Každý čtvrtý Čech byl v době krize v kontaktu se svou bankou, nejčastěji po emailu
| 18.5.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank | |
Banky během pandemie nějakým způsobem kontaktovaly čtvrtinu Čechů. S jejich komunikací byla podle nového průzkumu Raiffeisenbank většina klientů spokojená. Téměř polovina oslovených by od své banky chtěla dostávat pravidelné zprávy ohledně vývoje situace.
Banky během krize kontaktovaly čtvrtinu dotazovaných, nejčastěji to bylo emailem (62 %) a telefonicky (19 %). Podle 4 z 5 Čechů se přístup bank v době pandemie nezměnil. Zbylá pětina tvrdí, že jim vychází vstříc více než dřív a pouze 3 % si myslí opak. Dvanáct procent Čechů řešilo v rámci koronavirové epidemie nějaký požadavek se svou bankou aktivně. Nejčastěji s ní byli v kontaktu telefonicky (39 %) a online (30 %), dále potom emailem (26 %) a osobně (25 %). 80 % jich bylo s vyřízením požadavku spokojeno. „Víme, že finance jsou pro většinu domácností důležitou složkou a to zvláště v krizových situacích, jakou prožíváme nyní," říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank, a dodává: "O tom, že řešení finančních otázek je pro Čechy důležité, svědčí jejich aktivní komunikace směrem k nám. V posledních týdnech jsme zaznamenali přes 20 tisíc žádostí o odklad splátek a tisíce telefonátů na zákaznických linkách.” Necelá polovina (46 %) Čechů by chtěla dostávat zprávy týkající se dopadu pandemie na bankovnictví, preferovali by email (79 %). Týdně by zprávy preferovalo 37 %, jednou za 14 dní 32 % a měsíčně 28 % Čechů. Web své banky v době koronaviru navštívili 4 z 10 Čechů. „Je potěšující vidět, že naprostá většina spoluobčanů vnímá servis bank i v této nestandardní situaci stále dobře. My bychom našich klientům rádi poděkovali za jejich trpělivost a vůli využívat při komunikaci pro ně často nové online nástroje,” doplňuje Kopecká. S komunikací bank je rozhodně nebo spíše spokojeno 87 % Čechů. Podle 9 z 10 umisťují na web informace, které jsou snadno dohledatelné, srozumitelné, dostatečné a na jejich požadavky reagují adekvátně, tedy rychle a efektivně. Grafy:     Autor: Raiffeisenbank Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18-65 let.
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Když nemoc udeří podruhé: Nové pojištění NN nabízí opakované výplaty
Závažná onemocnění mohou zasáhnout kdykoliv – a kromě zdraví ohrozit i finanční stabilitu celé rodiny. Novinka od NN Životní pojišťovny přináší širší pojistnou ochranu, která zůstává v platnosti i po vyplacení pojistného plnění. Klienti tak mohou čerpat finanční podporu...
|
Aktuální data z hypotečního trhu: Průměrná sazba se stabilizovala, jaká je nabídka?
V září 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,6 miliardy Kč. Oproti srpnu aktivita objemově zesílila o 14 %, což potvrzují i sezónně očištěná čísla s odhadnutým objemem nových hypoték přes 31 miliard korun a více. Aktuální informace o novém...
|
Žebříček spotřebitelských úvěrů v říjnu: Trinity v čele, MONETA dotahuje
Na Finparádě.cz byl minulý týden zveřejněn nový aktualizovaný žebříček spotřebitelských úvěrů. Která půjčka zvítězila v době, kdy se průměrné úrokové sazby drží těsně nad 8 % p.a.? Podívejte se na pětici nejlépe hodnocených produktů v říjnu 2025...
|
všechny články v rubrice
|