Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Každý čtvrtý Čech byl v době krize v kontaktu se svou bankou, nejčastěji po emailu

18.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank
  


Obrázek: RaiffeisenbankBanky během pandemie nějakým způsobem kontaktovaly čtvrtinu Čechů. S jejich komunikací byla podle nového průzkumu Raiffeisenbank většina klientů spokojená. Téměř polovina oslovených by od své banky chtěla dostávat pravidelné zprávy ohledně vývoje situace.


Banky během krize kontaktovaly čtvrtinu dotazovaných, nejčastěji to bylo emailem (62 %) a telefonicky (19 %). Podle 4 z 5 Čechů se přístup bank v době pandemie nezměnil. Zbylá pětina tvrdí, že jim vychází vstříc více než dřív a pouze 3 % si myslí opak.

Dvanáct procent Čechů řešilo v rámci koronavirové epidemie nějaký požadavek se svou bankou aktivně. Nejčastěji s ní byli v kontaktu telefonicky (39 %) a online (30 %), dále potom emailem (26 %) a osobně (25 %). 80 % jich bylo s vyřízením požadavku spokojeno.

„Víme, že finance jsou pro většinu domácností důležitou složkou a to zvláště v krizových situacích, jakou prožíváme nyní," říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank, a dodává: "O tom, že řešení finančních otázek je pro Čechy důležité, svědčí jejich aktivní komunikace směrem k nám. V posledních týdnech jsme zaznamenali přes 20 tisíc žádostí o odklad splátek a tisíce telefonátů na zákaznických linkách.”

Necelá polovina (46 %) Čechů by chtěla dostávat zprávy týkající se dopadu pandemie na bankovnictví, preferovali by email (79 %). Týdně by zprávy preferovalo 37 %, jednou za 14 dní 32 % a měsíčně 28 % Čechů. Web své banky v době koronaviru navštívili 4 z 10 Čechů.

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

 
„Je potěšující vidět, že naprostá většina spoluobčanů vnímá servis bank i v této nestandardní situaci stále dobře. My bychom našich klientům rádi poděkovali za jejich trpělivost a vůli využívat při komunikaci pro ně často nové online nástroje,” doplňuje Kopecká.

S komunikací bank je rozhodně nebo spíše spokojeno 87 % Čechů. Podle 9 z 10 umisťují na web informace, které jsou snadno dohledatelné, srozumitelné, dostatečné a na jejich požadavky reagují adekvátně, tedy rychle a efektivně.



Grafy:
Obrázek: Graf 1

Obrázek: Graf 2


Obrázek: Graf 3
Obrázek: Graf 4
Autor: Raiffeisenbank

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18-65 let.


      
  


Související články:
Raiffeisenbank má všechny bankomaty plně bezkontaktní a na každé pobočce vkladomat

Raiffeisenbank spouští novou verzi mobilního bankovnictví

Raiffeisenbank zavádí bezpečnější ověřování plateb na internetu

Vinou pandemie se příjmy snížily více než třetině Čechů

Nová verze mobilního bankovnictví Raiffeisenbank přinesla digitální podpis dokumentů a další novinky



všechny články
Dále v rubrice

Na kolik peněz letos vyjde dovolená v Chorvatsku?

Obrázek: Moře Chorvatsko je pro Čechy symbolem dostupné dovolené u moře. Letošní pandemie koronaviru zamíchala nejen s ekonomickou situací rodin, ale i s dostupností cizích krajů. Naštěstí se chorvatské hranice...

Na webu Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot

Obrázek: Generali Česká pojišťovna Na webových stránkách Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot. Ročně Generali Česká a její klientské centrum odbaví přes 65 tisíc chatů s klienty. Chatbot na bázi umělé inteligence...

Raiffeisenbank má všechny bankomaty plně bezkontaktní a na každé pobočce vkladomat

Obrázek: Bankomat Raiffeisenbank Raiffeisenbank dokončila rozsáhlou modernizaci sítě svých bankomatů. V současnosti jsou již veškeré bankomaty Raiffeisenbank po celé České republice plně bezkontaktní a na každé pobočce je vkladomat. Od podzimu...

Česká spořitelna bude celý rok slosovávat veškeré bezhotovostní platby, klienti mohou vyhrát 100 tisíc korun

Obrázek: Platební karta Česká spořitelna od července spouští novou kampaň, v jejímž rámci po celý rok každý měsíc vylosuje z veškerých provedených bezhotovostních plateb jednoho vítěze, který získá 100 tisíc korun. Do losování...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz