Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Kde jsou v Evropě a na světě nejvěrnější bankovní klienti a kde ti nejméně věrní

3.7.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Econcast
  


Banka - klientŠvýcarská společnost Econcast zkoumala věrnost klientů bance dle jednotlivých zemí, a to napříč všemi kontinenty. Zjištěné rozdíly nelze vysvětlit pouze kulturními předsudky příslušné země. Výzkum probíhal od roku 2013 do letoška formou rozhovorů s podnikateli a jednateli společností v zemích celého světa.



Econcast vedl od března 2013 do března 2015 rozhovory s více než 140 000 podnikateli a jednateli společností v 62 zemích po celém světě ohledně jejich preferencí týkajících se výběru bank. Vnímání primární banky se v jednotlivých zemích liší. Tento vztah poukazuje na celkovou schopnost doporučit po celém světě vybrané nové globální banky, mezi nimiž se například nachází i v Česku působící Citibank, Deutsche Bank a UniCredit Bank.


Důležitou roli v rámci výzkumu hrál termín Net promoter score (NPS) neboli „stupeň šíření informací ústním podáním“, vztahující se k bance, tj. parametr, který určuje, zda banka získává více nebo méně zákazníků, než je její přiměřené množství zákazníků. NPS je považován také za indikátor věrnosti, přičemž věrnost má silný vliv na nákup přídavných produktů v primární bance. Příznivci, tj. zákazníci ochotní doporučit příslušnou banku, jsou více nakloněni k nákupu od vlastní banky než nepříznivci, tj. zákazníci, kteří nejsou ochotni doporučit příslušnou banku.

Následující grafika ukazuje na mapě pomocí různého barevného odstínu modré a červené země s nejvíce či nejméně věrnými zákazníky. Čím je modrá více sytá, tím jsou klienti bankám více věrní. Naopak sytější červená znamená malou klientskou věrnost.

Věrnost klientů bankám v jednotlivých zemích světa
Autor: Econcast
- Klikněte pro zvětšení -

Podle obrázku jsou v Evropě nejvěrnější Irové, Nizozemci, Bulhaři, Rumuni a Švédové. Dobře na tom jsou banky i v Turecku, na Ukrajině, Litvě a ve Finsku. Podnikatelé a jednatelé společností v těchto zemích se považují za spokojené se svou primární bankou a jsou ochotni aktivně ji doporučit přátelům, kolegům a rodinným příslušníkům. Irové jsou nejvěrnější i v rámci celého světa.

Na druhé straně spektra, tj. země s nejméně věrnými klienty bank, jsou země jako: Portugalsko, Španělsko a Velká Británie. Dobře s věrností na tom nejsou ani banky v Itálii, Německu a Polsku. Nejméně věrné zákazníky na světě mají banky v Japonsku. Že by věrnost klienta u banky nějak souvisela i s technologickou vyspělostí země? Nicméně, pak by zase nebyla logická věrnost bankovních klientů např. ve Švédsku.

Česko je někde uprostřed, a to společně se Slovenskem a Maďarskem.

Tabulka s Net promoter score (NPS) podle zemí v Evropě


Věrnost klientů bankám - tabulka Net promoter score (NPS) podle evropských zemí
Autor: Econcast
- Klikněte pro zvětšení -

Červnová měsíční zpráva s názvem Econ-Cast Business Monitor, ze které jsme čerpali, je majetkem společnosti Econcast.


      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde



všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies