Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Byly vyhlášeny výsledky studentské soutěže „Ideální banka 21. století“, letos na téma: „Proklientská banka“

18.9.2012  |  Michal Bubák


Server www.bankovnipoplatky.com a letošní partner soutěže Air Bank vyhlásili výsledky již pátého ročníku soutěže „Ideální banka 21. století aneb i banku můžete mít rádi“. Letošní téma reagovalo na aktuální dění a příchod nových bank na český trh: „Proklientská banka aneb co mají nabídnout nově příchozí banky“.

Celkem se letošní soutěže zúčastnilo 148 studentek, studentů či týmů, kteří odevzdali písemnou esej, a 3 studenti, kteří poslali video. Hlavní cenu, a tedy 20 tisíc korun, letos získala týmová práce Jakuba Leskota a Simony Drozdové. Na druhém místě skončil Ondřej Chládek (15 tisíc korun) a třetí se umístila Lucie Marečková (10 tisíc korun), jejíž práce se celá rýmuje. Cenu za nejlepší nápad vyhrála Monika Čermáková za nápad na přístroj na identifikaci falešných bankovek a směnárnu v bankomatu.

„V I. ročníku jeden ze studentů přirovnal banku k milence, která je atraktivní, vždy vyjde vstříc a člověk se na ni těší. V následujícím ročníku jiný student navázal na tento popis s tím, že si banku představuje spíše jako manželku, která je věrná, chápavá, je na celý život a především je méně finančně náročná. No a letos mě zaujala myšlenka jednoho ze soutěžících – banka by neměla vydělávat na klientech, ale s klienty,“ říká majitel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.

„Jako inovativní banku nás potěšilo, že některé představy studentů o ideální finanční instituci se nám již podařilo v Česku uvést do praxe. Jde například o přizpůsobení otevírací doby možnostem klientů, vstup domácím mazlíčkům na pobočky nebo obecně přátelské, srozumitelné a férové jednání s klienty,“ říká Jakub Petřina, ředitel marketingu ve společnosti Air Bank.

Výběr z nejčastějších nápadů, podnětů a připomínek studentů

Nejčastější nápady, podněty a připomínky, které se objevovaly v soutěžních esejích byly rozděleny do 4 základních kategorii - pobočka a její vzhled, prodej bankovních služeb, bankomat a internetové bankovnictví a další služby. Na základě těchto podnětů vzniklo i grafické schéma banky vycházející z podnětů studentů, kteří se letos soutěže zúčastnili (viz níže).

Pobočka a její vzhled
·    Pobočka je vzdušná, příjemné prostředí, jako doma, s květinami, uprostřed je fontánka, v pobočce hraje příjemná hudba
·    U vstupu do pobočky je zdůrazněna prodloužená otvírací doba, včetně víkendu, s možností si domluvit schůzku i mimo běžnou pracovní dobu
·    Vchod hlídá ochranka
·    U vstupu do pobočky je uvaděč, který klienty směruje do vyčkávací zóny, kde si mohou klienti například přečíst časopis banky, který je vytištěn na recyklovaném papíru, nebo se připojit k bezplatné wi-fi
·    Zdarma mají klienti k dispozici malé občerstvení a pití
·    Kdo chce, může využít relaxační zónu pro klienty (masážní křeslo, herní automat apod.)
·    K dispozici je dětský koutek nebo přebalovací pult
·    Navštívit mohou rovněž toaletu
·    Klienti si s sebou mohou vzít na pobočku domácího mazlíčka
·    Pokud chtějí něco vyhodit, mají možnost využít nádob na tříděný odpad
·    Všichni zaměstnanci banky mají jednotný oděv
·    Zaměstnanci, kteří aktuálně mají přestávku, mohou aktivně odpočívat, například cvičit nebo tancovat
·    Zaměstnanci působí jako lidé, konec strojovému, manažerskému, chladnému jednání s klienty

Prodej bankovních služeb
·    Pobočka je bez přepážek, klienti sedí či stojí s bankéři u LCD a baví se o vhodných službách
·    Pro velmi důvěrné jednání s bankéřem lze využít diskrétní prostor / box
·    Pro jednodušší bankovní služby je možné využít robota namísto živého pracovníka
·    K dispozici je možnost přivolat si hologram bankéře – specialisty na vybranou produktovou oblast, který v tu dobu sedí třeba v centrále banky
·    Spolu s bankovními službami nabídnou bankéři klientovi i jednoduchou finanční analýzu a navrhnou optimalizaci jeho výdajů
·    Všechny nebo většina nabízených služeb je bez poplatků
·    Vedle nabídky bankovních služeb pomůže bankéř klientovi i s vyhledáním výhodnějších dodavatelů dalších služeb (internet, plyn, elektřina a další pravidelné služby)
·    Bonusy za věrnost bance, věrnostní programy pro stálé klienty
·    Stáže studentů v bankách – získávání zkušeností, zpětná vazba pro banku a levná pracovní síla

Bankomat
·    Jeden bankomat je vevnitř pobočky, druhý venku
·    Venkovní bankomat je chráněn jako zastřešená budka (jako např. telefonní)
·    Diskrétní bezpečná zóna kolem bankomatu
·    U bankomatu je odkládací polička například pro tašku či kabelku
·    Použití bankomatu je chráněno snímačem otisku prstu a duhovky
·    Bankomat je možné ovládat hlasem
·    Bankomat umožňuje výběr peněz i v jiné než domácí měně
·    Bankomat umožňuje směnu různých peněz (např. vložení EUR a výběr Kč)
·    Bankomat umožňuje bezplatně ověřit pravost peněz
·    K použití bankomatu není potřeba karta, stačí mít třeba bezkontaktní čip v hodinkách
·    Vzájemná spolupráce bank – možnost využívat bankomaty pro všechny klienty bank

Internetové bankovnictví a další služby
·    Klient si může v internetovém bankovnictví sám individuálně sestavit balíček služeb, jako si kupuje zboží v e-shopu
·    Pokud jde o stávajícího a věrného klienta banky, může si vybrat ke službám nějaký bonus či dárek
·    V internetovém bankovnictví je možné provádět akce na dálku typu zablokování karty, pin do zahraničí apod.
·    V internetovém bankovnictví jsou k dispozici videa objasňující jednotlivé produkty
·    Ve spořicím účtu je možné si vytvořit kasičky
·    K dispozici je 24 hodin denně bankovní poradce (virtuální), přes videokonferenci nebo volání/chat přes Skype
·    Je možné si také přes internetové bankovnictví pozvat živého bankéře přímo domů
·    Klientům chodí sms info o změně zůstatku, sms upozornění při útratě nad limit
·    Přes SMS, ale i přes internet je také možné si rezervovat schůzku na pobočce
·    Přes SMS je možné také získat informaci o nejbližší pobočce banky nebo bankomatu
·    Klienti mohou přes Facebook sledovat, co se v bance děje
·    Produkty a služby nejsou klientům vnucovány po telefonu při různých obchodních kampaních

Schéma banky vycházející z představ studentů:


Další informace najdete ve speciální sekci:
http://www.bankovnipoplatky.com/ankety/idealni-banka-21-stoleti/idealni-banka-21-stoleti-2012.html





    



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies