Požáry v turistických destinacích. Jak může pomoct cestovní pojištění?
29.7.2022 | Jan Bachura, zpráva UNIQA pojišťovny | |
Poslední týdny plnily média zprávy o velkých vedrech a požárech v řadě evropských míst, která jsou častým cílem našich rekreantů. A riziko ohně trvá nadále. Přinášíme proto aktuální informace, jak může v situaci, kdy na místě dovolené vypukne nebezpečný požár, pomoci pojištění.
V médiích můžeme v těchto dnech číst řadu podobných zpráv. Jak na jihu Evropy bojují hasiči s lesními požáry. Ve Španělsku, Portugalsku a Francii si už vyžádaly preventivní evakuaci tisíců lidí. Oheň se pohybuje i v blízkosti turistických destinací, například v jihošpanělské provincii Malaga, na severu řecké Kréty či na jihozápadním pobřeží Francie. Požáry sužují už nějakou dobu také několik oblastí v Itálii, například na Sicílii, v Toskánsku či v Apulii. Rozsáhlý požár borovicového háje minulý týden zasáhl vyhlášené centrum Bibione, kde se někteří turisté před ohněm uchýlili do moře. Postižen byl i ostrov Sardinie. Hoří rovněž v Chorvatsku, kde byla v Šibeniku a přilehlých turistických destinacích nařízena evakuace, hořelo i v Pule. Požáry trápí i Černou Horu. Varování před extrémními teplotami na další dny vyhlásily i Německo a Rakousko či Velká Británie. Přehled cestovního pojištění najdete zde Živel tak ohrožuje jak turisty, kteří se měli poblíž současných ohnisek rekreovat, tak i ty, kteří se na dovolenou teprve chystají. Pokud se klient s cestovním pojištěním ocitne v nebezpečné zóně, vždy se musí řídit pokyny a nařízeními místních úřadů a záchranných složek. Vhodné je rovněž kontaktovat asistenční službu z cestovního pojištění, s níž se lze spojit 24 hodin denně a v českém jazyce, potřebuje-li turista nějaké informace nebo doporučení, jak v které náhle nastalé situaci postupovat. Je-li to nutné, může asistenční služba zajistit z cestovního pojištění i návrat klienta zpět domů. Takový nouzový transport je plně hrazen právě z cestovního pojištění. Má-li turista sjednané připojištění náhrady dovolené, může z něj při předčasném návratu čerpat až 80 % vynaložených nákladů na nespotřebované nebo nevyužité cestovní služby během pobytu. Pojišťovně musí doložit důvod předčasného návratu z konkrétní ohrožené destinace (zpravidla zprávu orgánů státní správy a samosprávy o živelní události). Hodlá-li rekreant z důvodu ohrožení živelní událostí nastoupit cestu domů před plánovaným termínem odjezdu, je rovněž vhodné kontaktovat asistenční službu a konkrétní situaci s ní konzultovat. Připojištění se vztahuje i na situace, kdy je pojištěný před živlem repatriován asistenční službou. Pokud se turista na cestu do problematické oblasti individuálně teprve chystá, musí sledovat dostupné zprávy, jak se v konkrétním místě situace vyvíjí a zda se může na cestu bezpečně vydat či nikoli. Pokud není v cílové destinaci bezpečno, lze pro tento případ využít připojištění stornovacích poplatků. Přírodní katastrofa (požár, ale i vichřice nebo povodeň) na místě plánovaného pobytu patří mezi důvody, kvůli nimž lze stornovat cestu, je-li oficiálními úřady nejdéle 5 dní před počátkem pojištění označena jako ohrožující život, zdraví nebo majetek. Také z tohoto připojištění lze čerpat až 80 % zaplacených nevratných nákladů na cestovní služby nebo zájezd. Čtěte také zde: Žebříček cestovního pojištění v červnu Důležité je, že připojištění stornovacích poplatků a připojištění náhrady dovolené (nejsou v základních balíčcích cestovního pojištění) lze platně sjednat pouze nejpozději do 24 hodin po zaplacení zájezdu nebo cestovní služby, později už nikoli. Připojištění se vztahuje na všechny osoby uvedené v cestovní smlouvě, jsou-li současně zapsány i v pojistné smlouvě. Cestuje-li turista s cestovní kanceláří, které platí za zájezd, měl by se ve fázi kontraktace informovat, jaké cestovní pojištění a jaká připojištění jsou v ceně a co je jejich obsahem. Každý může na dovolenou uzavřít i své individuální cestovní pojištění a uvedená připojištění pro větší jistotu. V každém případě by měl každý před vycestováním a během pobytu v zahraničí v případě neočekávaných mimořádných situací sledovat web Ministerstva zahraničních věcí ČR, které vydává a pravidelně aktualizuje cestovní pokyny a doporučení pro všechny státy a oblasti. reklama

|

všechny články | |
Dále v rubrice
Pillow uvádí nové pojištění: Přichází pojištění všech rizik
Pojištění bytů a domů v Česku prochází zásadní proměnou. Pillow pojišťovna uvádí na trh nový produkt inspirovaný moderními trendy ze zahraničí. Přináší tři hlavní novinky: allriskové krytí stavebních součástí, možnost sestavit si pojištění skutečně na míru a odstranění zbytečných limitů...
|
Na co si dát pozor při sjednání povinného ručení
Sjednání povinného ručení nemusí být složité, přesto se při něm řidiči často dopouštějí chyb, které je později stojí nemalé peníze. Podcenění rozsahu krytí, unáhlený výběr podle ceny nebo přehlédnutí detailů ve smlouvě mohou mít nepříjemné následky...
|
Životní pojištění: Kdy vás začne skutečně chránit?
Mnoho lidí se domnívá, že sjednáním životního pojištění získají ochranu okamžitě. Ve skutečnosti však u řady rizik platí tzv. čekací doba, během níž pojišťovna pojistnou událost neproplatí. Její délka se liší podle typu rizika i konkrétní pojišťovny, proto je důležité ji znát ještě před podpisem smlouvy...
|
Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...
|
všechny články v rubrice
|