Fond pojištění vkladů vyplatil za dva měsíce 95 % vkladů klientům zkrachovalé družstevní záložny UNIBON
Většina peněz
uložených na vkladech ve zkrachovalé
záložně UNIBON – spořitelní a
úvěrní družstvo se už vrátila ke
svým majitelům. Fond pojištění vkladů
klientům UNIBONu do poloviny září vyplatil 1,72
mld. Kč. To je více než 95 % ze všech ze
zákona pojištěných vkladů
této záložny.
Výplata klientů UNIBONu byla připravována od 2.
července tohoto roku, kdy Česká
národní banka vydala
oznámení informující o
neschopnosti záložny dostát svým
závazkům. Samotná výplata pak začala
probíhat dne 23. července prostřednictvím
vybraných poboček GE Money Bank. Vklady vedené ve
slovenské pobočce družstevní záložny
jsou vypláceny na Slovensku prostřednictvím
Všeobecné úverové banky.
Fond pojištění vkladů tímto způsobem
oprávněným osobám
vyplácí až 100 % jejich vkladů,
maximálně však do limitu 2 551 500 Kč na jednoho
vkladatele (ekvivalent částky 100 000 EUR dle kursu 25,515
Kč/EUR, vyhlášeného ČNB ke dni 2.
července 2012).
Od 23. července tak bylo Fondem vypořádáno 2 563
klientů, kteří získali 1 724 572 115,24 Kč.
„Průměrná vyplacená
výše náhrady vkladů
družstevní záložny UNIBON –
spořitelní a úvěrní družstvo
dosáhla částky 672,9 tis. Kč.
Maximální možnou výši
odpovídající ekvivalentu 100 000 EUR
jsme vypláceli ve 14 případech. Zřejmě i
díky tomu, že se o problémech záložny
UNIBON vědělo už delší dobu, bylo klientů,
kteří měli v tomto ústavu uloženo
více, než kolik je ze zákona kryto
pojištěním, takto malé
množství,“ říká
výkonná ředitelka Fondu
pojištění vkladů Renáta
Kadlecová.
Nyní stále zbývá klientům
UNIBONu vyplatit 82 005 116,77 Kč. Částky u
zbývajících žadatelů jsou
ovšem řádově menší. V
některých případech jde o tak malé
částky, že si je klienti nevyzvednou nikdy. Pouze ve 24
případech jde o náhrady
přesahující výši 1 mil. Kč.
Své nároky u Fondu
pojištění vkladů mohou klienti
zkrachovalé záložny uplatnit po dobu
tří let ode dne zahájení
výplaty. V případě klientů UNIBONu tedy až do 23.
července 2015.
všechny články | |
Dále v rubrice
Zranění na chodníku v zimě: kdo nese odpovědnost a jak získat odškodnění
Zimní období přináší zvýšené riziko uklouznutí a úrazů na chodnících. Kdo ale v takových případech nese odpovědnost a kdy má zraněný nárok na odškodnění? Rozhodující je, komu chodník patří, kde k úrazu došlo a zda byla splněna povinnost zimní údržby...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
všechny články v rubrice
|