Česká spořitelna spouští bezkontaktní placení pomocí chytrých hodinek s Garmin Pay a Fitbit Pay
24.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny | |
Od dnešního dne mohou klienti České spořitelny platit bezkontaktně i pomocí chytrých hodinek s Garmin Pay a Fitbit Pay. Do mobilní aplikace v telefonu stačí zadat údaje o kartě Visa nebo Mastercard a aktivovat si ji pro placení hodinkami. Spořitelna tak po spuštění Apple Pay a Google Pay doplňuje nabídku bezkontaktních platebních metod, při kterých není nutné mít u sebe fyzicky plastovou kartu.
„Zájem klientů o placení pomocí chytrých telefonů a hodinek je obrovský. Bezkontaktní platby jsme poprvé spustili před rokem prostřednictvím vlastní aplikace Poketka a po letošním rozšíření platebních metod o služby Apple Pay či Google Pay se počet klientů, kteří platí mobilním zařízením, zvýšil na více než 120 tisíc,” říká Jan Hailich, manažer platebních řešení v České spořitelně a dodává: „Spuštěním Garmin Pay a Fitbit Pay doplňujeme nabídku bezkontaktních plateb o všechna nejmodernější řešení, která jsou na trhu k dispozici.” Možnost bezkontaktního placení prostřednictvím Apple Pay nabídla Spořitelna mezi prvními bankami na trhu, a to před osmi měsíci (19. února 2019). Od té doby si klienti prostřednictvím aplikace Apple Pay zdigitalizovali více než 120 tisíc platebních karet (88 tisíc klientů). Službu Google Pay banka spustila na začátku letošních prázdnin (2. července 2019). Od té doby ji využívá již 30 tisíc klientů. S Google Pay banka nejdříve otálela a nebyla tak v první vlně bank, které tuto službu začaly nabízet (Komerční banka, Moneta Money Bank, mBank). Důvodem byla zřejmě existence její vlastní aplikace Poketka na placení mobilním telefonem se systémem Android. Placení mobilem u ČS v datech: - Chytré hodinky Apple Watch používá přibližně pětina ze všech klientů České spořitelny, která si službu Apple Pay aktivovala.Celkový
- počet transakcí s Apple Pay uskutečněných na platebních terminálech, v internetových obchodech a při výběrech z bankomatů dosáhl 7,2 milionu. Objem transakcí za osm měsíců činí téměř 3,5 miliardy korun.
- Klienti přes Google Pay za necelé tři měsíce provedli 625 tisíc transakcí v celkovém objemu 286,9 milionu korun.
- Průměrná výše jedné platby prostřednictvím Apple Pay se pohybuje okolo částky 500 Kč, což je přibližně o 40 Kč více, než u Google Pay.
| Poketka od listopadu bez funkce placení mobilem Klienti České spořitelny mohou i nadále využívat mobilní aplikaci Poketka. Sice s ní již od začátku listopadu nebude možné platit (možnost placení nahrazuje služba Google Pay), ale lze s ní vytvořit jednorázové virtuální karty pro bezpečné platby na internetu nebo využívat slevový program, který vrací část peněz z nákupu zpět na klientův účet. Aplikaci banka rovněž nadále používá pro testování nových služeb, které se později mohou objevit v mobilním bankovnictví. Kromě mobilních plateb umožňuje Česká spořitelna klientům s telefony a zařízeními s operačním systémem Android a iOS i bezkontaktní výběry z bankomatů pomocí technologie NFC. V současnosti je možné bezkontaktně vybírat na více než 600 bankomatech Spořitelny vybavených bezkontaktní čtečkou.
všechny články | |
Dále v rubrice
Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky
Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...
|
České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky
Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...
|
všechny články v rubrice
|