Každý čtvrtý Čech byl v době krize v kontaktu se svou bankou, nejčastěji po emailu
18.5.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank | |
Banky během pandemie nějakým způsobem kontaktovaly čtvrtinu Čechů. S jejich komunikací byla podle nového průzkumu Raiffeisenbank většina klientů spokojená. Téměř polovina oslovených by od své banky chtěla dostávat pravidelné zprávy ohledně vývoje situace.
Banky během krize kontaktovaly čtvrtinu dotazovaných, nejčastěji to bylo emailem (62 %) a telefonicky (19 %). Podle 4 z 5 Čechů se přístup bank v době pandemie nezměnil. Zbylá pětina tvrdí, že jim vychází vstříc více než dřív a pouze 3 % si myslí opak. Dvanáct procent Čechů řešilo v rámci koronavirové epidemie nějaký požadavek se svou bankou aktivně. Nejčastěji s ní byli v kontaktu telefonicky (39 %) a online (30 %), dále potom emailem (26 %) a osobně (25 %). 80 % jich bylo s vyřízením požadavku spokojeno. „Víme, že finance jsou pro většinu domácností důležitou složkou a to zvláště v krizových situacích, jakou prožíváme nyní," říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank, a dodává: "O tom, že řešení finančních otázek je pro Čechy důležité, svědčí jejich aktivní komunikace směrem k nám. V posledních týdnech jsme zaznamenali přes 20 tisíc žádostí o odklad splátek a tisíce telefonátů na zákaznických linkách.” Necelá polovina (46 %) Čechů by chtěla dostávat zprávy týkající se dopadu pandemie na bankovnictví, preferovali by email (79 %). Týdně by zprávy preferovalo 37 %, jednou za 14 dní 32 % a měsíčně 28 % Čechů. Web své banky v době koronaviru navštívili 4 z 10 Čechů. „Je potěšující vidět, že naprostá většina spoluobčanů vnímá servis bank i v této nestandardní situaci stále dobře. My bychom našich klientům rádi poděkovali za jejich trpělivost a vůli využívat při komunikaci pro ně často nové online nástroje,” doplňuje Kopecká. S komunikací bank je rozhodně nebo spíše spokojeno 87 % Čechů. Podle 9 z 10 umisťují na web informace, které jsou snadno dohledatelné, srozumitelné, dostatečné a na jejich požadavky reagují adekvátně, tedy rychle a efektivně. Grafy:     Autor: Raiffeisenbank Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18-65 let.
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Srovnání stavebních spořitelen: Letní akce a zvýhodnění
Stavební spoření je vhodné pro toho, kdo si chce pravidelně spořit nebo odložit větší sumu peněz, a při tom minimálně 6 let tyto finanční prostředky nepotřebuje. V průběhu spoření získává klient spolu s úroky z naspořené sumy i státní podporu...
|
Pojištění dlouhodobé péče: Kdy a jak pojišťovna plní?
Ztráta soběstačnosti může přijít náhle a s sebou přináší jak fyzickou, tak značnou finanční zátěž pro jednotlivce i jejich blízké. Pojištění dlouhodobé péče je řešením, jak se připravit a zajistit si důstojný život i s potřebou cizí pomoci. Zjistěte, kdy a za jakých podmínek...
|
Zahraniční karta Air Bank: Klíč k výhodným platbám a výběrům po celém světě
Cestování, nákupy na zahraničních e-shopech či výběry hotovosti mimo Českou republiku – to jsou dnes běžné finanční situace, kdy dochází k platbám v cizích měnách. Mnozí klienti však doposud museli hledat řešení mimo svou hlavní banku, aby se vyhnuli...
|
všechny články v rubrice
|