Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Dvě třetiny Čechů by rádo změnilo banku! Proč to neudělají?

2.7.2012  |  Zdeněk Bubák


Společnost Ernst & Young provedla průzkum mezi 28 560 klienty bankovních institucí z 35 zemí celého světa včetně České republiky zaměřený na spokojenost klientů s bankami. Z průzkumu vyplynulo, že Češi se svými bankami nejsou spokojeni. Jen 27 % českých respondentů si myslí, že banka přizpůsobuje své služby jejich potřebám. 63 % českých klientů by bylo dokonce ochotno zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí. 7 z 10 českých klientů je pak kvůli výši poplatků svou banku ochotno změnit. Výsledek je neočekávaný vzhledem k realitě, která nenasvědčuje příliš velké ochotě klientů měnit banku. Zřejmě klienti v Česku by sice rádi banku změnili, ale pokládají to za příliš náročné. Přitom tzv. Kodex mobility, který vydala Česká bankovní asociace, jim umožňuje jednoduše banku změnit, a to dokonce tak, že předají žádost nové bance a ta převod účtu již zajistí. Banku však pomocí Kodexu mobility nezměníte, pokud u ní čerpáte úvěr nebo byste chtěli převést podnikatelský účet. Na tyto případy se Kodex mobility nevztahuje. O zkušenostech s Kodexem mobility u Air Bank více zde.

Čechům se nelíbí poplatky, jsou ochotni kvůli nim změnit svou banku

  • 69 % českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku kvůli vysokým poplatkům
  • Čeští klienti by chtěli za svou věrnost bance kvalitnější služby (86 %) a nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %)
  • 73 % českých klientů bank není přesvědčeno, že jejich banka v současnosti přizpůsobuje produkty a služby jejich potřebám
„Klienti bank v České republice jsou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů spokojeni nejméně v Evropě. Jen 27 % českých respondentů odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 % dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young. Čeští klienti (63 % z nich) jsou dokonce ochotni zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí.

Chceme jednodušší strukturu poplatků volají zoufalí klienti!

Klienty českých bank nejvíce trápí bankovní poplatky. Každý třetí respondent v průzkumu uvedl, že k jeho většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispělo zjednodušení struktury poplatků (odpovědělo tak 34 % lidí, což je nejvíce z oblasti střední a východní Evropy). Výše poplatku je také prvním důvodem, který Češi uvedli jako impulz ke změně banky. 7 z 10 českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.

Slevy za věrnost přímo od banky - to se nám líbí

Průzkum také ukázal, že Češi si oblíbili věrnostní programy. Do některého z nich je zapojeno 54 % účastníků letošního průzkumu (oproti 27 % celosvětově). „Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 % respondentů, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů,“ říká Pavel Riegger.

Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Většina z nich se domnívá, že pokud využívají tři a více produktů téže banky, měli by dostávat kvalitnější služby (86 %) a měly by mu být účtovány nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %).





    



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?

Obrázek: Hodiny a peníze I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies