Wüstenrot otevírá bankovní rozhraní pro aplikace třetích stran
18.12.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Wüstenrot | |
Wüstenrot hypoteční banka zpřístupnila své bankovní rozhraní pro třetí strany. Její klienti mohou začít využívat otevřené bankovnictví a spravovat své účty prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank a společností.
„V souladu s novým zákonem o platebním styku jsme otevřeli naše bankovní rozhraní třetím stranám, tj. bankám a společnostem poskytujícím platební služby nebo služby pro správu osobních financí,“ říká Pavel Hejzlar, produktový manažer finanční skupiny Wüstenrot, a upřesňuje: „Tyto společnosti mohou rozhraní využívat pro své mobilní a webové aplikace, které poskytnou našim klientům přístup k informacím o jejich platebních účtech vedených ve Wüstenrotu.“ O využívání těchto aplikací pro přístup k účtům ve Wüstenrot hypoteční bance se každý klient vždy rozhodne sám. Bez jeho předchozího souhlasu se třetí strany nemohou prostřednictvím bankovního rozhraní dotazovat na klientova bankovní data a nelze přes ně zadávat platební příkazy. Aplikace třetích stran mohou klienty banky informovat například o zůstatku a pohybech na jejich účtech. Je možné je využít také pro zadávání platebních příkazů. Pro potvrzení souhlasu s připojením svých účtů do aplikace třetí strany klient musí vždy zadat své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví ve Wüstenrot hypoteční bance a potvrdit je autorizačním SMS klíčem. Stejným způsobem proběhne i ověření každého platebního příkazu zadaného prostřednictvím aplikace třetí strany. Otevřené bankovnictví přináší zvýšení komfortu pro klienty, kteří mají platební účty ve více bankách a musí proto využívat a přihlašovat se do různých internetových bankovnictví nebo smartbankingu v chytrém telefonu. Účty si připojí do jedné aplikace umožňující tzv. multibanking a ovládají se z něj. Rozvoj služeb otevřeného bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Banky, na které se tato legislativa vztahuje, musí zpřístupnit své bankovní rozhraní nejpozději do září příští roku. Třetí strany, které nemají bankovní licenci, musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky.
všechny články | |
Dále v rubrice
Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky
Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...
|
Žebříček penzijních fondů v říjnu: Conseq předběhl NN Penzijní společnost i Renteu
Doplňkové penzijní spoření je jedním z klíčových nástrojů, jak si v České republice zajistit finanční rezervu na důchod. Stát jej podporuje nejen daňovými úlevami, ale i příspěvky. Na penzijní spoření navíc mohou přispívat i firmy svým zaměstnancům. Jaký je aktuální...
|
všechny články v rubrice
|