Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak cenné jsou značky českých bank a pojišťoven? Které nejvíce za poslední rok posílily?

5.11.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva společnosti Fincentrum
  


Česká spořitelnaFincentrum Banka roku zveřejnila žebříček značek českých bank a pojišťoven včetně jejich konkrétní hodnoty. Hodnota značky „Česká spořitelna“ překročila 70 mld. Kč a tato značka se umístila na prvním místě žebříčku. Následují ji Komerční banka a ČSOB. Z pojišťoven má největší hodnotu název „Kooperativa pojišťovna“, za kterou stojí Česká pojišťovna a Pojišťovna České spořitelny. Nejvíce meziročně vzrostla hodnota značky „Fio banka“.



Nejhodnotnější bankovní značku na českém trhu má Česká spořitelna. Obhájila tak prvenství z loňského roku, kdy byl žebříček hodnoty značek bank a pojišťoven na českém trhu představen poprvé. V oboru pojišťoven má největší hodnotu značka Kooperativa pojišťovny, která také obhájila loňské prvenství. Žebříček byl sestaven v rámci 14. ročníku ocenění Fincentrum Banka roku, jejíž výsledky budou vyhlášeny v příštím týdnu.


Cílem hodnocení, které provádí společnost Commercial Solutions s.r.o., s využitím metodiky BrandWorth, je kvantifikovat hodnotu značek bank a pojišťoven na českém trhu podle dané metodologie a srovnávat jejich vývoj v čase. Fincentrum Banka roku 2015 tak přináší zajímavý pohled na domácí finanční sektor.

V čele žebříčku bank pro letošní rok prvenství obhájila s nejhodnotnější značkou Česká spořitelna, následovaná Komerční bankou a Československou obchodní bankou. Nejrychleji rostla hodnota značky Fio banka. Hodnocení vychází z údajů za rok 2014.

Hodnota značky hodnocených bank v ČR v roce 2014 (dolní mez, v mil. Kč)



Banka Hodnota 2014* Banka Meziroční změna 2014/2013**
1 Česká spořitelna, a. s. 70 550 1 Fio banka, a.s. 445,10 %
2 Komerční banka, a. s. 53 432 2 J&T BANKA, a. s. 157,50 %
3 Československá obchodní banka, a. s. 49 536 3 Evropsko-ruská banka, a.s. 128,01 %
4 GE Money Bank, a. s. 23 000 4 UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. 57,42 %
5 UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. 21 639 5 PPF banka a. s. 56,76 %
Zdroj: Analýza BrandWorth, Fincentrum Banka roku 2015
*   hodnota značky finanční instituce v roce 2014 v mil. Kč
** změna hodnoty značky finanční instituce v roce 2014 ve srovnání s rokem 2013 v %

Mezi bankami meziročně v relativním vyjádření nejvíce vzrostla hodnota značek Fio banky, v absolutním vyjádření suverénně nejvíce vzrostla hodnota značky UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a PPF banky.

Mezi pojišťovnami opět zvítězila Kooperativa, nejvíce rostla značka Hasičské vzájemné pojišťovny



Žebříček pojišťoven vede stejně jako v roce 2014 Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, následována Českou pojišťovnou a Pojišťovnou České spořitelny. Nejvyšší relativní růst hodnoty vykázala za rok 2014 Hasičská vzájemná pojišťovna, v absolutním vyjádření nejvíce vzrostla hodnota značky Česká pojišťovna a.s.

Hodnota značky hodnocených pojišťoven v ČR v roce 2014 (dolní mez, mil. Kč)



Pojišťovna Hodnota 2014* Pojišťovna Meziroční změna 2014/2013**
1 Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group 11 657 1 Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s. 376,74 %
2 Česká pojišťovna a.s. (individuální výkazy) 7 439 2 AXA pojišťovna a.s. 42,52 %
3 Pojišťovna České spořitelny, a.s., Vienna Insurance Group 4 545 3 Česká pojišťovna a.s. (individuální výkazy) 36,50 %
4 Allianz pojišťovna, a.s. 4 413 4 ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB  34,65 %
5 BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. 1 210 5 ERGO pojišťovna, a.s. 31,31 %
Zdroj: Analýza BrandWorth, Fincentrum Banka roku 2015
*   hodnota značky finanční instituce v roce 2014 v mil. Kč
** změna hodnoty značky finanční instituce v roce 2014 ve srovnání s rokem 2013 v %


„Pro banky a jejich marketéry je pohled na hodnotu jejich značky důležitý. I ten je indikátorem, zda si právě jejich značka stojí na vysoce konkurenčním trhu dobře, nebo zda stagnuje,“ říká Petr Stuchlík, generální ředitel společnosti Fincentrum a zároveň předseda organizačního výboru ocenění Fincentrum Banka roku.

„Nehmotná aktiva a zejména hodnota značky tvoří již dnes na trhu finančních služeb hlavní zdroj konkurenční výhody, a podílí se tak nemalou měrou na tvorbě hodnoty pro vlastníky. I z výsledků letošní studie je patrné, že hodnota značky tvoří u finančních institucí nezanedbatelný podíl na hodnotě celé společnosti“, doplňuje Romana Čižinská, spoluautorka prezentované studie.

„Žebříček dává velmi zajímavé srovnání v čase. Zatímco hodnota značek největších bank na českém trhu klesá či stagnuje, menší banky útočí na jejich pozice a kontinuálně zvyšují hodnotu značky i její image,“ uzavírá Tomáš Krabec, spoluautor prezentované studie.


      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde



všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies