Jakou chtějí Češi banku? Má jednoduché služby přes internet a radí s domácími financemi
| 19.12.2014 | Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank | |
Air Bank si nechala provést průzkum, který měl odpovědět na otázku, jak si Češi představují ideální banku v roce 2020. Ukázalo se, že klienti od bank požadují hlavně mnohem jednodušší služby a dokumenty. Také je zajímá poradenství při jejich hospodaření s penězi. Lidé očekávají stále větší úlohu internetu při komunikaci s bankou, ale úplně bez poboček banky nevidí.
Jakou banku by lidé chtěli mít v roce 2020? Na to by měl odpovědět prosincový průzkum společnosti STEM/MARK pro Air Bank. Češi požadují jednoduché produkty, průhledné smlouvy a chtějí poradit. A přestože věří, že budou banky používat především přes internet, očekávají dál i kamenné pobočky. Nicméně, pokud navštíví pobočku, určitě nechtějí stát ve frontě. Jaké máte zkušenosti s Air bank? Jak hlasovali ostatní? Anketu o Air Bank najdete zde „Průzkum ukazuje, že Čechy moc nelákají překotné technologické novinky, protože se obávají dalšího odcizování mezi bankami a klienty. Zdá se, že spíše ocení polidšťování bankovnictví a zjednodušování toho, co dnes znají. Výhodu tak budou mít banky, které jsou od základu jednoduché, přátelské a lidské. Proto se PPF rozhodla postavit Air Bank jako úplně novou banku na zelené louce a dnes jsme za to moc rádi,“ říká Jakub Petřina, ředitel marketingu Air Bank. Jaké jsou Vaše znalosti o běžných účtech? Podle 55 % Čechů se v roce 2020 přístup bank ke klientům nejvíce změní v tom, že budou mít mnohem jednodušší produkty, smlouvy, podmínky i ceníky. 44 % věří, že budou vylepšovat své služby podle zpětné vazby od klientů. A 36 % si myslí, že se s nimi budou více dělit o zisk ve formě výhodnějších podmínek nebo odměn. Oproti tomu jen 12 % lidí očekává odpovědnější přístup bank ke svému okolí. Bankéř v roli finančního poradce
51 % lidí myslí, že v roce 2020 budou banky kromě poskytování klasických finančních produktů také radit klientům, jak lépe hospodařit a více ušetřit. 29 % dokonce očekává, že jim banka pomůže sjednat levnější elektřinu, plyn nebo tarif. 24 % si myslí, že jim bude pomáhat i s výhodnějším nakupováním zboží. Z úplně nových služeb by 51 % lidí nejvíce uvítalo výměnu peněz za cizí měnu přímo v bankomatu. 44 % by se líbilo ověřování identity přes rozpoznávání hlasu po telefonu, otisk prstu nebo duhovky. 29 % Čechů by ocenilo archivaci účtenek. Naopak jen 7 % by vyhovovalo jednání s robotickým bankéřem. Internet v očích klientů stále vede před pobočkou i před mobilní aplikací V roce 2020 plánuje podle průzkumu používat 86 % lidí svou banku především z pohodlí domova přes internet, 39 % osobně na pobočce a 29 % přes mobilní aplikaci. Oproti tomu jen 14 % lidí chce banku používat přes bankomaty, 13 % přes finanční poradce a 9 % přes aplikaci na sociálních sítích. I přes zájem používat banky hlavně přes internet si 71 % lidí myslí, že budou mít dál kamenné pobočky. Podle názoru 63 % dotázaných už ale na nich nebudou žádné fronty. 42 % Čechů na pobočkách očekává dotykové obrazovky místo klasických stolů a 22 % si pobočky roku 2020 představuje jako obývací pokoje, kde dostanou při návštěvě i občerstvení. Jen 16 % lidí očekává větší rozvoj videobankéřů a hologramů. Průzkum potvrdil i rostoucí trend bezhotovostního placení. 17 % lidí v něm uvedlo, že v roce 2020 budou vše platit už jen bezhotovostně. Dalších 55 % lidí čeká, že budou platit bezhotovostně vždy, když to půjde. Jen 7 % lidí uvedlo, že v roce 2020 budou platit převážně s hotovostí.
reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu
Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...
|
Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku
Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
všechny články v rubrice
|