Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co nejčastěji Češi kupují online? Jsou to vstupenky, běžné nákupy a dovolené či pobyty

28.5.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Stavební spořitelny ČS
  


Obrázek: Nákupy na internetuPodle průzkumu Buřinky, Stavební spořitelny České spořitelny, se internet stal pro Čechy běžným prostředkem, jak nakupovat a sjednávat si služby. Nejvíce lidí má s online nákupem zkušenosti v případě pořízení vstupenek na sport nebo na kulturu – ty už si přes internet někdy pořídilo 87 % lidí. Běžné spotřební zboží si už někdy online objednalo 86 % a cestování si zařizovalo 85 % lidí.



Nevyužitý potenciál pro online komunikaci je podle průzkumu Stavební spořitelny České spořitelny zatím při styku s veřejnou správou, při využití hromadné dopravy nebo finančních služeb. Naopak nejmenší zájem mají lidé o online nákup dražších movitých věcí.

Rozdíl je ve frekvenci, s jakou lidé internet pro nákupy a sjednávání služeb využívají. Zdali je pro ně hlavním, nebo jen okrajovým prostředkem. Nejoblíbenější je v případě vstupenek, kde online formu jednoznačně preferuje 39 % lidí, u cestování je to 35 % a u nákupu jízdenek hromadné dopravy 28 %.

Velký potenciál k růstu má využívání internetu pro komunikaci s veřejnou správou – aktuálně sice upřednostňuje online cestu jen 19 % lidí, ale do budoucna ji chce pro komunikaci s veřejnou správou začít nově využívat nebo využívat častěji 44 % Čechů (15 % nově a 29 % častěji).

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde


Zájem o online nakupování a sjednávání služeb poroste



„Význam online kanálů roste i v poskytování služeb ve finančním sektoru,“ říká Jana Hrušková, ředitelka útvaru Produkty a marketing v Buřince, a dodává: „Zdaleka už nemluvíme jen o internetovém bankovnictví. Sjednat si kompletně online dnes můžete například také stavební spoření. Od dubna dokonce i úvěr na bydlení.“ Podle průzkumu už nějaké finanční služby přes internet někdy využily dvě třetiny lidí, dalších 12 % je již dnes rozhodnuto, že si online sjednání finančních služeb také vyzkouší.

Srovnání nabídky stavebního spoření najdete zde

Zvyšovat se bude pravděpodobně i online nákup spotřebního zboží, i protože 37 % lidí, kteří již dnes tento typ zboží přes internet nakupují, ho v budoucnu plánuje využívat častěji. Dalších 7 % ho chce začít využívat nově. Nárůst zájmu o internet je však zřejmý při nákupu všech komodit včetně nákupu kosmetických, úklidových služeb nebo služeb řemeslníků. Jediná oblast, kde více jak polovina lidí hodlá setrvat u tradičního nákupu v kamenných prodejnách, je nákup movitých věcí s pořizovací hodnotou nad 50 000 Kč.

Podle věku se zájem mění



V nákupu produktů či sjednávání služeb po internetu jsou nejaktivnější mladí lidé, ve věku 18–26 let. Nejvíce patrné je to u zařizování cestování, kde online formu jednoznačně preferuje 49 % lidí v této věkové skupině, a u nákupu vstupenek (jednoznačná preference 48 %). Pouze u online nákupu spotřebního zboží a online sjednávání úvěru na bydlení jsou oproti mladým lidem do 26 let aktivnější lidé ve věkové skupině 27–35 let a 36–44 let. Obecně však platí, že s rostoucím věkem je zájem o nákup zboží a služeb na internetu nižší.

O průzkumu

Sběr dat pro průzkum „Buřinka – Co vše si Češi sjednávají online“ byl realizován v dubnu 2019 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 respondentů ve věku 18–65 let.



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Kdo nabízí nejlepší Dlouhodobý investiční produkt? Raiffeisenbank spouští poradenství a míří nahoru

Obrázek: Investiční poradenství Raiffeisenbank pokračuje v rozvoji svých digitálních investičních služeb a do aplikace Raiffeisen Investice nově přidává investiční poradenství. Díky této službě získají klienti možnost nechat si doporučit vhodné produkty podle svých investičních cílů, zkušeností a vztahu k riziku...

Kyberpodvodníci útočí před Vánoci: MONETA varuje před „červí dírou“ i falešnými e-shopy

Obrázek: Kyberbezpecnost_hacker Předvánoční období láká k online nakupování a bohužel také k vyšší aktivitě kyberpodvodníků. MONETA každoročně sleduje nárůst falešných e-shopů i podvodných dopravců. Nově se navíc objevuje sofistikovaná forma karetního útoku známá jako „červí díra“...

Bankovnictví Creditas One: změny pro uživatele i nové funkce

Obrázek: Mobilní bankovnictví Banka Creditas spustila nové internetové a mobilní bankovnictví pod názvem Creditas One. Zatím je určené jen pro dřívější klienty Max banky a Expobank. Aplikace slibuje modernější, bezpečnější a přehlednější ovládání účtů, karet a spořících produktů...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies