Autobazary přicházejí s novým typem financování ojetin
| 2.2.2016 | Zdeněk Bubák, zpráva APPAA | |
Nový způsob, jak financovat ojetý vůz, začínají nabízet některé autobazary. Jde o kombinaci operativního leasingu a spotřebitelského úvěru. Zákazníci si mohou vybrat vozidlo při nulové akontaci a nízkých měsíčních splátkách. Po uplynutí dvou nebo tří let mají na výběr – buď zůstatkovou hodnotu doplatí nebo nabídnou autobazaru vozidlo k zpětnému odkupu. Stále více lidí chce totiž vůz využívat ihned bez nutnosti spořit dopředu.
Podle průzkumu společnosti Auto ESA dnes 67 % kupujících netrvá na tom, že auto musí vlastnit, ale přesto ho chtějí ihned využívat. Tento trend tak kopíruje chování zákazníků v západní Evropě nebo USA, kde se formou splátek nakupuje až 80 % všech automobilů. „Česká veřejnost si začíná uvědomovat, že provozování automobilu nemusí být nutně spojeno s dlouhodobým spořením na akontaci a následnou finanční zátěží vysokých splátek. Je to výsledkem zlepšující se finanční gramotnosti obyvatel a nabídkou nových finančních produktů,“ tvrdí Petr Přikryl, předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů ČR. Snížení finanční zátěže pro zákazníky spočívá především v garanci nabídky zpětného odkupu vozidla za aktuální výkupní cenu platnou v době odkupu. V praxi si tak klient pořídí vozidlo s nulovou akontací, za které platí fixní měsíční splátku. Na konci splátkového období si pak může vůz buď odkoupit, nebo jej za předem stanovených podmínek vrátit do bazaru, případně si vybrat nové auto. „Věříme, že tento produkt osloví především ty zákazníky, kteří chtějí naspořené finanční prostředky využít na něco jiného než na nákup vozu, ale přesto si vůz chtějí pořídit,“ říká Pavel Foltýn z autobazaru Auto ESA, který novinku nabízí pod označením Operativní financování. Zařazení nového finančního produktu chystá například také autobazar Auto Špaček. Garance nabídky zpětného odkupu je zároveň i určitou pojistkou pro ty, kteří by mohli mít problémy se splácením. Po uplynutí dohodnutého období totiž může zákazník vůz prodat zpět do autobazaru a získat tak část financí zaplacených formou předchozích splátek. „Nižší splátky rodinám i jednotlivcům uleví z napjatého rozpočtu a je reálné, že se to projeví také určitým poklesem v počtu exekucí,“ vysvětluje Kateřina Procházková z portálu poradnaveritele.cz. Průměrné stáří vozů v ČR je jedno z nejvyšších v Evropě Nový typ financování by se mohl pozitivně promítnout i do stáří vozového parku v České republice. Průměrný věk registrovaných vozů totiž posledních dvacet let každoročně stoupá. Loni se vyšplhal až na 14,73 roku, což je jedno z nejvyšších čísel v celé Evropě. „Pokud tento způsob financování ojetých automobilů změní chování zákazníků a povede tak k výraznějšímu nakupování mladších ojetin, na stáří vozového parku v České republice se to projeví,“ vysvětluje Pavel Tunkl ze Svazu dovozců automobilů.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|