Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Zákaznické linky stále v komunikaci mezi firmami a jejich zákazníky dominují. V něčem se zlepšily, ale problémy přetrvávají

3.7.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Cofidis
  


Zákaznická linkaMinimálně ještě pět let nebude veškerá komunikace mezi poskytovatelem služby a zákazníkem v online podobě. V dialogu mezi spotřebiteli a firmami totiž hrají podle průzkumu společnosti Cofidis stále jednoznačně prim zákaznické linky. Podle Cofidisu se úroveň telefonického servisu v posledních letech zvyšuje. Na druhé straně ale rostou i rozdíly mezi jednotlivými firmami, kdy se špičkový servis střídá s méně kvalitními. Na vině jsou zejména základní chyby a fluktuace zaměstnanců.



Pro někoho možná bude překvapivé, že v záplavě technologických vymožeností Češi zatím stále nejvíce využívají zákaznické telefonické linky. V roce 2015 je využívalo 60 % lidí, letos dokonce téměř ¾ Čechů. Aktuální údaje, které nám poskytla společnost Cofidis z výsledků svého průzkumu, ukazují na pozitivní trend v úrovni zákaznických linek. Více lidí než před dvěma lety ji vnímá jako výbornou a další registrují alespoň jisté zlepšování. Je tu ale jedno velké ale.

Každá společnost je jiná



Většina lidí dotázaných v rámci výzkumu nechce uvádět jednoznačné celkové hodnocení, protože vnímají, že se úroveň zákaznických linek zásadně liší firmu od firmy nebo podle toho, kvůli čemu člověk volá. Porovnání s rokem 2015 navíc ukazuje, že individuální rozdíly mezi jednotlivými firmami jsou stále větší. „Práce na zákaznickém oddělení není snadná, ale pro firmy má zcela zásadní roli. I jeden telefonát může jejich image vážně poškodit, nebo naopak na základě pozitivní zkušenosti a doporučení přilákat nové klienty. V případě finančních společností pomůže kvalitní zákaznický servis také rychle osvětlit možné nejasnosti nebo poradí s financemi klientům, kteří se dostali do nepříjemné životní situace,“ říká Radek Bögi, ředitel zákaznického oddělení společnosti Cofidis.

Stroje zatím lidi nenahradí



Podrobnější výsledky průzkumu přitom ukazují, že sebelepší technika v tomto případě nestačí a nezbytná je lidská síla. Právě dlouhé čekání před přepojením na operátora, hlasový automat a zdlouhavé proklikávání se skrze něj vadí většině Čechů na zákaznických linkách nejvíce. Průzkum dále ukázal, že téměř 15 % Čechů má velký problém se samotnými operátory. Za nejčastější důvody lidé uvádějí nedostatečné znalosti některých operátorů, aroganci, nepříjemné chování nebo neschopnost vyřešit daný problém.

Příčinou těchto situací mohou být přitom časté změny v personálním složení call center, které firmy nutí využívat nezkušené operátory. „Situace zákaznických center v Praze je specifická a odlišná od zbytku republiky. Poptávka po práci je nízká a kvalitní lidé stojí zaměstnavatele více peněz. Nouzová či extrémní řešení však nejsou vždy nezbytná. Mnohdy se stačí postarat jen o to, aby zaměstnanci věděli, jak je jejich práce pro firmu důležitá a aby viděli její výsledky v praxi,“ popisuje Bögi z Cofidisu.     

Poplatek za hovor je přežitek



Přes problémy, se kterými se zákaznické linky v Česku potýkají, jsou patrné i jisté pokroky potvrzující již zmíněnou zlepšující se úroveň. Typickým příkladem je poplatek za hovor na zákaznickou linku. Před dvěma lety to byl ještě největší problém pro takřka čtvrtinu Čechů, dnes ho již zmiňuje jen necelá desetina. „Mimo dalších samoobslužných kanálů se nám osvědčilo např. zavedení zpětného volání, kdy na webu zadáte své telefonní číslo a operátor vám zdarma sám zavolá. Je to jednoduché a šetří to čas i peníze. Navíc nám to umožňuje lépe plánovat kapacitu a naši operátoři jsou díky tomu lépe dostupní na příchozích linkách,“ dodává Bögi.

Co Vám nejvíce vadí na zákaznických linkách? Podíl v %
Dlouhá doba čekání před přepojením na operátora 23,4
Zdlouhavý proces proklikávání se před přepojením na operátora 22,1
Poplatek za hovor na zákaznickou linku 9,9
Nastavený hlasový automat 8,8
Nedovolatelnost některých zákaznických linek 6,3
Nedostatečné znalosti některých operátorů 5,7
Vložené nabídky akčních produktů a služeb 5,5
Monitorování hovoru 4,8
Arogantní či nepříjemné chování některých operátorů 4,4
Nevyřešení problému a odkázání na osobní kontakt na pobočce 3,4
Hudba při čekání na spojení 2,3
Vadí mi něco jiného 0,8
Nevadí mi nic 2,7
Zdroj: Cofidis

COCOFIDIS je finanční skupina s mezinárodní působností, která působí na českém trhu od roku 2004. Nyní je zastoupena v 8 evropských zemích. Společnost COFIDIS s.r.o. se specializuje na poskytování nebankovních spotřebitelských úvěrů a nabízí svým klientům a obchodním partnerům další finanční produkty.



      
  



Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?

Obrázek: Hodiny a peníze I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...

Aktuální data z hypotečního trhu: Průměrná sazba klesla, jaká je aktuální nabídka?

Obrázek: Smlouva o hypotéce a kalkulačka V říjnu 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,4 miliardy Kč. Od začátku roku tak jejich objem dosáhl 265 miliard korun, což je o 78 miliard více než před rokem. Aktuální informace o novém ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

všechny články v rubrice









   
 
PRESTO půjčka od UniCredit Bank
Úrok už od 4,49 % p.a.
UniCredit Bank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna


Lepší půjčka od Trinity Bank
Úrok 3,99 % p.a.
Trinity Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies