Češi platí na kontakt už měsíc. Jak si klienti službu oblíbili?
21.12.2023 | Veronika Křivská, zpráva Raiffeisenbank | foto: Pixabay | |
Od spuštění možnosti plateb na kontakt prvními českými bankami uplynul již měsíc. Raiffeisenbank za tuto dobu eviduje šedesát tisíc registrovaných klientů do této služby. Klienti za první měsíc úspěšně odeslali 15 tisíc plateb. V 33 tisících případů si vyzkoušeli, že pro platbu jim stačí vybrat příjemce ze seznamu kontaktů a ujistili se, že jim platbu mohou v budoucnu takto poslat.
O službě Platba na kontakt, kterou v listopadu spustila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank, jsme vás informovali v článku zde. Jak si klienti tuto službu po měsíci fungování oblíbili? Platba na kontakt umožňuje odeslat bankovní transakci na telefonní číslo příjemce, odpadá tak nutnost znát číslo účtu. Služba má usnadnit posílání plateb mezi známými. Analytická data Raiffeisenbank ukázala, že do Platby na kontakt se registrovalo přes šedesát tisíc klientů, což byl i původní přibližný odhad ze strany banky. Za dobu fungování služby Raiffeisenbank zaznamenala 33 tisíc případů, kdy klient zkusil platbu zadat bez jejího odeslání. Úplnou zkušenost mohli klienti získat díky provedení dalších 15 tisíc uskutečněných plateb a dalším 12 tisícům příchozích plateb na kontakt od jejich kolegů nebo přátel. Pouze ve 12 tisících případů klienti zjistili, že pokud telefonní číslo příjemce zaregistrované není, tak nemohou platbu odeslat. „Za úspěch považujeme, že naši klienti jsou při zkoušení aktivní a vidíme u nich pouze jednu pětinu pokusů platby na neregistrované číslo. Při zadání platby na kontakt v Raiffeisenbank je totiž přehledně vidět, komu mohou zaplatit, aniž by museli zkoušet zadávat čísla ručně. Zároveň vidíme z celkových údajů všech šesti bank, že naši klienti mají třetinový podíl na situacích, kdy se mohli přesvědčit o tom, že příjemce je registrovaný, a pouze desetinový podíl na situacích, kdy registrovaný není. Klientům tak v našem mobilním bankovnictví ukazujeme především svět pozitivních možností. Věříme, že důvěra v to, že mají komu platbou na kontakt zaplatit, povede k tomu, že rychleji najdou pro platbu na kontakt vhodné příležitosti a budou tento jednoduchý způsob placení s oblibou i prakticky používat,“ komentuje výsledky Michal Bošina, expert digitálních služeb Raiffeisenbank. Ohodnoťte vaše mobilní bankovnictví Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s mobilním bankovnictvím vaší banky. Hodnotit můžete ZDE. |
všechny články | |
Dále v rubrice
Jaké změny připravila Raiffeisenbank v mobilní aplikaci?
Raiffeisenbank představuje novinky ve své mobilní aplikaci, které zahrnují jak estetické, tak funkční změny. Například se jedná o novou funkci Drobné spoření, která umožňuje automatické převody z běžného účtu na spořicí cíl nebo...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, ČSOB, Mastercard, mBank...
|
Odměny bank v říjnu
Víme, jaké banky nabízí odměny v říjnu. U Air Bank jste ve hře o milion. Další banky nabízejí finanční odměnu za sjednání nového účtu, Česká spořitelna vám zlevní půjčku. Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...
|
Revolut se zaměřuje na business bankovnictví a spouští Revolut BillPay
Revolut Business pokračuje v silném globálním růstu, s ročními tržbami přesahujícími 500 milionů dolarů a nárůstem objemu transakcí v Česku o 130 %. Každý měsíc přibývá více než 20 000 nových firem, čímž platforma zahrnuje stovky tisíc aktivních firem....
|
všechny články v rubrice
|