Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co nejčastěji Češi kupují online? Jsou to vstupenky, běžné nákupy a dovolené či pobyty

28.5.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Stavební spořitelny ČS
  


Obrázek: Nákupy na internetuPodle průzkumu Buřinky, Stavební spořitelny České spořitelny, se internet stal pro Čechy běžným prostředkem, jak nakupovat a sjednávat si služby. Nejvíce lidí má s online nákupem zkušenosti v případě pořízení vstupenek na sport nebo na kulturu – ty už si přes internet někdy pořídilo 87 % lidí. Běžné spotřební zboží si už někdy online objednalo 86 % a cestování si zařizovalo 85 % lidí.


Nevyužitý potenciál pro online komunikaci je podle průzkumu Stavební spořitelny České spořitelny zatím při styku s veřejnou správou, při využití hromadné dopravy nebo finančních služeb. Naopak nejmenší zájem mají lidé o online nákup dražších movitých věcí.

Rozdíl je ve frekvenci, s jakou lidé internet pro nákupy a sjednávání služeb využívají. Zdali je pro ně hlavním, nebo jen okrajovým prostředkem. Nejoblíbenější je v případě vstupenek, kde online formu jednoznačně preferuje 39 % lidí, u cestování je to 35 % a u nákupu jízdenek hromadné dopravy 28 %.

Velký potenciál k růstu má využívání internetu pro komunikaci s veřejnou správou – aktuálně sice upřednostňuje online cestu jen 19 % lidí, ale do budoucna ji chce pro komunikaci s veřejnou správou začít nově využívat nebo využívat častěji 44 % Čechů (15 % nově a 29 % častěji).

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Zájem o online nakupování a sjednávání služeb poroste



„Význam online kanálů roste i v poskytování služeb ve finančním sektoru,“ říká Jana Hrušková, ředitelka útvaru Produkty a marketing v Buřince, a dodává: „Zdaleka už nemluvíme jen o internetovém bankovnictví. Sjednat si kompletně online dnes můžete například také stavební spoření. Od dubna dokonce i úvěr na bydlení.“ Podle průzkumu už nějaké finanční služby přes internet někdy využily dvě třetiny lidí, dalších 12 % je již dnes rozhodnuto, že si online sjednání finančních služeb také vyzkouší.

Srovnání nabídky stavebního spoření najdete zde

Zvyšovat se bude pravděpodobně i online nákup spotřebního zboží, i protože 37 % lidí, kteří již dnes tento typ zboží přes internet nakupují, ho v budoucnu plánuje využívat častěji. Dalších 7 % ho chce začít využívat nově. Nárůst zájmu o internet je však zřejmý při nákupu všech komodit včetně nákupu kosmetických, úklidových služeb nebo služeb řemeslníků. Jediná oblast, kde více jak polovina lidí hodlá setrvat u tradičního nákupu v kamenných prodejnách, je nákup movitých věcí s pořizovací hodnotou nad 50 000 Kč.

Podle věku se zájem mění



V nákupu produktů či sjednávání služeb po internetu jsou nejaktivnější mladí lidé, ve věku 18–26 let. Nejvíce patrné je to u zařizování cestování, kde online formu jednoznačně preferuje 49 % lidí v této věkové skupině, a u nákupu vstupenek (jednoznačná preference 48 %). Pouze u online nákupu spotřebního zboží a online sjednávání úvěru na bydlení jsou oproti mladým lidem do 26 let aktivnější lidé ve věkové skupině 27–35 let a 36–44 let. Obecně však platí, že s rostoucím věkem je zájem o nákup zboží a služeb na internetu nižší.

O průzkumu

Sběr dat pro průzkum „Buřinka – Co vše si Češi sjednávají online“ byl realizován v dubnu 2019 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 respondentů ve věku 18–65 let.

reklama

Spořicí účet HIT - úrok až 0,70 % p.a.více
mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce
mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 1,6 % ročněvíce

NEObyčejný účet - úroková sazba 0,25 % p.a.více



      
  


Související články:
Ke stavebnímu spoření od Buřinky založenému on-line získáte dárkový poukaz v hodnotě tisíc korun

Změny v poplatcích, úrokových sazbách a akcích stavebních spořitelen v dubnu

Aktuality ze stavebních spořitelen: Prodloužená akce a výsledky dvou průzkumů

Stavební spořitelny na konci prosince - co udělat a do kdy, abyste získali všechny výhody?

Změny u stavebních spořitelen v únoru



všechny články
Dále v rubrice

Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek a anketa o nejabsurdnější bankovní postup 2021

Obrázek: Mince Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek 2021. Letošní ročník přináší navíc jednu zásadní novinku. Nově budou moci lidé hlasovat o nejabsurdnějším bankovním postupu. Anketa začíná na serveru...

Equa bank nabízí 300 korun za doporučení nového klienta a rozšiřuje nabídku investování

Obrázek: Equa bank Equa bank od března nabízí odměnu 300 korun za doporučení nového klienta. Odměnu získá jak nový, tak stávající klient, který ho doporučí. Podmínkou je otevření nového účtu on-line. Banka rovněž...

Barometr obliby spoření: Také v prvním čtvrtletí roku 2021 je stavební spoření na špici

Obrázek: Spořicí prasátko Stavební spoření se dlouhodobě drží v čele pelotonu oblíbenosti spořicích produktů, v nichž Češi ukládají a zhodnocují své peníze. Podle Barometru obliby spoření se stavebko v prvním čtvrtletí roku...

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v únoru

Obrázek: Mobil v ruce Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti internetového a mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února oznámila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší spořicí účet roku 2020
Hello bank!
Hello bank!


Nejlepší penzijní spoření roku 2020
Česká spořitelna - penzijní společnost
Air Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz