Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi přeceňují své znalosti o finančních produktech

1.8.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Home Credit
  


PenízeDevadesát procent lidí tvrdí, že když si vybírají finanční produkt, hodně se zabývají srozumitelností informací a podmínek. Hledají je na webech jednotlivých společností. Jenže se zdá, že realita je jiná – každý druhý totiž přiznává, že vlastně vůbec nezná bonusy, které jsou s finančními produkty spojené, pokud vůbec nějaké mají. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK  pro společnost Home Credit.



Na trhu je obrovské množství nejen různých produktů, ale také společností, které je poskytují. Je tedy velmi důležité se ve všem dobře zorientovat a nerozhodovat se pod tlakem. „Lidem radíme, aby si vzali dostatek času na rozmyšlenou, jaký produkt skutečně potřebují, a následně si porovnali dostupnou nabídku. Zabere to sice nějaký čas, ale tato investice se určitě vyplatí,“ radí Jaroslav Ondrušek, analytik trhu společnosti Home Credit.

Srovnejte si náklady na vedení účtu v různých bankách

Při výběru produktu je nejdůležitější cena



Které faktory jsou pro takové zvažování nejdůležitější? Nepřekvapivě je to cena, na niž se zaměřuje devět osob z deseti. Svou váhu ale má i rychlost. Respondenti si údajně čím dál více všímají i toho, zda mají o produktu dostatek informací a jestli jsou srozumitelné. Ovšem zdá se, že lidé spíše tuší, že by se zajímat měli – realita je totiž jiná. Když jsou totiž dotázáni, zda opravdu znají výhody a bonusy, které jim produkt přináší, každý druhý přiznává, že je buď nemá, nebo o nich vlastně neví. „Lidé se často snaží ukázat jako lepší – tuší, že by se zajímat měli, a tak se k tomu hlásí. Jenže ve skutečnosti to bohužel tak slavné není,“ myslí si Ondrušek.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde


Nezávislé testy? Ne, zajímá nás spíš zkušenost kamaráda



Pokud si lidé berou finanční produkt, často tápou a bojí se, že naletí nesolidnímu poskytovateli nebo podepíšou nevýhodnou smlouvu. Rádi proto využívají zkušenosti ostatních. Obrací se především na své kamarády, kteří už produkt využívají, ale sledují i recenze na internetu. Práci se zjišťováním názorů ostatních si dávají čtyři lidé z pěti.

„Velké možnosti dává lidem internet, kam mohou klienti psát své zkušenosti s konkrétní společností i jejími službami. Pozor ale na falešné recenze, kterými si mohou firmy vylepšovat svůj obraz,“ varuje Ondrušek. Radí, aby se lidé raději řídili výsledky nezávislých testů a žebříčků, jako jsou například Index odpovědného úvěrování nebo Navigátor bezpečného úvěru. Jenže tato cesta zdaleka není tak oblíbená, na nezávislá hodnocení se ohlíží jen asi každý druhý.

Lidé zároveň tvrdí, že v jejich rozhodování nehraje velkou roli reklama.


Chválíme si rychlost



Naprostá většina klientů si ale vybere dobře a službu si chválí. Každý pátý pozitivně hodnotí rychlost a flexibilitu, jako dobrou vnímají také srozumitelnost a dostatek poskytnutých informací. Pokud už respondenti zmiňují nějaká negativa, zaměřují se na kritiku právě těch společností, které dostatek informací nedávají.

Průzkum byl realizován společností Home Credit na přelomu ledna a února 2018, a to na vzorku 500 respondentů.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Zlato a stříbro po silném pololetí: prostor pro další růst, nebo stagnace?

Obrázek: Investiční zlato Po silném prvním pololetí se drahé kovy dostávají do fáze konsolidace. Zatímco cena zlata se drží v úzkém pásmu pod historickými maximy, stříbro se díky strukturálním faktorům vydalo vzhůru. Jaké faktory ovlivňují jejich další vývoj a co očekávají analytici Saxo Bank...

Zahraniční karta Air Bank: Klíč k výhodným platbám a výběrům po celém světě

Obrázek: Air Bank logo Cestování, nákupy na zahraničních e-shopech či výběry hotovosti mimo Českou republiku – to jsou dnes běžné finanční situace, kdy dochází k platbám v cizích měnách. Mnozí klienti však doposud museli hledat řešení mimo svou hlavní banku, aby se vyhnuli...

Banky lákají na odměny z kreditních karet. mBank mění strategii

Obrázek: Kreditní karta mBank S nástupem léta přichází na český trh změna v nabídce kreditních karet mBank. Banka představuje nový produkt mKreditka Travel, který se zaměřuje především na cestovatele. Co nabízí pro své klienty ostatní banky v rámci svých kreditních karet? Porovnali jsme jejich nabídku...

Dluhopisy v novém světle: Proč letos nejsou jen pro konzervativce

Obrázek: Lupa investice Ještě nedávno byly dluhopisy považovány za nudný a málo výnosný produkt. V roce 2025 se však karta obrací. Klesající úrokové sazby, stabilní příjem a rostoucí obliba mezi investory vrací dluhopisy do centra pozornosti. Proč by letos neměly chybět ani ve vašem portfoliu...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies