Sberbank začala využívat robotický software pro poskytování úvěrů
17.8.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Sberbank | |
Česká Sberbank informovala, že je mezi prvními bankami v Evropě, které využívají softwarového robota. Ten je určený k tomu, aby zautomatizoval a zrychlil proces čerpání schválených úvěrů. To, co lidem trvá půl hodiny, robot zvládá do pěti minut a bezchybně.
Sberbank v Česku zprovoznila softwarového robota, kterému lidé z banky říkají Standa a je využíván v zázemí banky (v tzv. back office), kde zastává rutinní administrativní činnosti spojené s čerpáním schválených úvěrů. „S rekordním počtem poskytnutých spotřebitelských a hypotéčních úvěrů samozřejmě roste i objem prací při jejich zpracování v back office banky. Abychom udrželi kvalitu a rychlost poskytovaných služeb, rozhodli jsme se pro automatizaci některých procesů,“ vysvětluje Karel Soukeník, Chief Operation Officer a člen představenstva banky. Robot Standa prý ušetří 450 hodin lidské práce měsíčně, jinak řečeno zastane práci tří lidí na plný úvazek. Uvolnil ruce přetíženému týmu back office, který se díky tomu může soustředit na sofistikovanější práci s vyšší přidanou hodnotou pro rychlé a co nejkvalitnější služby klientům. Je nejen rychlejší, ale zároveň nedělá žádné chyby. Časem Sberbank plánuje zjednodušit a urychlit i další procesy banky. Vedle automatizace čerpání úvěrových produktů má robot potenciál zrychlit manuální činnosti třeba v účtárně a dalších back officových odděleních. Srovnání spotřebitelských půjček najdete zde Dodavatelem aplikace, patřící do skupiny Robotic Process Automation software, je britská firma Blue Prism. Život mu vdechl až projektový tým zaměstnanců Sberbank CZ. Od něj Standa dostal i své jméno. Softwarový robot je vhodný pro automatizaci opakujících se administrativních procesů řízených pravidly a nevyžadujících složité rozhodování. Srovnání hypoték najdete zde
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...
|
Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky
V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...
|
Přehled spořicích účtů s garantovanou sazbou: Další banka nabízí 4% úrok
S příchodem září došlo u některých bank ke změně nabídky spořicích účtů nebo výše jejich úrokových sazeb. Například mBank přidala do své nabídky nové produkty, na kterých garantuje úrokovou sazbu. Jak dlouhá je garance u mBank a co nabízejí ostatní banky...
|
Nový asistent v bance: Jak umělá inteligence zrychluje schvalování hypoték
Digitální bankovnictví zažívá revoluci, v jejímž čele stojí umělá inteligence. Technologie, kterou si spojujeme hlavně s chatboty, se stává klíčovým nástrojem, který přináší zásadní změny. Banky díky ní urychlují schvalování hypoték, efektivněji bojují proti podvodům...
|
všechny články v rubrice
|