Wüstenrot otevírá bankovní rozhraní pro aplikace třetích stran
18.12.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Wüstenrot | |
Wüstenrot hypoteční banka zpřístupnila své bankovní rozhraní pro třetí strany. Její klienti mohou začít využívat otevřené bankovnictví a spravovat své účty prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank a společností.
„V souladu s novým zákonem o platebním styku jsme otevřeli naše bankovní rozhraní třetím stranám, tj. bankám a společnostem poskytujícím platební služby nebo služby pro správu osobních financí,“ říká Pavel Hejzlar, produktový manažer finanční skupiny Wüstenrot, a upřesňuje: „Tyto společnosti mohou rozhraní využívat pro své mobilní a webové aplikace, které poskytnou našim klientům přístup k informacím o jejich platebních účtech vedených ve Wüstenrotu.“ O využívání těchto aplikací pro přístup k účtům ve Wüstenrot hypoteční bance se každý klient vždy rozhodne sám. Bez jeho předchozího souhlasu se třetí strany nemohou prostřednictvím bankovního rozhraní dotazovat na klientova bankovní data a nelze přes ně zadávat platební příkazy. Aplikace třetích stran mohou klienty banky informovat například o zůstatku a pohybech na jejich účtech. Je možné je využít také pro zadávání platebních příkazů. Pro potvrzení souhlasu s připojením svých účtů do aplikace třetí strany klient musí vždy zadat své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví ve Wüstenrot hypoteční bance a potvrdit je autorizačním SMS klíčem. Stejným způsobem proběhne i ověření každého platebního příkazu zadaného prostřednictvím aplikace třetí strany. Otevřené bankovnictví přináší zvýšení komfortu pro klienty, kteří mají platební účty ve více bankách a musí proto využívat a přihlašovat se do různých internetových bankovnictví nebo smartbankingu v chytrém telefonu. Účty si připojí do jedné aplikace umožňující tzv. multibanking a ovládají se z něj. Rozvoj služeb otevřeného bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Banky, na které se tato legislativa vztahuje, musí zpřístupnit své bankovní rozhraní nejpozději do září příští roku. Třetí strany, které nemají bankovní licenci, musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky.
všechny články | |
Dále v rubrice
Srovnání stavebních spořitelen v říjnu: Změny u Buřinky i Raiffky
Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních...
|
Žebříčky spořicích produktů v říjnu: termínované vklady rostou, spořicí účty si drží své pozice
Nabídka spořicích účtů zůstává v říjnu bez větších změn. Banky si většinou drží své dosavadní úrokové sazby i podmínky, což odpovídá stabilnímu vývoji měnové politiky. Naopak u termínovaných vkladů jsme zaznamenali nárůst úrokových sazeb...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky
Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...
|
všechny články v rubrice
|