Nízkonákladové banky hlásí nárůst klientů
| 11.9.2014 | Helena Kadlecová | |
Mezi tzv. nízkonákladové banky řadíme Air Bank, mBank, Fio banku a ZUNO Bank. Částečně parametry nízkonákladové banky splňuje i Equa Bank. Jak se vyvíjel počet jejich klientů v čase? Kolik klientů získaly do současnosti? Jak se tyto banky na českém trhu postupně objevovaly?
V nedávné době se pochlubily některé nízkonákladové banky nárůstem počtu svých klientů. Air Bank letos získala 70 000 nových klientů. Celkově má banka více než 280 000 klientů. Fio banka během letošního roku k sobě přitáhla více jak 70 000 nových klientů. Jejích služeb využívá celkově přes 400 tisíc osob. ZUNO Bank napočítala od počátku tohoto roku 30 000 nových klientů. V České republice a na Slovensku má tak celkově 230 000 klientů. Čísla za jednotlivé země nezveřejňuje. Je však nutné poznamenat, že výše uvedené počty nejsou unikátní klienti, jelikož někteří občané mají účty u více bank a jejich služeb využívají dle nejlepší nabídky. Trocha historie První nízkonákladovou bankou, která vstoupila na český trh, byla v listopadu 2007 mBank. Následována byla v září 2010 Fio bankou (v tomto případě nešlo o vstup úplně nového subjektu na náš trh, ale o přerod družstevní záložny a burzovní společnosti Fio v bankovní subjekt). Hlavní vlna přišla v roce 2011. V červenci se objevila ZUNO Bank, v září Equa bank a listopadu Air Bank. To, jak se vyvíjely počty klientů u jednotlivých bank, ukazuje následující graf:  Vývoj počtu klientů nízkonákladových bank od roku 2012 do roku 2014 Autor: Finparáda.cz Pro zvětšení klikněte na obrázek. Zdroj: Banky Pozn. data za Zuno Bank jsou souhrnná za ČR a SK Co se skrývá za čísly vykazovanými bankami? Vysoké počty klientů Fio banky a mBank jsou dány zejména dřívějším vstupem obou subjektů na trh a nabídkou produktů i pro právnické osoby. Za letošním růstem klientů u Fio bank může stát zvýšená marketingová podpora účtů bez poplatků. Výrazný nárůst klientů Air Bank v roce 2013 byl způsoben zejména nabídkou vysokého úroku na běžném účtu a držením tzv. TOP 3 garance na spořicím účtu. Banka nabídku svých produktů trvale podporuje velmi masivní reklamou. Equa bank zatím vykazuje opticky nejnižší počet nových klientů. Od začátku je její nárůst velmi pozvolný, bez výraznějších výkyvů. Je třeba říci, že v počátcích byly reklamní aktivity banky výrazně nižší než u konkurence. ZUNO Bank jako jediná nemá žádné pobočky a další nárůst počtu jejích klientů bude záviset i na tom, jak se lidé s touto situací vyrovnají - zda se bez poboček v budoucnu úplně obejdou nebo ne. Rostoucí počty klientů neznamenají, že tyto banky mají na českém trhu vyhráno. Zisk dokázaly vygenerovat za celý minulý rok Fio banka a mBank. Air Bank přešla do černých čísel v prvním pololetí letošního roku. Aktivita nízkonákladových bank měla u jejich konkurence dokonce takový ohlas, že i velké banky začaly svým klientům nabízet tzv. „bezpoplatkové účty“, tj. účty s nulovým paušálním poplatkem a základními transakcemi zdarma. To však může mít neblahý vliv na další vývoj klientské základny malých bank, které nemusí v budoucnu již tak rychle růst, jak tomu bylo doposud.
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu
Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...
|
Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku
Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
všechny články v rubrice
|