Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Poštovní spořitelna vylepšila služby pro seniory

22.9.2020  |  Jan Bachura, zpráva Poštovní spořitelny
  


Obrázek: Seniorka s peněziPoštovní spořitelna připravila speciální sekci na webu věnovanou seniorům „Pro důchod s úsměvem“. Klienti zde najdou přehledné informace, jak založit a používat internetové a mobilní bankovnictví nebo platební karty včetně užitečných tipů a doporučení k osobním financím. 


Speciální sekce pro seniory na webových stránkách Poštovní spořitelny vznikla zejména na základě zkušeností banky s chováním klientů během pandemie koronaviru, během níž byly pobočky bank zcela či částečně uzavřeny a všem klientům bez rozdílu věku bylo doporučeno finanční produkty spravovat online z domova přes internetové či mobilní bankovnictví. Senioři tak byli zejména s ohledem na svoje zdraví a bezpečnost nuceni začít používat moderní bankovní technologie, což pro řadu starších klientů není tak jednoduché a samozřejmé jako pro mladší klienty.

Z průzkumu ČSOB vyplývá, že v době jarní karantény starší lidé dbali doporučení bankéřů a vyhýbali se chození na pobočky. Místo toho dávali přednost online bankovnictví, placení i komunikaci. Internetové nebo mobilní bankovnictví pravidelně využívá o 6 % více respondentů než před propuknutí pandemie. Na pobočky přestalo chodit 84 % z dotazovaných, před pandemií to bylo 64 %. Další desetina návštěvy v bance omezila.

„Kvůli koronaviru vzrostl i mezi staršími občany výrazně zájem o internetové a mobilní bankovnictví, což je nejbezpečnější i nejpohodlnější způsob, jak spravovat své finance. Senioři řeší zároveň specifické potřeby související třeba s důchodem nebo dědictvím. Tohle vše propojuje nová část webu, jejíž obsah budeme neustále rozvíjet, například o názorná videa,“ popisuje ředitel Poštovní spořitelny Přemysl Hanzelka.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


Online přes počítač nebo mobil lze nyní vyřídit většinu bankovních i pojišťovacích služeb. Seniorům také slouží bezplatná informační linka, jejíž systém automaticky pozná, že volá klient, kterému je 70 let a více a přepojí jej na speciálně vyškoleného pracovníka. Linka vyřizuje zhruba 1 100 hovorů týdně.

Kdo potřebuje osobní přístup, může nyní již standardně využívat specializované přepážky Poštovní spořitelny na poště, kterých je po celém Česku více než 300, nebo pobočky ČSOB. Specializované přepážky jsou nově vybaveny i tablety, které umožňují klientům online bankovnictví názorně předvést. Aktivity a služby zaměřené na starší klienty skupina ČSOB neustále rozšiřuje.

Donáška hotovosti domů



Poštovní účet od Poštovní spořitelny nabízí klientům od 58 let donášku hotovosti domů každý měsíc zdarma nebo zajištění posílání důchodu na běžný účet, ostatní klienti si za donášku hotovosti musí zaplatit 65 Kč. K objednání služby stačí, aby klient zavolal na infolinku banky, kde dojde k jeho ověření a následně sdělí kromě rodného čísla adresáta, čísla účtu plátce také požadovanou částku. Pokud klient sdělí i své telefonní číslo, zašle mu Česká pošta SMS o termínu doručení hotovosti. K prokázání totožnosti následně postačí občanský průkaz, cestovní doklad nebo osobní doklad cizince. Donáška může být ve výši až 20 000 Kčbanka garantuje, že Česká pošta peníze donese do 5 pracovních dnů od jejich odepsání z účtu.

Služba donáška hotovosti na adresu funguje v celé síti České pošty pro klienty ČSOB a Poštovní spořitleny od května 2014, kdy byla zavedena jako testovací služba, od dubna 2015 byl spuštěn její ostrý provoz. Od té doby se služba těší velké oblibě zejména u seniorů k výplatě důchodů a u klientů se zdravotním postižením.

"Ročně využívá službu „Donášky hotovosti“ několik desítek tisíc klientů. Od spuštění v roce 2015 došlo k dnešnímu dni k více jak 100% nárůstu využívání. V době Covid došlo k nárůstu v řádu několika tisíc uživatelů oproti stejnému období v roce 2019. Převážnou většinu uživatelů této služby tvoří senioři (91%), handicapovaní (3 %) a ostatní (6 %)," říká tisková mluvčí ČSOB Michaela Průchová.

Podmínkou pro vedení běžného účtu zdarma je měsíční obrat na účtu alespoň ve výši 5 000 Kč. Pokud klient podmínku nesplní, vedení účtu ho stojí 69 Kč měsíčně.

reklama

Spořicí účet+ spoření s výhodnou sazbou 0,50 % ročněvíce
NEObyčejný účet - úroková sazba 0,25 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - zhodnocení až 3,4 %více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 1,6 % ročněvíce
Založte si mKonto s odměnou 1 500 Kčvíce



      
  


Související články:
Česká spořitelna nabízí půjčku bez úroku. Musíte ji však splatit do 30 dnů

Češi chtějí v novém roce více spořit a méně utrácet. Jaký spořicí účet je nejvýhodnější?

Otevírací doba bankovních poboček a platební styk o Vánocích a na konci roku 2020

Aplikaci DoKapsy mohou využívat i neklienti ČSOB

Změny na hypotečním trhu: Equa bank snížila úrokové sazby, o den později je naopak zvýšila UniCredit Bank



všechny články
Dále v rubrice

Co chystá Air Bank v roce 2021? Snížení úrokové sazby u spořicího účtu, hypotéky na rekonstrukci nebo investiční službu Zonky Rentiér

Obrázek: Air Bank Air Bank od 1. dubna 2021 sníží o 0,2 procentního bodu nabídku bonusového úroku na spořicích účtech vedených v českých korunách, a to u vkladů do 250 tisíc korun. Banka zároveň klientům plánuje nabídnout další...

Hello bank! nově nabízí operativní leasing

Obrázek: Hello bank! Do portfolia produktů a služeb Hello bank! v závěru uplynulého roku přibyla i možnost sjednání operativního leasingu pro soukromé osoby. Produkt připravila banka v úzké spolupráci se sesterskou společností...

Česká spořitelna a ČSOB se posouvají v bankovní identitě

Obrázek: Dva notebooky Bankovní identita představuje jednoduchou a bezpečnou identifikační metodu v rámci online komunikace jak se státem, tak soukromými společnostmi. Česká spořitelna a ČSOB již bankovní identitu nabízejí...

MONETA ke konci roku zaznamenala rekordní zájem o hypotéky, nyní zvyšuje úrokové sazby

Obrázek: Dům Velký zájem o hypotéky, který MONETA Money Bank evidovala na konci třetího kvartálu 2020, nepolevil ani na sklonku roku. Objem sjednaných hypoték činil jenom za listopad loňského roku 5,4 miliardy korun...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší produkty roku 2020
Vítěze vyhlásíme na Finparádě a v dalších médiích 2.2.2021
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz