Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Poštovní spořitelna vylepšila služby pro seniory

22.9.2020  |  Jan Bachura, zpráva Poštovní spořitelny
  


Obrázek: Seniorka s peněziPoštovní spořitelna připravila speciální sekci na webu věnovanou seniorům „Pro důchod s úsměvem“. Klienti zde najdou přehledné informace, jak založit a používat internetové a mobilní bankovnictví nebo platební karty včetně užitečných tipů a doporučení k osobním financím. 


Speciální sekce pro seniory na webových stránkách Poštovní spořitelny vznikla zejména na základě zkušeností banky s chováním klientů během pandemie koronaviru, během níž byly pobočky bank zcela či částečně uzavřeny a všem klientům bez rozdílu věku bylo doporučeno finanční produkty spravovat online z domova přes internetové či mobilní bankovnictví. Senioři tak byli zejména s ohledem na svoje zdraví a bezpečnost nuceni začít používat moderní bankovní technologie, což pro řadu starších klientů není tak jednoduché a samozřejmé jako pro mladší klienty.

Z průzkumu ČSOB vyplývá, že v době jarní karantény starší lidé dbali doporučení bankéřů a vyhýbali se chození na pobočky. Místo toho dávali přednost online bankovnictví, placení i komunikaci. Internetové nebo mobilní bankovnictví pravidelně využívá o 6 % více respondentů než před propuknutí pandemie. Na pobočky přestalo chodit 84 % z dotazovaných, před pandemií to bylo 64 %. Další desetina návštěvy v bance omezila.

„Kvůli koronaviru vzrostl i mezi staršími občany výrazně zájem o internetové a mobilní bankovnictví, což je nejbezpečnější i nejpohodlnější způsob, jak spravovat své finance. Senioři řeší zároveň specifické potřeby související třeba s důchodem nebo dědictvím. Tohle vše propojuje nová část webu, jejíž obsah budeme neustále rozvíjet, například o názorná videa,“ popisuje ředitel Poštovní spořitelny Přemysl Hanzelka.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde


Online přes počítač nebo mobil lze nyní vyřídit většinu bankovních i pojišťovacích služeb. Seniorům také slouží bezplatná informační linka, jejíž systém automaticky pozná, že volá klient, kterému je 70 let a více a přepojí jej na speciálně vyškoleného pracovníka. Linka vyřizuje zhruba 1 100 hovorů týdně.

Kdo potřebuje osobní přístup, může nyní již standardně využívat specializované přepážky Poštovní spořitelny na poště, kterých je po celém Česku více než 300, nebo pobočky ČSOB. Specializované přepážky jsou nově vybaveny i tablety, které umožňují klientům online bankovnictví názorně předvést. Aktivity a služby zaměřené na starší klienty skupina ČSOB neustále rozšiřuje.

Donáška hotovosti domů



Poštovní účet od Poštovní spořitelny nabízí klientům od 58 let donášku hotovosti domů každý měsíc zdarma nebo zajištění posílání důchodu na běžný účet, ostatní klienti si za donášku hotovosti musí zaplatit 65 Kč. K objednání služby stačí, aby klient zavolal na infolinku banky, kde dojde k jeho ověření a následně sdělí kromě rodného čísla adresáta, čísla účtu plátce také požadovanou částku. Pokud klient sdělí i své telefonní číslo, zašle mu Česká pošta SMS o termínu doručení hotovosti. K prokázání totožnosti následně postačí občanský průkaz, cestovní doklad nebo osobní doklad cizince. Donáška může být ve výši až 20 000 Kčbanka garantuje, že Česká pošta peníze donese do 5 pracovních dnů od jejich odepsání z účtu.

Služba donáška hotovosti na adresu funguje v celé síti České pošty pro klienty ČSOB a Poštovní spořitleny od května 2014, kdy byla zavedena jako testovací služba, od dubna 2015 byl spuštěn její ostrý provoz. Od té doby se služba těší velké oblibě zejména u seniorů k výplatě důchodů a u klientů se zdravotním postižením.

"Ročně využívá službu „Donášky hotovosti“ několik desítek tisíc klientů. Od spuštění v roce 2015 došlo k dnešnímu dni k více jak 100% nárůstu využívání. V době Covid došlo k nárůstu v řádu několika tisíc uživatelů oproti stejnému období v roce 2019. Převážnou většinu uživatelů této služby tvoří senioři (91%), handicapovaní (3 %) a ostatní (6 %)," říká tisková mluvčí ČSOB Michaela Průchová.

Podmínkou pro vedení běžného účtu zdarma je měsíční obrat na účtu alespoň ve výši 5 000 Kč. Pokud klient podmínku nesplní, vedení účtu ho stojí 69 Kč měsíčně.




      
  


Související články:
Zájem o hypotéky rekordně roste. Úrokové sazby padají stále dolů. Jaké banky během října zlevnily hypotéky?

Náklady na vedení běžného účtu ve třetím čtvrtletí klesly na 227 korun ročně. Jedná se o historické minimum

Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?

ČSOB spustila novou mobilní aplikaci DoKapsy. Nahradila aplikaci NaNákupy

Poskytování hypotečních úvěrů pod drobnohledem



všechny články
Dále v rubrice

Raiffeisenbank spustila novou verzi mobilního bankovnictví

Obrázek: Raiffeisenbank Raiffeisenbank po měsíci vydává další verzi mobilní aplikace Mobilní eKonto. V této verzi mobilního bankovnictví mohou klienti nově využít elektronickou stvrzenku bankomatu, grafické přehledy výdajů...

Česká spořitelna nabízí nově online půjčku i neklientům. Plánuje koupit Waldviertler Sparkasse

Obrázek: Česká spořitelna Česká spořitelna spustila novou online půjčku, kterou si mohou na webových stránkách sjednat i neklienti banky, a to až do výše 375 tisíc Kč. O půjčku může žádat každý plnoletý občan ČR...

Poplatky bank se během září příliš nezměnily. Klienti České spořitelny si však od ledna za některé služby připlatí, lidé od 70 let naopak ušetří

Obrázek: Peníze Přinášíme vám pravidelný přehled o změnách poplatků u jednotlivých bank na českém trhu. V průběhu září došlo ke změně sazebníku poplatků u Fio banky, J&T Banky a Raiffeisenbank. Česká spořitelna...

Produkt veřejnosti 2020 na Finparádě: Hlasujte pro váš oblíbený finanční produkt

Obrázek: Kalkulačka s penězi a autíčkem Finparáda.cz ve spolupráci s analytickou společností Scott & Rose bude již tradičně na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty roku za rok 2020. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz