Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Mastercard spouští program, který má ambici nastartovat úspěch pro malé podnikatele v digitální ekonomice

4.11.2022  |  Michal Mošnička, zpráva Mastercard
  


Obrázek: Podnikatel u počítačeSpolečnost Mastercard dne 3. listopadu oznámila spuštění svého programu Strive Czechia. Tato tříletá iniciativa umožní čtvrt milionu českých mikro a malých podniků prosperovat v digitální ekonomice. Jedná se o součást celosvětového programu Strive realizovaného s podporou Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard (Mastercard Center for Inclusive Growth).



Mikro a malé podniky jsou páteří české ekonomiky, do této kategorie se řadí 19 z 20 firem v ČR. Tyto podniky navíc zaměstnávají téměř polovinu pracující populace. V ekonomice, která je stále více digitální, má využívání moderních technologií pro úspěch podnikání zásadní význam. Avšak ve snaze o digitalizaci se mikro a malé podniky velmi často potýkají se značnými překážkami, jako jsou vysoké náklady nebo nejistota, které technologie jsou pro ně nejvhodnější.

Mezi největší překážky, které českým podnikatelům brání ve výraznější digitalizaci, patří náklady, nejistota ohledně reálných přínosů moderních technologií, a obavy, že digitální řešení nejsou pro malé podniky vhodná. V souvislosti s digitalizací uvedly téměř dvě třetiny (64 procent) dotazovaných, že by ocenily rady od jiných podnikatelů v segmentu. Stejné množství respondentů uvedlo, že by uvítali jednotnou platformu, která by jim umožňovala zjistit, které z moderních technologií nejlépe odpovídají potřebám jejich podnikání.

Program Strive Czechia podnikatelům v segmentu mikro a malých podniků pomůže získat potřebné rady a informace o moderních technologiích, které nejlépe odpovídají jejich podnikatelským a finančním potřebám.

Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


„Malé podniky se stále ještě zcela nevzpamatovaly z dopadů pandemie a už se musejí vyrovnávat s novou vlnou potíží,“ uvedl Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko, a dodal: „Namísto toho, aby se malí čeští podnikatelé soustředili jen na přežívání, je chceme podpořit v dlouhodobé prosperitě. A já věřím, že společně s našimi partnery dokážeme zajistit, aby měl program Strive Czechia skutečně pozitivní přínos pro jednotlivce i komunity, ve kterých fungují a které podporují.“

Objem prostředků, které Mastercard do projektu vkládá je 5,5 mil. USD.



Mezi hlavní cíle programu Strive Czechia patří:

  • Rozvoj financování drobného podnikání: program Strive Czechia spojí síly s poskytovateli finančních služeb s cílem pomáhat jim navrhovat konkrétní finanční produkty odpovídající potřebám mikro a malých podnikatelů.
  • Podpora využívání digitálních nástrojů: program Strive Czechia pomůže malým podnikům s přístupem k centralizovaným zdrojům podpory digitalizace, což jim umožní ve stále více digitální ekonomice dlouhodobě prosperovat.
  • Rozvoj sítí a znalostí: program Strive Czechia posílí ekosystém organizací podpory drobného podnikání a podpoří rozvoj programů mentoringu a školení pro podnikatele, kteří tak zdarma získají přístup k poradenství na míru jejich potřebám.



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky

Obrázek: Dítě a spoření Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...

České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce

Obrázek: Moderní bankovnictví Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...

Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...

Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky

Obrázek: Hodiny a peníze Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies