Banky plánují novou splátkovou funkci k platebním kartám. Zaplatíte ihned nebo postupně
					
						| 25.4.2016  |  Zdeněk Bubák, Veronika Dusová |   | 
					 
				 
                 
                 
                
					
                      Některé banky v Česku uvažují o možnosti rozšíření funkčnosti u platebních karet. Novinka by umožnila držiteli karty, zda placenou částku zaplatí ihned z účtu či z úvěru v případě kreditní karty a nebo se rozhodne pro splácení obnosu v několika splátkách. Placení pomocí splátek přímo z karty plánují Raiffeisenbank a UniCredit Bank. Podobnou funkci již v tuzemsku nabízí Home Credit a objevují se na kartách vydaných Citibank.    
                
				 
                 
                
                
                 
                
					
                    Tuzemské banky plánují zjednodušení nakupování na dluh v kamenných i v internetových obchodech. K platebním kartám, a to kreditním i debetním, nabídnou novou funkci, která lidem umožní se rozhodnout, jestli cenu nákupu zaplatí rovnou, nebo si ji rozloží do několika měsíčních splátek.    Nebude se jednat o nový typ platební karty, ale pouze o rozšíření současných funkcí. Možnost rozložit si platbu do několika splátek mohou vydavatelé platebních karet nabízet v internetovém nebo mobilním bankovnictví, případně telefonicky přes callcentrum. Klient má pak možnost zvolit, zda se mu platba kartou odečte celá nebo si zvolí její rozložení do splátek. V Turecku nebo ve Španělsku má dnes zákazník možnost provést tuto volbu přímo při realizaci platby na platebním terminálu u obchodníka.      Banky chtějí tímto krokem hlavně reagovat na stagnaci kreditních karet v ČR. Zatímco zájem o debetní karty každoročně roste a na konci minulého roku jich Češi měli již přes 9 milionů, počet kreditních karet zůstává už několik let na zhruba 2 milionech.    Hlavní rozdíl mezi kreditní kartou se splátkovou funkcí a klasickou kreditní kartou je v nižší úrokové sazbě, která je na konkrétní částku rozloženou do splátek aplikována.      Spuštění této funkce na svých platebních kartách plánuje zatím Raiffeisenbank a UniCredit Bank. Raiffeisenbank se chystá tuto možnost nabídnout již ve druhém pololetí tohoto roku nejprve na kartách kreditních. UniCredit Bank zveřejnila zatím jen to, že přípravy na spuštění této funkce běží. Další bankou, která zatím novinku zvažuje, je Komerční banka.    Jakých minimálních, popř. maximálních, částek bude muset nákup dosahovat, aby bylo možné uplatnit splátkovou funkci, není zatím známo. Je pravděpodobné, že každá banka bude mít tyto částky stanovené odlišně, a to také zvlášť pro kreditní a debetní karty. Tato nová splátková funkce by mohla mít u klientů bank kladný ohlas, bude se jednat o jednodušší a rychlejší alternativu splátkového prodeje. Na prosazení splátkových karet v českých bankách pracují asociace MasterCard i Visa.    Podobná funkce se v Česku již vyskytuje u Home Creditu a u Citibank karet     V současné době je v Česku v omezené míře k dispozici podobná možnost nákupu na splátky, a to ke kreditním kartám Home Creditu a ke kartám Citibank, které byly převedeny pod Raiffeisenbank.    U karet původně vydaných Citibank, v současné době převedených na Raiffeisenbank, se jedná o program Automatický nákup na splátky. Do Automatického nákupu na splátky se mimo plateb za zboží a služby zařazují také výběry hotovosti z bankomatu. Minimální částka pro tento program je 2 000 Kč a doba splácení se pohybuje od 12 do 36 měsíců. Klient si minimální částku a dobu splácení může zvolit individuálně. Pokud si tedy klient zvolí jako minimální částku transakcí k převedení do programu například 2 000 Kč a dobu splatnosti 24 měsíců, jsou mu v daném měsíci sečteny všechny položky vyšší než 2 000 Kč a výsledná částka mu je rozložena na splátky do 24 měsíců. Nižší platby a výběry z bankomatů než 2 000 Kč nejsou do programu započítány, částka je splatná celá. Výhodou je nižší úroková sazba.    U Home Creditu se jedná o splátkový program Peníze na účet, který umožňuje převést peníze z kreditní karty na bankovní účet, jejich rozložení do splátkového kalendáře s jasně definovaným počtem a výší pevných splátek. Když tedy klient například uskuteční platbu v obchodě ve výši 5 000 Kč a chce si ji rozložit na splátky, musí zavolat ještě tentýž měsíc na zákaznickou linku Home Creditu a nahlásit, jakou platbu chce rozložit na splátky a při jaké době splatnosti. Minimální částka je 3 000 Kč a doba splatnosti 12 až 60 měsíců. Výhodou je také nižší úroková sazba.    Výhodou nového řešení splátkové funkce v internetovém nebo mobilním bankovnictví bude především to, že si klient bude moci volbu splátek nastavit sám, případně bude mít na výběr i z počtu splátek a tomu odpovídajících úrokových sazeb. 
                
				 
                 
                
                
                 
                
                 
                 
                 
                
  všechny články |  | 
                
                    
                    
                
                Dále v rubrice
                 
                
					
						
							
                                 
                                Žebříček běžných účtů v říjnu: První místo patří Raiffeisenbank, následuje Moneta
                                 
                                 
                                
                                     
                                    Přinášíme vám nový žebříček běžných osobních účtů. Upravili jsme kritéria hodnocení, do kterých jsme například zařadili náklady na vedení osobního účtu pro dva typy modelových klientů nebo bonusy a slevy, které může klient reálně získat. První místo patří...
                                 
                             | 
						 
							
                                 
                                Raiffeisenbank spustila InfoZónu. Nová funkce v aplikaci přináší ověřené informace o financích
                                 
                                 
                                
                                     
                                    Raiffeisenbank spustila InfoZónu, novou funkci ve své mobilní aplikaci. Tato sekce slouží jako spolehlivý a srozumitelný zdroj informací z oblasti financí a každodenního života. Cílem je nabídnout lidem spolehlivý zdroj informací přímo v prostředí, které dobře znají a považují za bezpečné...
                                 
                             | 
						 
							
                                 
                                Banka CREDITAS vypne online služby na téměř pět dní, co to pro její klienty znamená?
                                 
                                 
                                
                                     
                                    Banky pravidelně provádějí plánované odstávky svých systémů, které obvykle trvají několik hodin nebo maximálně přes noc. Banka CREDITAS nyní chystá mimořádně dlouhou odstávku, která potrvá několik dní. Důvodem je přechod na novou generaci interních bankovních...
                                 
                             | 
						 
							
                                 
                                Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?
                                 
                                 
                                
                                     
                                    Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním...
                                 
                             | 
						 
					 
				 
                 
                všechny články v rubrice
                 
                 
                 
                
                 
                 
                 
                
                 
                 
                
                 
                 
                
                
                
             |