Franšízy ze Spojených států jsou v Česku úspěšné. Jaké další značky hledají v ČR partnery?
| 23.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Ambasády USA | |
Ve středu 18. září 2019 proběhla v rezidenci velvyslance USA v ČR konference na téma "Franšízové koncepty z USA". V Česku působí řada subjektů využívající franšízové koncepty z USA. Některé se na konferenci představily, jako například RE/MAX a Century 21 zabývající se realitami, Bricks4Kids zaměřená na práci s dětmi, Subway z oblasti stravování či TAB The alternative board pomáhající podnikům v růstu. Jaké nové franšízové koncepty mají zájem o vstup na trh v Česku?
V úvodním projevu konference "Franšízové koncepty z USA" velvyslanec USA v ČR Stephen King řekl: “Já sám jsem podnikatel a jsem rád, že mám příležitost podpořit americké firmy a jejich české partnery. Jak už někteří víte, letos jsem nastavil jako cíl zprostředkovat investice v obou našich zemích. A pokud uvažujete o americké franšíze, vlastně k tomu cíli přispíváte.“ Při obchodním oddělení Velvyslanectví USA působí U. S. Commercial Service Prague, jehož hlavním posláním je pomoci při navazování obchodních vztahů mezi podniky z USA a českými podniky, které by měly o americký produkt, licenci, či jinou formu vstupu zájem. Stephen King také dodal: “Franšízové koncepty fungují téměř v každé oblasti – od autoservisů až po vzdělávací systémy. Spojené státy jsou dlohodobě úspěšné ve vytváření franšízových konceptů, které prosperují jak na americkém trhu tak i mezinárodně. Franšíza je jen jinou formou podnikání. Nicméně franšízový model ulehčuje vstup na trh. Nemusíte budovat své podnikání od úplného základu, ale vyberete si prověřenou značku, získáte odborné vedení a také přístup k know-how a k marketingovým zkušenostem franšízových developerů, kteří založili a rozvinuli franšízový koncept a úspěšný byznysový plán. Ten převezmete, stejně jako síť dodavatelů. Je to výrazně jednodušší začátek podnikání s menším rizikem.“ TOP 10 USA franšíz ve světě - McDonalds'
- Burger King
- Marriott International
- KFC
- Dunkin'
- 7-Eleven
- SUBWAY
- Domino's
- Baskin-Robbins
Počet franšízových poboček jen v USA je v současnosti vyšší než 750 000 a stále roste. Mezi roky 2017 – 2018 se v USA otevřelo 13 000 nových poboček. Nejsilnějšími segmenty jsou rychlé občerstvení, personal-services např. účetnictví, finance, design, zdravotnictví, business services např. IT, bankovnictví, dopravní služby, úklid a reality. reklama

|
 Trendy v oblasti franšízingu v současnosti - Vliv mikro-influencerů a sociálních medií. Rozpočet na marketing už nejde z 90 procent jen na tištěná média/televizi.
- Některé franšízy nabízí speciální programy „ze zaměstnance majitelem“, které nevyžadují tak silné finanční zázemí od budoucích franšízantů.
- Mnohem více žen a lidí z minorit se stává franšízanty.
- Větší zájem franšíz o mezinárodní expanzi.
- Crowdfunding a půjčky
Další trendy: Eco-friendly, Multi-brandová nabídka, Franchising ne jen v sektorech týkajících se stravování, např. péče o seniory. Ale stále dokáží nejnovější trendy (např. objednávání pomocí mobilního telefonu) zachytit franšízy v oblasti stravování. US franšízy hledající v Česku partnery Americké společnosti, které hledají pro své franšízy partnery v ČR: - Spol. DARDEN pro značku: OLIVE GARDEN (další značky společnosti DAREN: LongHornSteakhouse, Cheddar's Scratch Kitchen, Yard House, The Capital Grille, Seasons 52, Bahama Breeze andEddie V’s)
- EDWARDS GLOBAL SERVICES pro značky: The Boiling Crab,Chili’s, Dairy Queen, Denny’s, FirstLightHome Care, Midas, Mosquito Squad, Sola Salon Studios
- Midas - franšíza autoservisů
- LITTLECAESAR´S - pizza
- WINGSTOP INC. - restaurační koncept

všechny články | |
Dále v rubrice
Aktuální data z hypotečního trhu: Průměrná sazba klesla, jaká je aktuální nabídka?
V říjnu 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,4 miliardy Kč. Od začátku roku tak jejich objem dosáhl 265 miliard korun, což je o 78 miliard více než před rokem. Aktuální informace o novém ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů...
|
Který český nemovitostní fond stojí za investici? Porovnali jsme fondy od CREDITAS, Erste a Generali
Nemovitostní fondy stále lákají investory, kteří hledají stabilní výnos a ochranu proti inflaci. Ale co přesně vlastní a kolik z toho lze čekat na výnosech? Porovnali jsme nemovitostní fondy od Banky CREDITAS, Erste a Generali a podívali se nejen na jejich klíčové parametry...
|
Bankovnictví Creditas One: změny pro uživatele i nové funkce
Banka Creditas spustila nové internetové a mobilní bankovnictví pod názvem Creditas One. Zatím je určené jen pro dřívější klienty Max banky a Expobank. Aplikace slibuje modernější, bezpečnější a přehlednější ovládání účtů, karet a spořících produktů...
|
Jak investují mladí Češi? Sázejí na ETF, akcie i kryptoměny
Mladá generace do 30 let stále častěji investuje a nebojí se rizikových nástrojů. Podle průzkumu Air Bank tři čtvrtiny mladých aktivně investují a volí dynamické produkty, jako jsou akcie, ETF či kryptoměny. Přitom začínají i s menšími částkami a při rozhodování...
|
všechny články v rubrice
|