Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Maloobchodní trh je dynamický. Letos zvítězila překvapivě drogerie

1.2.2013  |  Michal Bubák


Proběhl již desátý ročník soutěže „MasterCard Obchodník roku 2012“. Letos se absolutním vítězem a držitelem titulu stala dm drogerie markt. Na základě rozsáhlého zákaznického výzkumu bylo také uděleno sedm ocenění oborových kategorií, ve kterých zvítězily Globus, Sportisimo, Alza.cz, absolutní vítěz dm drogerie markt, Datart, Neoluxor a OBI. Vítěze v kategorii „GE Money Bank Cena veřejnosti“ vybrali zákazníci hlasováním na internetu a přes SMS. Nejvíc hlasů tady získala společnost Lidl.


Vyhrály dvě drogerie a prodejna knih


U absolutního vítěze soutěže, dm drogerie markt, lidé nejvíce oceňovali především kvalitu zboží a skladbu sortimentu společnosti. Prvenství dm drogerie markt zaujala i díky široké síti poboček. Na druhém místě se v kategorii Absolutní vítěz prosadila také drogistická společnost, a to Teta/Schlecker a na třetím místě se umístil Neoluxor.

Maloobchod se dynamicky vyvíjí, nikdo to nemá jisté

„Letošní ročník ocenění přinesl na vítězných příčkách řadu změn, což odráží dynamický vývoj maloobchodu. Obchodníci rozšiřují šíři svého sortimentu, poskytují výhodné nabídky a v boji o zákazníky přináší i nejrůznější inovace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku. Dodává: „Jsme velmi rádi, že jsme se stali generálním partnerem ocenění MasterCard Obchodník roku. MasterCard jsou karty pro placení v obchodech, a tudíž je pro nás tato sféra klíčová. Zároveň bychom k inovacím rádi přispěli také novými, pohodlnějšími a bezpečnějšími metodami placení, jako je bezkontaktní platba MasterCard PayPass nebo mobilní platby.“

Vedle hlavní kategorie byly na základě průzkumu vybráni i vítězové sedmi oborových kategorií:

1. Cenu MasterCard Prodejce potravin roku 2012 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos vyhrál Globus, na druhém místě se umístil Kaufland a na třetím Tesco. U Globusu zákazníci uváděli nejvyšší loajalitu a dosáhl nejvyššího kvalitativního ohodnocení celkově. Globus získal tuto cenu poprvé, v přechozích letech se o ni dělili Tesco, Albert, Kaufland, Delvita a Lidl.

2. GE Money Bank Prodejce odívání roku 2012 (obuv, oblečení, sport) vyhrála společnost  Sportisimo, na druhém místě se umístil A3 sport a na třetím Marks&Spencer. Sportisimo bodovalo zejména skladbou sortimentu, kvalitou personálu a rozvětvenou sítí poboček, díky které se vybaví respondentům jako první v této sortimentní kategorii, a obhájilo tak své umístění z minulého roku.

3. Cenu MasterCard Internetový prodejce roku 2012 získal portál Alza.cz, na druhém místě se umístil server Aukro.cz a na třetím Mall.cz. Alza.cz tak po třech letech sesadila Aukro.cz z první příčky, mimo jiné díky výborně hodnocené kvalitě zboží, skladbě sortimentu a orientaci na stránkách.

4. Vítězem kategorie MasterCard Drogerie a parfumerie roku 2012 se stala společnost dm drogerie markt, druhé místo patří Teta/Schlecker a třetím oceněným se stal Rossmann. dm drogerie markt je zároveň celkovým vítězem soutěže.
 
5. MasterCard Prodejce elektrotechniky roku 2012 se stal Datart, na druhém místě skončil ElectroWorld a na třetím Okay. Společnost Datart lidé nejčastěji hodnotili jako jedničku v přístupu personálu a v kvalitě zboží. Datart se tak poprvé od roku 2003 vrací na první příčku.

6. Cenu GE Money Bank Prodejce knih, CD a DVD roku 2012 obdržel Neoluxor, hned za ním získaly ocenění Levné knihy a Knihy Dobrovský. Neoluxor bodoval především díky vysoké loajalitě svých zákazníků, pozitivně hodnocenému sortimentu a personálu.

7. Vítězem v kategorii MasterCard Prodejce pro dům a zahradu 2012 (hobbymarkety, nábytek, zahradnictví, pet shopy) se stalo OBI, na druhém místě IKEA, na třetím místě Hornbach. OBI zvítězilo ve své kategorii zatím pokaždé za dobu trvání soutěže a má tak na svém kontě už deset prvenství; boduje zejména díky široké síti prodejen a široké sortimentní nabídce.

8. Vítězem v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti 2012 se stal potravinový řetězec Lidl, který obhájil vítězství z loňského roku. První místo mu zajistilo 31 038 hlasů, na druhém místě se umístila dm drogerie markt s 15 331 hlasy a na třetím místě jsou Levné knihy s 11 576 hlasy. Zákazníci hlasovali prostřednictvím internetových stránek a SMS zpráv od listopadu 2012 do ledna 2013.

Jak probíhalo hlasování v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti?


Lidé vybírali pouze jednoho obchodníka, kterému dali svůj hlas. Ten museli potvrdit odkazem v e-mailu, který jim byl následně zaslán. Hlasovat se dalo maximálně jednou. Hlasování probíhalo dva měsíce od 26. listopadu 2012 až do 27. ledna 2013. Průběžné výsledky hlasování byly veřejně dostupné na webových stránkách soutěže.

„Prostřednictvím internetu a SMS zpráv bylo do soutěže celkem zasláno 242 114 hlasů. To ukazuje na velký zájem veřejnosti o toto ocenění. Ze zkušeností s věrnostním programem bene+ víme, jak je pro obchodníky klíčová loajalita zákazníků. Proto GE Money Bank dává již deset let v rámci Obchodníka roku prostor k tomu, aby zákazníci sami mohli prostřednictvím hlasování ukázat, kdo je pro ně obchodníkem roku, ” říká Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.

Hlasující se mohli zapojit do soutěže o cenu v podobě platební karty od GE Money Bank s věrnostním programem bene+ a 100 000 korun. Vítězem se stala paní Michaela Lacová. Cena jí byla předána 31. ledna v rámci slavnostního vyhlášení soutěže,“ říká Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.

Slavnostní vyhlášení Absolutního vítěze, vítězů oborových kategorií a kategorie „MasterCard Obchodník roku 2012 – GE Money Bank Cena veřejnosti“ proběhlo 31. ledna 2013 v hotelu Boscolo v Praze.

Nominace ve speciálních kategoriích

Vítězové speciálních kategorií „MasterCard Inovace v obchodě“ a „MasterCard Osobnost obchodu“ budou vyhlášeni na Retail Summitu 2013, který se koná 5. února 2013 v hotelu Clarion Congress v Praze. Nominace v těchto kategoriích určila odborná porota.

V kategorii MasterCard Osobnost obchodu 2012 byli letos nominováni:

·    Ondřej Fryc, generální ředitel MALL.CZ
·    Zdeněk Juračka, předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev, člen skupiny COOP a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky
·    Pavel Sláma, generální ředitel Datart International 
·    Miloslav Hlavsa, ředitel družstva Konzum Ústí nad Orlicí

 „Tito lidé byli porotou nominováni pro jejich kreativní a inovativní přístup, díky kterému došlo ke zvýšení kvality služeb nebo zboží,” říká Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

V kategorii MasterCard Inovace v obchodě 2012 porota nominovala tyto nejvýraznější inovace českých obchodníků:

·    SPAR byl porotou oceněn jakožto průkopník a leader v zavádění bezkontaktních plateb. Platby PayPassem se od té doby staly platebním standardem.
·    Tesco za službu online prodej a doručení zboží domů. On-line prodej zboží společnosti Tesco byl porotou ohodnocen jako projekt nejen inovativní, ale služba se vyznačuje i vysokou kvalitou.
·    Síť prodejen Electro World byl porotou vyzdvižen díky úspěšné remodelizaci prodejen. Electro World se tak stal jedním z nejlepších nákupních prostředí v segmentu elektroniky.

Osobnosti a Inovace nominovala odborná porota složená ze zástupců českého obchodu, akademické sféry a státní správy. Každý porotce nominoval na základě svých znalostí a zkušeností jednu osobnost obchodu a jednu inovaci v obchodě za rok 2012. Nominace byly uzavřeny na konci roku 2012.





    



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Co čeká investory v roce 2026? Amundi předpovídá „kontrolovaný chaos“

Obrázek: Graf Akcie Světová ekonomika vstupuje do období „kontrolovaného chaosu“, kde se setkávají technologická transformace, geopolitické napětí a vyšší inflace. Amundi upozorňuje, že tyto faktory budou určovat tempo růstu v USA i Evropě a nabídnou nové investiční příležitosti i rizika...

Jaký byl vývoj ceny zlata za měsíc listopad?

Obrázek: Zlatý slitek Zlato je investicí, která si navzdory času uchovává svou hodnotu. Proto je jednou z nejbezpečnějších, stabilních a konzervativních investic. Zlato sice nenabízí vysoké zhodnocení, ale na druhou stranu nese nízké riziko a jeho hodnota...

Žebříček podílových fondů na Finparádě za měsíc listopad

Obrázek: Podílové fondy Podílový fond je soubor majetku (například akcií a dluhopisů), který je obhospodařován investiční společností. Jde o tzv. kolektivní způsob investování. Na Finparádě se zaměřujeme na podílové fondy z nabídky tuzemských pojišťoven a bank...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies