Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Air Bank překonala ostatní banky v počtu aktivních uživatelů mobilního bankovnictví. V My Air budou další novinky

24.5.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank
  


Air BankMobilní aplikaci My Air má ve svém telefonu přes 285 tisíc klientů Air Bank, tedy přibližně každý druhý. Měsíčně se do ní přihlásí přes 200 tisíc klientů, a denně je to už dokonce stejný počet lidí jako do internetového bankovnictví. Klienti prý využívají stále více funkcí, které jim aplikace nabízí. Podle Air Bank počet lidí, kteří u ní měsíčně využívají mobilní banku, předčí podobné číslo u konkurenčních, a to i velkých, bank. Každý den se pak přes aplikaci ke svým účtům přihlásí už stejný počet lidí jako přes internetové bankovnictví - 90 tisíc.  Banka připravuje sjednání půjčky z mobilní aplikace, využití slev na nákupy nebo správu účtů z jiných bank.


„Za rostoucím využíváním mobilní aplikace stojí hlavně dvě věci. Zaprvé, Air Bank jsme od začátku stavěli jako digitální banku. Pro klienty zvyklé na používání internetového bankovnictví je tak přechod na mobilní aplikaci poměrně jednoduchý. A zadruhé, mobilní aplikaci bereme od její první verze jako další plnohodnotný kanál pro používání banky a přidáváme do ní stále víc služeb tak, aby klienti časem nic jiného než aplikaci nemuseli používat,“ říká Jakub Petřina, ředitel produktů a marketingu Air Bank.

Žebříček běžných účtů najdete zde

Půjčka přes mobil i přehledný kontokorent



Letos by se měly možnosti aplikace My Air (mobilního bankovnictví Air Bank) dále rozšířit. Brzy v aplikaci přibude například možnost sjednat si půjčku a bude doplněn i kontokorent, který banka doposud nenabízí.

„Již dnes některé banky říkají, že nabízí půjčku v mobilu, v naprosté většině případů se ale jedná jen o vstup do žádosti o půjčku, kterou pak klient musí dokončit na pobočce nebo v internetovém bankovnictví. U nás si klient přes mobil zařídí půjčku skutečně od začátku do konce,“ dodává Jakub Petřina.

V mobilní aplikaci klienti také brzy uvidí svůj případný kontokorent, který jim Air Bank nově nabídne. Kontokorent půjde v první fázi zřídit jen v internetovém bankovnictví a do budoucna banka plánuje umožnit jeho vyřízení opět i přes aplikaci. Ale už se spuštěním služby budou moct klienti v aplikaci zjistit stav čerpání svého kontokorentu. Díky lepšímu zobrazení zůstatku klienti poznají, jestli čerpají ještě své úspory, nebo už peníze půjčené přes kontokorent. Sjednání i vedení kontokorentu bude bez poplatku.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Odměny za placení a možnost vybrat z bankomatu mobilem



Další novinkou připravovanou v mobilní aplikaci jsou Odměny za placení. V aplikaci si klienti vyberou nabídku konkrétního obchodníka a slevu si aktivují. Pak už stačí jen zaplatit kartou, platební nálepkou nebo telefonem. Odměnu ve formě cash backu pak Air Bank klientovi připíše na jeho běžný účet.

Odměny za placení budou mít ve své aplikaci všichni klienti Air Bank, seznam obchodníků zapojených do slevového programu bude průběžně aktualizován.

Banka svým klientům chce také umožnit nahlížet přímo z bankovnictví Air Bank na jejich případné účty v jiných bankách tak, jak to jednotlivé banky budou umožňovat. „Technicky jsme na propojení přes takzvané otevřené bankovnictví připraveni už od ledna 2018. A vypadá to, že velké banky budou už brzy připraveny také, takže bychom našim klientům nahlížení na účty v jiných bankách přes internetové a mobilní bankovnictví mohli umožnit,“ dodává Jakub Petřina.




Letos v listopadu Air Bank klientům nabídne také výběry z bezkontaktních bankomatů pomocí chytrého telefonu. Air Bank má bezkontaktních všech svých 350 bankomatů a byla první bankou v Česku, která bezkontaktní čtečky na své bankomaty přidala, a to téměř souběžně s ČSOB.

Sedm týdnů již mohou klienti Air Bank platit svým mobilem v obchodech, a to přes aplikaci My Air. Banka nešla cestou Google Pay. Pro placení je třeba chytrý telefon se systémem Android a funkcí NFC a zmíněná aplikace My Air.

Brzy si klienti i v mobilu (již to funguje v internetovém bankovnictví) budou moct zobrazit PIN ke své platební kartě nebo nálepce.

Související články:
Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v září. Jaké inovace v této oblasti banky provedly?

Produktové novinky bank v červenci aneb co nového pro nás banky připravily?

Mobilní aplikace My Air má verzi pro děti

Air Bank chystá do mobilního bankovnictví fulltextové vyhledávání a další novinky

Konzervativní Češi mají kupodivu rádi moderní technologie, například při využívání mobilního bankovnictví


Air Bank v číslech



Mobilní aplikace My Air


  • 285 tisíc klientů Air Bank má aplikaci (banka má nyní 628 tisíc klientů)
  • 200 tisíc unikátních klientů se přihlásí do aplikace za měsíc
  • 90 tisíc unikátních klientů se přihlásí do aplikace denně = 90 tisíc unikátních klientů se také denně přihlásí do internetového bankovnictví
  • 25 tisíc lidí už napsalo na My Air recenzi na Google Play nebo Apple store s průměrným hodnocením 4.7 – 4.8

Platby mobilem


  • Pět týdnů od spuštění (to vychází cca do půli května) si platby mobilem v My Air zapnulo 33 tisíc klientů, provedeno bylo 160 tisíc plateb za 58 milionů korun

Jak klienti Air Bank využívají online kanály vůči pobočkám?


  • Přes pobočky si v Air Bank účet založí přibližně 80 % klientů, přes internet je to pak cca 20 %.
  • Pak ale klienti začínají daleko více využívat online kanály i pro zřízení nových služeb, cca přes 60 % lidí si už nové služby sjednává samo online, zbytek zajde na pobočku (s rozdíly v konkrétních službách, třeba cestovní pojištění si drtivá většina sjedná online, u hypotéky se přijde klient spíš poradit na pobočku a nechat si pomoct s vyplněním žádosti)
  • Samotné platby jsou dělány vlastně jen online, pouze cca 2 % klientů využije možnost zadat platbu s pomocí na pobočce.


      
  




všechny články
Dále v rubrice

Hello bank! snižuje úrokovou sazbu u spořicího účtu od května, Trinity Bank to stihla ještě na konci února

Obrázek: Peníze Hello bank! od května letošního roku sníží úrokovou sazbu u spořicího účtu, běžný účet nebude nově úročen vůbec. Hello bank! je tak další z bank, které avizovaly změnu úročení v průběhu roku. Od dubna...

Penzijní spoření lze nově sjednat v internetovém bankovnictví George

Obrázek: Slečna s notebookem Pro uzavření doplňkového penzijního spoření již nemusí klienti České spořitelny kontaktovat svého bankéře osobně či telefonicky, ale mohou celý proces uzavření penzijního spoření od začátku do konce...

Komerční banka spustila fulltextové vyhledávání v internetovém bankovnictví

Obrázek: Komerční banka Od února mohou všichni uživatelé internetového bankovnictví MojeBanka od Komerční banky využít novou funkci – fulltextové vyhledávání. Komerční banka tímto vylepšením reaguje na poptávku...

Bankovní identita: 14 otázek a odpovědí

Obrázek: Oko Od letošního roku je v České republice umožněno se přihlásit s pomocí bankovní identity jednotlivých bank k službám státu, konkrétně eGovermentu. Společnost Bankovní identita na trh přinese řešení i pro soukromý...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší spořicí účet roku 2020
Hello bank!
Hello bank!


Nejlepší penzijní spoření roku 2020
Česká spořitelna - penzijní společnost
Air Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz