Tři nejčastější chyby spotřebitelů při čerpání úvěru
| 26.11.2018 | Komerční článek | |
Každým dnem se zvyšuje počet schválených půjček, ale vědomosti spotřebitelů o tomto produktu se zdají být v nepoměru k jeho objemu užití. Podle statistik České národní banky spotřebitelské úvěry ke konci září 2018 dosáhly výše 241 mld. Kč a oproti minulému roku se jedná o 0,6% nárůst. Navzdory vysoké zadluženosti Čechů není naše znalost o právech a povinnostech spotřebitelů dostatečná, aby se předešlo nejčastějším chybám.
Portál Matchbanker.cz sestavil seznam tří skutečností, které se nejčastěji stávají problémem pro dlužníky. 1. Výběr nesprávné nabídky Nabídka spotřebitelských úvěrů na internetu je v současné době velmi široká. Není divu, že výběr nejlepší nabídky je obtížný a zdlouhavý. Zabere plno času, než spotřebitel porovná výhody a nevýhody jednotlivých nabídek, protože první volba nemusí být vždy ta nejlepší. Faktory, kterým by spotřebitelé měli věnovat pozornost, jsou RPSN, úroková sazba, poplatky, možnost předčasného splacení a možnost prodloužení splatnosti. Abyste ušetřili čas, můžete použít internetové kalkulačky a srovnávače. Například platforma Matchbanker zobrazí seznam půjček, ze kterého si můžete vybrat podle vašich potřeb. V nabídce většiny poskytovatelů se nacházejí rychlé půjčky online, půjčky bez registru a krátkodobé půjčky s jednorázovým splacením. Použitím srovnávačů získáte rychlý přehled o nabídce na trhu a všechny důležité informace najdete na jednom místě. 2. Podání několika žádostí současně u různých poskytovatelů Počet žádostí, který vyplníte a pošlete závisí jen na vás. Pokud si ale myslíte, že více zaslaných žádostí vám zvyšuje šance na získání půjčky, tak se mýlíte. Zasláním většího počtu žádostí na různá místa je spíše nevýhoda. Je to proto, že věřitelé si klienty ověřují v registrech dlužníků a jejich žádosti tam zaznamenávají. Věřitelé vidí, kde a kolik žádostí jste si podali a existuje tedy riziko, že vám kvůli tomu žádost o půjčku automaticky zamítnou. Je tomu tak, abyste neobdrželi příliš mnoho půjček najednou, což by mělo za následek neschopnost splácet. 3. Nepřečtení smlouvy a dalších dokumentů Nejdůležitějším faktorem je pro spotřebitele v případě půjčování peněz rychlost jejich obdržení. Při rozhodování o tom, kterou nabídku zvolit, přikládáme velkou váhu tomu, za jak dlouho mohou peníze přijít na účet od schválení žádosti. Je to v dnešní době přirozené, všichni spěchají a sami spotřebitelé slibují peníze do 15 minut. Nicméně když jde o peníze, stojí za to investovat čas do přečtení smlouvy a pochopení podmínek v ní obsažených. Smlouva je dostupná buď již v průběhu žádosti nebo je později zaslána na email. Prozkoumáním smlouvy se můžete vyhnout mnoha nepříjemným překvapením a problémům, například v souvislosti s platbou v prodlení a následných poplatků. V okamžiku podpisu smlouvy spotřebitel souhlasí se všemi body obsaženými v dokumentaci. Pokud si později finanční instituce účtuje další poplatky, se kterými jste se měli ve smlouvě seznámit, není možné se proti nim odvolat. Proto byste si měli dát při procházení smlouvy načas a v případě nejasností klást otázky. Tím předejdete nepříjemným následkům.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|