Jak lidé využívají službu Platba na kontakt?
26.2.2024 | Veronika Křivská, zpráva Raiffeisenbank | foto: Pexels | |
Do služby Platba na kontakt, kterou nabízí šestice českých bank, se celkově zaregistrovalo více než 470 000 klientů. Díky ní mohou zájemci odeslat a přijmout peníze jen díky telefonnímu kontaktu. Nejčastěji si mezi sebou posílají úhrady za společný oběd, nákupy vstupenek či platby za dárky.
O službě Platba na kontakt, kterou v listopadu spustila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank, jsme vás informovali v článku zde. Kolik klientů má o službu zájem? Celkově banky, které spustili Platbu na kontakt, disponují více než 470 tisíci registrovaných klientů. Air Bank v lednu zveřejnila, že si platby na kontakt pro příjem této formy platby aktivovalo 110 tisíc klientů. Hranici 100 tisíc klientů překročila i Česká spořitelna nebo ČSOB. Od spuštění služby 14. listopadu 2023 se do databáze ČNB registrovalo 70 tisíc klientů Raiffeisenbank. Z nich platbu na kontakt aktivně provedlo nebo přijalo více než 26 tisíc klientů. Jedná se o jednu z nejsnazších forem přijímání i odesílání peněz, kdy klientům stačí své telefonní číslo zaregistrovat v mobilním nebo internetovém bankovnictví, aby mohli Platby na kontakt přijímat. Pokud budou mít účet s telefonním číslem propojený i jejich kontakty, mohou na ně Platby na kontakt zároveň odesílat. Převod prostředků v rámci Plateb na kontakt je okamžitý. „Za čtvrt roku od spuštění služby odeslali naši klienti 34 tisíc plateb a přijali jich 27 tisíc. Unikátních klientů Raiffeisenbank je celkem přes 26 tisíc, zhruba polovina z nich využila službu několikrát. Celková hodnota těchto transakcí je přes 54 milionů korun, přičemž maximální limit na transakci přes platbu na kontakt je pět tisíc korun. Tato metoda má široký záběr, jedná se o platby za společný oběd, dárky, vstupenky nebo nákupy. Ze zpětné vazby od klientů víme, že je to pro ně zajímavý a pohodlný způsob platby, nicméně pro další rozšíření je stále důležité, aby všechny banky měly co nejvíce registrovaných klientů,“ komentuje čtvrtletní výsledky expert digitálních služeb Raiffeisenbank Michal Bošina. Raiffeisenbank na začátku února spustila na podporu této služby losovací soutěž o 100 x 1 000 korun. Zájemcům se stačí přihlásit v mobilním bankovnictví do soutěže, mít registrované telefonní číslo pro platbu na kontakt a během měsíce února aspoň jednou tuto metodu využít. Banka se tak snaží klientům názorně představit, o jak snadný způsob platby se jedná. Ohodnoťte vaše mobilní bankovnictví Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s mobilním bankovnictvím vaší banky. Hodnotit můžete ZDE. |
reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Banky posilují bezpečnost. MONETA zavádí nouzové tlačítko pro zablokování účtu
MONETA Money Bank nově umožňuje klientům jediným tlačítkem ve Smart Bance nebo Internet Bance zablokovat přístup ke všem bankovním přístupům a platebním kartám v případě, že se stanou oběťmi kybernetického útoku a hrozí, že byl jejich účet napaden...
|
Bezkontaktně a stylově: Platební prsten od mBank si oblíbily tisíce uživatelů
Platební prsten, který mBank představila ve spolupráci s českou značkou Niceboy, si rychle získal oblibu mezi sportovci, cestovateli a všemi, kdo chtějí platit pohodlně, stylově a bezpečně. Od jeho spuštění Češi provedli více než půl milionu transakcí za celkovou...
|
Banky rozšiřují nabídku odměn i pro děti, co jim nabízejí?
Banky se snaží zaujmout jak nové, tak stávající klienty prostřednictvím finančních odměn, slev i různých soutěží. Některé banky obracejí svou pozornost stále častěji na nejmladší klienty. Dětem nabízejí bonusy za založení účtu a zapojují je do speciálních soutěží...
|
Bankovní aplikace se znovu posouvají: Air Bank i Raiffeisenbank přinášejí praktické novinky
Air Bank i Raiffeisenbank přinášejí svým klientům další vylepšení mobilního bankovnictví. Zatímco Air Bank představila přehlednější „Chytrý přehled“ a rychlejší přístup k nejpoužívanějším funkcím, Raiffeisenbank se zaměřila na praktické změny...
|
všechny články v rubrice
|