Postup při hlášení pojistné události úrazu
| 10.7.2012 | Komerční článek | |
V
letních měsících patří k
nejčastějším úrazům a zraněním
především tržné a řezné rány na
rukou i nohou, případně podvrtnutý kotník.
Lékaři se dále setkávají i se zlomeninami,
a to hlavně nohou a zápěstí, či s přetržením
Achillovy šlachy. Nejčastějšími
návštěvníky lékařských
ordinací jsou v létě chlapci ve věku od 10 do 19 let a
mladí muži do 29 let.
Vhodné úrazové pojištění
Pro případ úrazu
je vhodné mít uzavřené adekvátní
úrazové pojištění. Častým
problémem, na který klienti pojišťoven
naráží, je nedostatečná úroveň
pojištění. Základní verze se obvykle
nevztahuje například na adrenalinové aktivity. Vyznavači
extrémních sportů a podobných činností by
si proto měli uzavírat speciální
připojištění, které se vztahuje i na
rizikové činnosti.
Jak hlásit pojistnou událost
Každý úraz je třeba
hlásit jako pojistnou událost. Dotčené osoby to
mohou učinit hned několika způsoby:
• písemné vyplnění formuláře dané pojišťovny
•
elektronické odeslání naskenovaného
oznámení s vlastnoručním podpisem
• telefonicky
• osobní oznámení finančnímu poradci
Všechny tyto možnosti platí u pojišťovny ING, pokud uzavře klient své úrazové pojištění online.
Co předložit
Aby pojišťovna mohla
vyhodnotit nárok na pojistné plnění, musí
pojištěný standardně předložit několik dokumentů,
které provázejí proces léčby.
• lékařská zpráva z prvního ošetření
•
lékařská zpráva z kontrolního
vyšetření (v případě hospitalizace i
propouštěcí zpráva)
• doklad o sjednaném pojištění
Do kdy událost nahlásit
Lhůty pro nahlášení pojistné události se u úrazového pojištění
liší dle podmínek jednotlivých
pojišťoven. Nahlášení počátku
hospitalizace by mělo proběhnout pokud možno co nejdříve,
obvykle nejpozději do 15 dnů. Vyplněný formulář o
pojistné události a propouštěcí
zpráva by měly být odeslány do 5 dnů od
propuštění.
O nezbytné době
léčení je klient povinen pojišťovnu informovat do
1 měsíce od ukončení léčby.
Nejvíce se liší
lhůty pro hlášení pracovní neschopnosti. Ty
se mění podle typu uzavřeného úrazového
pojištění a je nutné se o nich včas informovat.
reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Zranění na chodníku v zimě: kdo nese odpovědnost a jak získat odškodnění
Zimní období přináší zvýšené riziko uklouznutí a úrazů na chodnících. Kdo ale v takových případech nese odpovědnost a kdy má zraněný nárok na odškodnění? Rozhodující je, komu chodník patří, kde k úrazu došlo a zda byla splněna povinnost zimní údržby...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
všechny články v rubrice
|