Wüstenrot otevírá bankovní rozhraní pro aplikace třetích stran
| 18.12.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Wüstenrot | |
Wüstenrot hypoteční banka zpřístupnila své bankovní rozhraní pro třetí strany. Její klienti mohou začít využívat otevřené bankovnictví a spravovat své účty prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank a společností.
„V souladu s novým zákonem o platebním styku jsme otevřeli naše bankovní rozhraní třetím stranám, tj. bankám a společnostem poskytujícím platební služby nebo služby pro správu osobních financí,“ říká Pavel Hejzlar, produktový manažer finanční skupiny Wüstenrot, a upřesňuje: „Tyto společnosti mohou rozhraní využívat pro své mobilní a webové aplikace, které poskytnou našim klientům přístup k informacím o jejich platebních účtech vedených ve Wüstenrotu.“ O využívání těchto aplikací pro přístup k účtům ve Wüstenrot hypoteční bance se každý klient vždy rozhodne sám. Bez jeho předchozího souhlasu se třetí strany nemohou prostřednictvím bankovního rozhraní dotazovat na klientova bankovní data a nelze přes ně zadávat platební příkazy. Aplikace třetích stran mohou klienty banky informovat například o zůstatku a pohybech na jejich účtech. Je možné je využít také pro zadávání platebních příkazů. Pro potvrzení souhlasu s připojením svých účtů do aplikace třetí strany klient musí vždy zadat své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví ve Wüstenrot hypoteční bance a potvrdit je autorizačním SMS klíčem. Stejným způsobem proběhne i ověření každého platebního příkazu zadaného prostřednictvím aplikace třetí strany. Otevřené bankovnictví přináší zvýšení komfortu pro klienty, kteří mají platební účty ve více bankách a musí proto využívat a přihlašovat se do různých internetových bankovnictví nebo smartbankingu v chytrém telefonu. Účty si připojí do jedné aplikace umožňující tzv. multibanking a ovládají se z něj. Rozvoj služeb otevřeného bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Banky, na které se tato legislativa vztahuje, musí zpřístupnit své bankovní rozhraní nejpozději do září příští roku. Třetí strany, které nemají bankovní licenci, musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky. reklama

|

všechny články | |
Dále v rubrice
Aplikace Air Bank má nový design. Přehlednější, sjednocená a intuitivnější
Air Bank představila rozsáhlý redesign své mobilní aplikace, která pro většinu jejích klientů slouží jako hlavní způsob správy financí. Nový design přináší jednodušší orientaci, lepší čitelnost a sjednocený vzhled jednotlivých služeb...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Nová éra poradenství: Spořitelna spouští pobočku s asistencí umělé inteligence
Česká spořitelna otevírá první pobočku Future Lab, kde se tradiční poradenství propojuje s umělou inteligencí. Klientům je k dispozici AI avatar, který dokáže pomoci se správou financí i běžnými operacemi kdykoliv během dne...
|
Sazby hypoték stagnují, nejvýhodnější je nyní fixace na tři roky
Listopad přinesl na hypoteční trh stabilizaci. Podle aktuálních dat Swiss Life Hypoindex se průměrná nabídková sazba hypoték udržela na úrovni 4,91 %, tedy stejně jako v říjnu. Letos tak úrokové sazby měřeny tímto indexem klesly o necelou třetinu...
|
všechny články v rubrice
|