Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co nejčastěji Češi kupují online? Jsou to vstupenky, běžné nákupy a dovolené či pobyty

28.5.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Stavební spořitelny ČS
  


Obrázek: Nákupy na internetuPodle průzkumu Buřinky, Stavební spořitelny České spořitelny, se internet stal pro Čechy běžným prostředkem, jak nakupovat a sjednávat si služby. Nejvíce lidí má s online nákupem zkušenosti v případě pořízení vstupenek na sport nebo na kulturu – ty už si přes internet někdy pořídilo 87 % lidí. Běžné spotřební zboží si už někdy online objednalo 86 % a cestování si zařizovalo 85 % lidí.



Nevyužitý potenciál pro online komunikaci je podle průzkumu Stavební spořitelny České spořitelny zatím při styku s veřejnou správou, při využití hromadné dopravy nebo finančních služeb. Naopak nejmenší zájem mají lidé o online nákup dražších movitých věcí.

Rozdíl je ve frekvenci, s jakou lidé internet pro nákupy a sjednávání služeb využívají. Zdali je pro ně hlavním, nebo jen okrajovým prostředkem. Nejoblíbenější je v případě vstupenek, kde online formu jednoznačně preferuje 39 % lidí, u cestování je to 35 % a u nákupu jízdenek hromadné dopravy 28 %.

Velký potenciál k růstu má využívání internetu pro komunikaci s veřejnou správou – aktuálně sice upřednostňuje online cestu jen 19 % lidí, ale do budoucna ji chce pro komunikaci s veřejnou správou začít nově využívat nebo využívat častěji 44 % Čechů (15 % nově a 29 % častěji).

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


Zájem o online nakupování a sjednávání služeb poroste



„Význam online kanálů roste i v poskytování služeb ve finančním sektoru,“ říká Jana Hrušková, ředitelka útvaru Produkty a marketing v Buřince, a dodává: „Zdaleka už nemluvíme jen o internetovém bankovnictví. Sjednat si kompletně online dnes můžete například také stavební spoření. Od dubna dokonce i úvěr na bydlení.“ Podle průzkumu už nějaké finanční služby přes internet někdy využily dvě třetiny lidí, dalších 12 % je již dnes rozhodnuto, že si online sjednání finančních služeb také vyzkouší.

Srovnání nabídky stavebního spoření najdete zde

Zvyšovat se bude pravděpodobně i online nákup spotřebního zboží, i protože 37 % lidí, kteří již dnes tento typ zboží přes internet nakupují, ho v budoucnu plánuje využívat častěji. Dalších 7 % ho chce začít využívat nově. Nárůst zájmu o internet je však zřejmý při nákupu všech komodit včetně nákupu kosmetických, úklidových služeb nebo služeb řemeslníků. Jediná oblast, kde více jak polovina lidí hodlá setrvat u tradičního nákupu v kamenných prodejnách, je nákup movitých věcí s pořizovací hodnotou nad 50 000 Kč.

Podle věku se zájem mění



V nákupu produktů či sjednávání služeb po internetu jsou nejaktivnější mladí lidé, ve věku 18–26 let. Nejvíce patrné je to u zařizování cestování, kde online formu jednoznačně preferuje 49 % lidí v této věkové skupině, a u nákupu vstupenek (jednoznačná preference 48 %). Pouze u online nákupu spotřebního zboží a online sjednávání úvěru na bydlení jsou oproti mladým lidem do 26 let aktivnější lidé ve věkové skupině 27–35 let a 36–44 let. Obecně však platí, že s rostoucím věkem je zájem o nákup zboží a služeb na internetu nižší.

O průzkumu

Sběr dat pro průzkum „Buřinka – Co vše si Češi sjednávají online“ byl realizován v dubnu 2019 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 respondentů ve věku 18–65 let.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 3,80 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,1 % p.a. u ročního vkladuvíce
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Jakého zhodnocení dosáhlo vaše penzijní připojištění v roce 2024?

Obrázek: Peníze a kalkulačka Asociace penzijních společností ČR zveřejnila v únoru tohoto roku výsledky transformovaných penzijních fondů za rok 2024. Přesto, že se jedná o uzavřené penzijní fondy, stále v nich spoří 3,98 milionu účastníků. Jak si tyto fondy v minulém roce vedly...

Produktové novinky bank v dubnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu dubna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank, Komerční banka, MONETA Money Bank...

Air Bank společně s O2 přinášejí nový tarif NEO Easy. Nabídne neomezené volání i data

Obrázek: Logo Air Bank Air Bank přináší svým klientům nový mobilní tarif NEO Easy ve spolupráci s O2. Nabídne neomezené volání, SMS i data bez smluv a závazků, a to vše za zvýhodněnou cenu 549 Kč měsíčně. Stačí zaplatit tarif kartou Air Bank a provést pět plateb měsíčně...

Po třech měsících jdou sazby opět dolů

Obrázek: Blesková zpráva ČNB se po tříměsíční přestávce rozhodla znovu snížit svoji hlavní úrokovou sazbu – dvoutýdenní repo – na úroveň 3,50 %. Tato sazba se tak nyní nachází na nejnižší úrovni za posledního tří a půl roku...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies