Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak by dopadl souboj dvou pojišťoven z různých kontinentů? Česká, nebo americká?

30.4.2024  |  Michal Mošnička, zpráva Pillow| foto: Pillow
  


Obrázek: Pilow_Lemonade

Pokud se chceme někam posouvat, tak je dobré se srovnávat a to s většími, zkušenějšími, vyspělejšími atd. A jak by dopadl souboj dvou nejzajímavějších insurtech pojišťoven z různých kontinentů?




Polštář a limonáda v pojištění

Pillow pojišťovna se objevila na českém trhu ke konci roku 2019 a pojištění nabídla klientům v roce 2020. Americká Lemonade, Inc., spustila svůj provoz ke konci roku 2016, tedy o tři roky dříve. Rok 2017 byl prvním celým rokem s nabídkou pojištění. „Obě pojišťovny se soustředí na nabídku retailového pojištění, staví na revoluční digitalizaci všech procesů a maximálně transparentních podmínkách pojištění vůči svým klientům,“ popisuje Martin Podávka, spoluzakladatel Pillow a produktový expert. A dodává: „Odlišení obou společností od tradičních pojišťoven spočívá v takzvaném podílu na zisku. Jeho výpočet je odlišný, ale princip se shoduje. Pojišťovna se v případě dobrého škodního vývoje o část zisku zavazuje rozdělit s klienty (u Pillow) nebo ji zaslat na charitu (u Lemonade).“

Zatímco Lemonade jako první produkt nabídla pojištění majetku, u Pillow to bylo pojištění vozidel a pojištění bytů a domů přišlo na trh až ve třetím roce působení. Lemonade pojištění vozidel nabídla jako důsledek akvizice pojišťovny Metromile. Jak Lemonade, tak Pillow nabízí revoluční povinné ručení a havarijní pojištění s cenou dle najetých kilometrů. Zde se ale již projevuje rozdíl v nabídce: zatímco Lemonade vyžaduje instalaci speciálního zařízení do technického portu vozidla, Pillow našla inovativní řešení bez nutnosti jakékoliv dodatečné krabičky v autě a tím výrazně snížila náklady na pojištění.


Souboj pojišťoven: Pillow x Lemonade



Porovnatelná účetní historie Lemonade již obsahuje 7 let (2017-2023), v případě Pillow to jsou 4 roky (2020-2023). Marcel Beno, spoluzakladatel Pillow a procesní architekt, k tomu vysvětluje: „Dva hlavní výkonnostní parametry každé pojišťovny jsou předepsané pojistné (GWP), tj. kolik každý rok pošlou peněz klienti do pojišťovny, a hospodářský výsledek, který je buď zisk, nebo ztráta. Úspěšná pojišťovna získává nové a nové klienty, a proto vybrané pojistné každým rokem roste. Na počátku podnikání je každá společnost ve ztrátě a snaží se efektivním řízením nákladů co nejdříve dostat do zisku.“

Obrázek_Pilow_Lemonade
Zdroj: Pillow
* Přepočtené hodnoty zohledňují rozdílný HDP jednotlivých zemích, vypočteno jako (GWP nebo zisk) / HDP*10^6. Použitý kurz CZK/USD: ČNB ke konci daného roku. Zdroj HDP v jednotlivých letech: Mezinárodní měnový fond, www.imf.org



V roce 2023 obě pojišťovny (stejně jako v předchozích letech) zaznamenaly výrazný příliv klientů. Vybrané peníze od klientů se oproti předchozímu roku zvýšily o 33 % u Lemonade a o 35 % u Pillow (podle výkazu zisků a ztrát pojišťoven). V tomto parametru je tak souboj vyrovnaný a obě pojišťovny na svých trzích patří v této oblasti k těm naprosto nejúspěšnějším. Rozdíl je však v hospodářském výsledku.

Zatímco pojišťovna Lemonade se ani po 7 letech svého podnikání nedostala do zisku, Pillow pojišťovna dokázala ve čtvrtém roce své existence na trhu nemožné: ukončit účetní rok v kladných číslech. Jakub Strnad, zakladatel a CEO Pillow pojišťovny, komentuje tento úspěch: „Jedná se o skvělý výsledek v porovnání s celým světem a zejména s fintech a insurtech oblastí. Většina společností se soustředí na růst a realizované ztráty pokrývá z peněz investorů. Strategie a principy Pillow ukázaly, že férové pojištění může pro klienty existovat dlouhodobě a udržitelně. Je to výborná zpráva pro všechny klienty i akcionáře Pillow zároveň.“


Žebříček pojištění Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka auto pojištění Obrázek: Pokračuj
Sjednání pojištění vozidel Obrázek: Pokračuj




      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Žebříček hypoték v listopadu: MONETA kraluje, v těsném závěsu je Air Bank

Obrázek: Žebříček hypotečních úvěrů Na Finparádě.cz byl minulý týden zveřejněn nový aktualizovaný žebříček hypotečních úvěrů. První místo patří MONETě Money Bank, na druhém místě je Air Bank a třetí místo zaujala Fio banka. Jaké je další pořadí a kolik činí minimální úroková sazba u jednotlivých bank...

Aplikace Air Bank má nový design. Přehlednější, sjednocená a intuitivnější

Obrázek: Air Bank logo Air Bank představila rozsáhlý redesign své mobilní aplikace, která pro většinu jejích klientů slouží jako hlavní způsob správy financí. Nový design přináší jednodušší orientaci, lepší čitelnost a sjednocený vzhled jednotlivých služeb...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies