Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi přeceňují své znalosti o finančních produktech

1.8.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Home Credit
  


PenízeDevadesát procent lidí tvrdí, že když si vybírají finanční produkt, hodně se zabývají srozumitelností informací a podmínek. Hledají je na webech jednotlivých společností. Jenže se zdá, že realita je jiná – každý druhý totiž přiznává, že vlastně vůbec nezná bonusy, které jsou s finančními produkty spojené, pokud vůbec nějaké mají. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK  pro společnost Home Credit.


Na trhu je obrovské množství nejen různých produktů, ale také společností, které je poskytují. Je tedy velmi důležité se ve všem dobře zorientovat a nerozhodovat se pod tlakem. „Lidem radíme, aby si vzali dostatek času na rozmyšlenou, jaký produkt skutečně potřebují, a následně si porovnali dostupnou nabídku. Zabere to sice nějaký čas, ale tato investice se určitě vyplatí,“ radí Jaroslav Ondrušek, analytik trhu společnosti Home Credit.

Srovnejte si náklady na vedení účtu v různých bankách

Při výběru produktu je nejdůležitější cena



Které faktory jsou pro takové zvažování nejdůležitější? Nepřekvapivě je to cena, na niž se zaměřuje devět osob z deseti. Svou váhu ale má i rychlost. Respondenti si údajně čím dál více všímají i toho, zda mají o produktu dostatek informací a jestli jsou srozumitelné. Ovšem zdá se, že lidé spíše tuší, že by se zajímat měli – realita je totiž jiná. Když jsou totiž dotázáni, zda opravdu znají výhody a bonusy, které jim produkt přináší, každý druhý přiznává, že je buď nemá, nebo o nich vlastně neví. „Lidé se často snaží ukázat jako lepší – tuší, že by se zajímat měli, a tak se k tomu hlásí. Jenže ve skutečnosti to bohužel tak slavné není,“ myslí si Ondrušek.

Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde


Nezávislé testy? Ne, zajímá nás spíš zkušenost kamaráda



Pokud si lidé berou finanční produkt, často tápou a bojí se, že naletí nesolidnímu poskytovateli nebo podepíšou nevýhodnou smlouvu. Rádi proto využívají zkušenosti ostatních. Obrací se především na své kamarády, kteří už produkt využívají, ale sledují i recenze na internetu. Práci se zjišťováním názorů ostatních si dávají čtyři lidé z pěti.

„Velké možnosti dává lidem internet, kam mohou klienti psát své zkušenosti s konkrétní společností i jejími službami. Pozor ale na falešné recenze, kterými si mohou firmy vylepšovat svůj obraz,“ varuje Ondrušek. Radí, aby se lidé raději řídili výsledky nezávislých testů a žebříčků, jako jsou například Index odpovědného úvěrování nebo Navigátor bezpečného úvěru. Jenže tato cesta zdaleka není tak oblíbená, na nezávislá hodnocení se ohlíží jen asi každý druhý.

Lidé zároveň tvrdí, že v jejich rozhodování nehraje velkou roli reklama.


Chválíme si rychlost



Naprostá většina klientů si ale vybere dobře a službu si chválí. Každý pátý pozitivně hodnotí rychlost a flexibilitu, jako dobrou vnímají také srozumitelnost a dostatek poskytnutých informací. Pokud už respondenti zmiňují nějaká negativa, zaměřují se na kritiku právě těch společností, které dostatek informací nedávají.

Průzkum byl realizován společností Home Credit na přelomu ledna a února 2018, a to na vzorku 500 respondentů.


      
  


Související články:
Home Credit jako první úvěrová společnost umožňuje svým klientům platit mobilem pomocí Google Pay

Češi preferují půjčky online před osobním sjednáním

Home Credit přichází s Flexibilní půjčkou, která umožní platit různě velké splátky podle finanční situace

Většina lidí si dnes raději půjčuje peníze přes internet. Co lidi u půjček zajímá?

Ceny nakupovaného zboží porovnáváme, ale u finančních produktů to neplatí



všechny články
Dále v rubrice

Jaké novinky v pojištění představily pojišťovny na začátku roku?

Obrázek: Digitalizace V roce 2024 některé pojišťovny představily novinky u svých pojištění. Slavia pojišťovna u cestovního pojištění přichází s novým limitem plnění 100 milionů korun. Pillow představila první „zelenou kartu“ pro lyžaře v mobilu v rámci pojištění majetku...

mBank garantuje do konce června úrokové sazby na spořicích účtech

Obrázek: Kasička modré prasátko mBank klientům do 30. 6. 2024 garantuje stávající úrokové sazby na spořicích účtech. U mSpoření zůstává úroková sazba 5,5 % p.a. bez podmínek pro nové i stávající klienty. V článku se také dočtete, jak si vedly další banky...

Přehled dluhopisů na Finparádě za měsíc únor

Obrázek: Ilustrace robo advisor Dluhopis, nebo také obligace či bond, je druh cenného papíru, který je pro investory jednou z možností zhodnocení peněz a pro vydavatele možností, jak si výhodně zajistit dlouhodobější zdroj financování. Na Finparádě se zaměřujeme na dluhopisy...

V Česku opět ožívá realitní trh. Prodeje bytů vzrostly v průběhu roku 2023 o desítky procent

Obrázek: Bytovka Tuzemský realitní trh zažívá od loňského jara z pohledu počtu transakcí růst u všech typů nemovitostí. Prodeje u novostaveb v posledním čtvrtletí meziročně vzrostly téměř dvojnásobně, u starších bytů to bylo o 49 % a prodeje rodinných domů posílily o 45 %...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz