Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co poškozuje nejvíce pověst finančních institucí? Dají Češi více na tradiční značky nebo fandí novinkám?

29.6.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Pioneer Investments
  


Pověst finanční institucePodle průzkumu provedeného investiční skupinou Pioneer Investments by pověst finanční instituce v očích veřejnosti nejvíce utrpěla v důsledku neetického chování vůči zákazníkům a po úniku důvěrných informací. Oba důvody označilo za nepřijatelné téměř 100 procent oslovených respondentů.



Značka a její dobrá pověst patří bezesporu k nejhodnotnějším aktivům firmy. Podle dotazování investiční skupiny Pioneer Investments by v očích naprosté většiny dotazovaných (98 %) značce nejvíce ublížilo neetické chování firmy vůči zákazníkům a také únik osobních informací na veřejnost (94 %). Nejméně by pak renomé značky ohrozila změna vlastníka.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více


Důvěrou veřejnosti by podle 9 z 10 respondentů otřásl i nenadálý pokles výkonnosti nebo výrazné finanční ztráty společnosti. Negativní světlo by na její pověst rovněž vrhlo odhalení nepříznivých informací o vlastníkovi firmy či jejím managementu. Naopak nejméně by v očích lidí renomé značky ohrozila změna vlastníka (42 %).

Graf č. 1 – Co by ve Vašich očích nejvíce poškodilo hodnotu značky finanční instituce / investiční společnosti?


Výzkum investiční skupiny Pioneer Investments - Graf 1 - Co by ve Vašich očích nejvíce poškodilo hodnotu značky finanční instituce / investiční společnosti?
Autor: Pioneer Investments

Jak ovlivňuje Čechy tradice a dlouhodobá znalost značky?



Většina Čechů vnímá renomé a tradici značky pozitivně, rozhodujícím kritériem při nákupu finanční služby jsou však pro ně konkrétní parametry nabídky. Nejčastěji se necháváme unést nízkými nebo nulovými poplatky a příslibem vyššího výnosu či úročení vkladů.

Nejrozsáhlejší databázi podílových fondů dostupných v ČR najdete zde

Téměř šest z deseti respondentů (58,5 %) uvedlo, že renomé firmy je pro ně důležité a tradičních značek si váží, nicméně v konkurenci těch nových ztrácejí tyto faktory při rozhodování na významu.

Žebříček nejlepších podílových fondů

Třetina dotazovaných pak uvedla, že na jejich volbu tradiční značky jednoznačně mají vliv, a míní, že na trhu budou mít vždy rozhodující slovo. Naopak pro asi 9 % respondentů je tato tradice a pověst přežitkem, na který při nákupním rozhodování nehledí.

Zhruba třetina Čechů si myslí, že na trhu budou mít vždy rozhodující slovo tradiční značky, a při výběru finančních produktů či služeb se rozhoduje právě podle jejich renomé.
Naopak pro šest z deseti dotazovaných je dobrá pověst a tradice finanční instituce sice důležitá, ale ve světle nové konkurence ztrácí při rozhodování význam.

Graf č. 2 – Má dobrá pověst značky a její tradice vliv na Vaše rozhodování?


Výzkum investiční skupiny Pioneer Investments - Graf 2 - Má dobrá pověst značky a její tradice vliv na Vaše rozhodování?
Autor: Pioneer Investments

Jedním z ukazatelů hodnocení spokojenosti se službami poskytovanými finanční institucí je tzv. TRIM* index.  Skupina Pioneer Investments v ČR se dle tohoto pravidelného celosvětového výzkumu spokojenosti se službami poskytovanými skupinou v oblasti produktové nabídky, podpory prodeje, marketingu, procesů a administrace mezi B2B klienty dlouhodobě drží na špici ve srovnání s relevantní konkurencí na domácím trhu.

„Skvělé výsledky TRIMu jsou pro nás samozřejmě potěšující a udržení vysoké kvality poskytovaných služeb je zároveň velkou motivací do budoucna. Jsme rádi, že pro obchodní partnery představujeme velmi důvěryhodnou společnost orientovanou na klienta, která je i po více než 85 letech působení na trhu schopna stále přicházet s inovacemi v oblasti produktů a investičních řešení a zároveň respektovat zajištění investičního rizika.“ říká Dana Kryńska, ředitelka marketingu a PR Pioneer Investments v ČR a SR.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Co čeká investory v roce 2026? Amundi předpovídá „kontrolovaný chaos“

Obrázek: Graf Akcie Světová ekonomika vstupuje do období „kontrolovaného chaosu“, kde se setkávají technologická transformace, geopolitické napětí a vyšší inflace. Amundi upozorňuje, že tyto faktory budou určovat tempo růstu v USA i Evropě a nabídnou nové investiční příležitosti i rizika...

Jaký byl vývoj ceny zlata za měsíc listopad?

Obrázek: Zlatý slitek Zlato je investicí, která si navzdory času uchovává svou hodnotu. Proto je jednou z nejbezpečnějších, stabilních a konzervativních investic. Zlato sice nenabízí vysoké zhodnocení, ale na druhou stranu nese nízké riziko a jeho hodnota...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna


Nejlepší nemovitostní fond
CREDITAS Nemovitostní I
Banka CREDITAS




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies