Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká pojišťovna ukázala nový koncept poboček

20.10.2012  |  Zdeněk Bubák


Česká pojišťovna se chce zásadně změnit. Před rokem plánované změny představila veřejnosti. Nový přístup je založen na principu „pomoci druhému" a má za cíl vytvořit nové produkty, zrychlit většinu služeb a reorganizovat obchodní síť s důrazem na profesionalitu obchodníků.

„Před rokem jsem oznámil, že naším dlouhodobým cílem je stabilizovat podíl na trhu a začít opět růst směrem k 30% tržnímu podílu. Dnes naše výsledky ukazují, že změny, které implementujeme již déle než dva roky, míří správným směrem. Daří se nám stabilizovat kmen i výrazně zpomalovat pokles předepsaného pojistného, které v pololetí meziročně kleslo jen o dvě procenta, zatímco ještě před rokem to bylo procent šest. Velmi důležitým měřítkem je rovněž kontinuálně rostoucí spokojenost klientů s našimi produkty a službami, která je nyní oproti roku 2009 téměř dvaapůlkrát vyšší,“ říká Pavel Řehák, generální ředitel České pojišťovny a dodává: „Dosáhli jsme řady pozitivních výsledků, a to navzdory erodujícímu pojistnému trhu dlouhodobě oslabovanému cenovými válkami. Jsme připraveni začít v příštím roce opět růst.“

Nejvýraznější inovace míří do distribuční sítě

Motivace zaměstnanců poboček i obchodních zástupců byla namířena k maximální spokojenosti klienta. Byl implementován nový obchodní model umožňující atraktivní kariérní růst a přijaty stovky nových obchodníků. V pobočkové síti je postupně zaváděn konzultativní způsob prodeje a klíčovou změnou je i nový vzhled poboček. V roce 2011 bylo otevřeno 33 nových specializovaných poboček České pojišťovny v prostorách České pošty a v letošním roce jich přibude dalších 47. Celkem dnes Česká pojišťovna nabízí své služby třiceti tisícům klientů denně na více než 4 500 obchodních místech.

„Volba nového konceptu pobočkové sítě trvala o něco déle, než jsem původně očekával,“ upřesňuje Pavel Řehák. „Je to zcela určitě nejviditelnější změna, kterou zaznamenají všichni naši klienti. Vzhledem k velikosti distribuční sítě ČP to bude také nejnákladnější investice. Z jedné miliardy korun, o které jsem v souvislosti s plánovanými změnami České pojišťovny hovořil vloni, vložíme do nového konceptu poboček až 400 milionů. Tyto prostředky si však musíme sami vydělat, proto je prvotní stabilizace portfolia a efektivní řízení našich nákladů naprostou nezbytností. Dnes představujeme první z nových poboček a věřím, že do dvou let se nám podaří změnit tvář podstatné části sítě,“ uzavírá Pavel Řehák.

Nová pobočka je rozdělena do zón

1. Uvítání - zde bude manažer pobočky vítat klienty a přidělovat je zaměstnancům podle agendy
2. Čekací zóna - s možností prohlížet internetové stránky pojišťovny na velkém dotykovém panelu (obrazovce) a hrát hry na dalších panelech (pro děti)
3. Samoobslužná zóna - s možností řešit problémy přes internet a telefon
4. Prodejní zóna - otevřená pracoviště pojišťovacích poradců
5. Diskrétní zóna - pro řešení diskrétních záležitostí klientů (uzavřená místnost)

Design pobočky byl vytvářen architekty na základě názorů klientů, jak by chtěli, aby na ně pobočka působila. Vítězily tyto pocity: pohoda, klid, útulnost a bezpečí.
 
Nové produkty by měly být jednoduché

Inovace se dotkly také všech produktových řad. Součástí povinného ručení je již rok mobilní aplikace. Svým rozsahem se povinné ručení přibližuje havarijnímu pojištění. Nové životní pojištění zahrnuje prvky prevence zdraví v programech Zdravý život a Návrat do života. Pojištění majetku bylo přepracováno a nově rozděleno do balíčků umožňujících snadnější orientaci a rychlé sjednání. Majetkové pojištění umožňuje nahlásit škodu prostřednictvím mobilní aplikace Pojišťovna. Novinkou je i garance ceny pojištění na tři (v případě povinného ručení) a pět let (u pojištění majetku).

A něco navíc

Do regionálního grantového programu pojišťovna během jednoho měsíce nominovala téměř 60 projektů. Z nich poté grantová komise vybrala sedmnáct, jimž udělila granty za více než 600 000 korun. Potřebným pomáhá v rámci firemního dobrovolnictví i více než šest set zaměstnanců České pojišťovny. Ti jen od počátku letošního roku odpracovali téměř 2 000 brigádnických hodin a na charitativních sbírkách vybrali přes jeden milion korun. Tuto částku následně Nadace ČP zdvojnásobila.

Fotogalerie z otevření nové pobočky v Praze na Pankráci


Autor fotografií: Zdeněk Bubák, Finparáda.cz





    



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies