že jejich banka v současnosti přizpůsobuje produkty a služby jejich potřebám
„Klienti bank v České republice jsou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů spokojeni nejméně v Evropě. Jen 27 % českých respondentů odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 % dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young. Čeští klienti (63 % z nich) jsou dokonce ochotni zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí.

Chceme jednodušší strukturu poplatků volají zoufalí klienti!

Klienty českých bank nejvíce trápí bankovní poplatky. Každý třetí respondent v průzkumu uvedl, že k jeho většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispělo zjednodušení struktury poplatků (odpovědělo tak 34 % lidí, což je nejvíce z oblasti střední a východní Evropy). Výše poplatku je také prvním důvodem, který Češi uvedli jako impulz ke změně banky. 7 z 10 českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.

Slevy za věrnost přímo od banky - to se nám líbí

Průzkum také ukázal, že Češi si oblíbili věrnostní programy. Do některého z nich je zapojeno 54 % účastníků letošního průzkumu (oproti 27 % celosvětově). „Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 % respondentů, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů,“ říká Pavel Riegger.

Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Většina z nich se domnívá, že pokud využívají tři a více produktů téže banky, měli by dostávat kvalitnější služby (86 %) a měly by mu být účtovány nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %).





    



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Raiffeisenbank spustila InfoZónu. Nová funkce v aplikaci přináší ověřené informace o financích

Obrázek: Raiffeisenbank Raiffeisenbank spustila InfoZónu, novou funkci ve své mobilní aplikaci. Tato sekce slouží jako spolehlivý a srozumitelný zdroj informací z oblasti financí a každodenního života. Cílem je nabídnout lidem spolehlivý zdroj informací přímo v prostředí, které dobře znají a považují za bezpečné...

Banka CREDITAS vypne online služby na téměř pět dní, co to pro její klienty znamená?

Obrázek: Žena u počítače Banky pravidelně provádějí plánované odstávky svých systémů, které obvykle trvají několik hodin nebo maximálně přes noc. Banka CREDITAS nyní chystá mimořádně dlouhou odstávku, která potrvá několik dní. Důvodem je přechod na novou generaci interních bankovních...

Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?

Obrázek: Dva podnikatelé Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním...

Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky

Obrázek: Dítě a spoření Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies