Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Současná krize demonstruje pokrok bank v digitálních službách

31.3.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Banking Software Company
  


Obrázek: Notebook a mobilAktuální krize spojená s koronavirem a vládní opatření, které mají za cíl omezit jeho šíření, jsou pro všechny těžkou zkouškou. Karanténa způsobuje mnohá nepohodlí a znamená, že lidé dočasně nemohou žít tak, jak jsou běžně zvyklí. Nastalá situace ale také ukazuje, jak ohromně jsme se jako společnost za posledních 5, 10 let posunuli. Obrovský pokrok se dá pozorovat například v oblasti digitalizace a kvality digitálních služeb. Přinášíme vám pohled na současnou situaci v oblasti bankovních služeb od Čeňka Navrátila ze společnosti BSC.


Ještě před deseti lety by například zavření pobočkových sítí bank znamenalo nedozírné problémy. Řada lidí by zjistila, že nemůže například odeslat důležité platby, zaplatit účty, nebo nastavit trvalé příkazy a inkasa. Ztratili bychom třeba také možnost získat novou platební kartu, neměli bychom šanci založit si nový bankovní účet ani sjednat pojištění. Dnes toto všechno snadno obstaráme online.

Obrázek: Čeněk Navrátil, BSC
  Na snímku: Čeněk Navrátil, BSC
Digitální transformace v posledních letech skutečně prostoupila svět bankovnictví a klienti bank mají v rukou nástroje, o kterých by se jim před pár lety ještě ani nesnilo. A právě díky digitalizaci je dopad současných opatření o mnoho méně fatální, než by byl kdy dříve. Stejně jako si online můžeme objednat jídlo, můžeme si také z obrazovky počítače či mobilu obstarat prakticky veškerý kontakt s bankou.

Odesílání plateb z internetového či mobilního bankovnictví je dnes již naprostou samozřejmostí. Procesy se navíc zrychlují, mnoho bank již podporuje tzv. okamžité platby a kvůli placení již tedy do banky rozhodně nemusíme. Na mobilu či počítači si snadno objednáme i třeba platební kartu a co víc, dnes již není výjimkou ani kompletně digitální zakládání nových bankovních či pojišťovacích produktů.

„Tzv. digitální onboarding pokročil natolik, že jsme dnes schopni si během pouhých několika minut kompletně založit a začít používat nový běžný účet či spoření, nakoupit akcie, zahájit investice do fondů, nebo třeba sjednat pojištění. Vše jde snadno, rychle a, co je v současné chvíli nejdůležitější, také bezpečně – z pohodlí domova a bez osobního kontaktu,“ komentuje Čeněk Navrátil ze společnosti BSC, která se dlouhodobě věnuje digitalizaci bankovnictví a pro banky vyvíjí komplexní bankovní operační systém i jednotlivá řešení, jako je právě digitální onboarding.

Dá se navíc očekávat, že nastalá situace digitalizační procesy ještě více urychlí. Klienti bank nyní naplno zjišťují, jak si jejich banka v této oblasti vlastně vede a dá se očekávat, že jejich nároky budou vzrůstat. Plně digitalizované banky sklízí u klientů velký úspěch, mezitímco klienti těch digitálně „opatrnějších“ zjišťují, kde má jejich peněžní ústav ještě rezervy.

Banky tedy budou tlačeny posouvat se opět dále, přičemž dobrou zprávou je, že na trhu jsou inovativní řešení, po kterých mohou bankovní instituce sáhnout. „Očekávat se dá, že banky pokročí v digitální transformaci nejen směrem k dalšímu zlepšování a zrychlování digitalizace bankovních produktů a služeb, ale i směrem k lepší práci s klienty v digitálním prostředí. Na trhu existuje mnoho inspirativních přístupů a to zejména v oblasti e-commerce,“ popisuje Čeněk Navrátil.

Předpokládat se dá také změna chování a návyků klientů bank. Současná vládní nařízení se postarala o to, že lidé mnohem více úkonů zařizují online, z domova. Bude zajímavé sledovat, zda si tento návyk uchovají i po znovuotevření kamenných poboček a zda koronavirová krize v přístupu k digitálním službám trvale posune nejen banky, ale právě i klienty.

Obrázek: BSC
Autor: BSC


      
  


Související články:
Česká spořitelna nabízí nově online půjčku i neklientům. Plánuje koupit Waldviertler Sparkasse

Žebříčky spořicích účtů i termínovaných vkladů v říjnu beze změny, stále vede Raiffeisenbank a NEY spořitelní družstvo

Zájem o hypotéky rekordně roste. Úrokové sazby padají stále dolů. Jaké banky během října zlevnily hypotéky?

Poplatky bank se během září příliš nezměnily. Klienti České spořitelny si však od ledna za některé služby připlatí, lidé od 70 let naopak ušetří

Zonky spustilo novou mobilní aplikaci. Zrychlí vyřízení půjčky a zjednoduší investování



všechny články
Dále v rubrice

Česká spořitelna nabízí nově online půjčku i neklientům. Plánuje koupit Waldviertler Sparkasse

Obrázek: Česká spořitelna Česká spořitelna spustila novou online půjčku, kterou si mohou na webových stránkách sjednat i neklienti banky, a to až od výše 375 tisíc Kč. O půjčku může žádat každý plnoletý občan ČR...

Žebříčky spořicích účtů i termínovaných vkladů v říjnu beze změny, stále vede Raiffeisenbank a NEY spořitelní družstvo

Obrázek: Žebříček Finparády Na Finparádě byly aktualizovány žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů, k žádným změnám však nedošlo. Žebříčky spořicích účtů jsou stále ovlivněny marketingovou akcí Raiffeisenbank...

Zájem o hypotéky rekordně roste. Úrokové sazby padají stále dolů. Jaké banky během října zlevnily hypotéky?

Obrázek: Domeček z peněz Během října došlo u několika bank na českém trhu ke snížení hypotečních úrokových sazeb. Hypotéky zlevnila například Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB nebo MONETA Money Bank. Průměrná úroková sazba...

Poplatky bank se během září příliš nezměnily. Klienti České spořitelny si však od ledna za některé služby připlatí, lidé od 70 let naopak ušetří

Obrázek: Peníze Přinášíme vám pravidelný přehled o změnách poplatků u jednotlivých bank na českém trhu. V průběhu září došlo ke změně sazebníku poplatků u Fio banky, J&T Banky a Raiffeisenbank. Česká spořitelna...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz